Reggio Emilia
Barn som yrke
  1. Anonym just nu
    #1

    Reggio Emilia

    Jag är en "gammal" förskollärare som precis blivit anställd på en nyöppnad Reggio Emilia-inspirerad förskola. Jag blev anställd innan huset var färdigbyggt och intervjun gick väldigt snabbt. När jag hade börjat fick jag se förskolan och fick också veta att det var byggt så att det skulle vara så avdelningslöst som möjligt, med ett stort öppet torg och två små rum. Vi ska arbeta i tre block med 30 barn och sex pedagoger i varje. Säkert jättebra, problemet är att nästan alla barn som börjar är 1-2 år. Jag känner att detta hade jag velat veta innan jag sökte. Dom sa ingenting på intervjun heller, dom ville mest veta vem jag var.
    Ni som är erfarna på Reggio Emilia, är detta normalt? För så här små barn, menar jag.
  2. 1
    Reggio Emilia Jag är en "gammal" förskollärare som precis blivit anställd på en nyöppnad Reggio Emilia-inspirerad förskola. Jag blev anställd innan huset var färdigbyggt och intervjun gick väldigt snabbt. När jag hade börjat fick jag se förskolan och fick också veta att det var byggt så att det skulle vara så avdelningslöst som möjligt, med ett stort öppet torg och två små rum. Vi ska arbeta i tre block med 30 barn och sex pedagoger i varje. Säkert jättebra, problemet är att nästan alla barn som börjar är 1-2 år. Jag känner att detta hade jag velat veta innan jag sökte. Dom sa ingenting på intervjun heller, dom ville mest veta vem jag var.
    Ni som är erfarna på Reggio Emilia, är detta normalt? För så här små barn, menar jag.
  3. Anonym
    #2