4:an?
Många barn
  1. Mamma tiil 3
    #1

    4:an?

    Vad ska man tro?! Fick min tredje barn i oktober och sen dess har vi funderat fram och tillbaka om det ska räcka så eller om vi ska skaffa en till. Grejen är att detta barn fött i oktober är en sladd, som dessutom kom en månad för tidigt, dom andra är 10 och 12. Fick tillbaka mensen, trots helamning, i början på januari och skulle därför haft mens igen för 5 dagar sen. Tog ett test i morse som visade två streck, men då ett var svagt stod det att man skulle göra om det igen. Har därför bett maken köpa ett nytt, annat märke, för en ny koll i morgon.

    Har märkt att bröstvårtorna är mer ömma, att det molar i magen under amningen och att bebisen är mer gnällig och missnöjd över mjölken.

    Nån som känner igen det här? Kan jag vara gravid igen? Kan det vara farligt att amma isf?
  2. 1
    4:an? Vad ska man tro?! Fick min tredje barn i oktober och sen dess har vi funderat fram och tillbaka om det ska räcka så eller om vi ska skaffa en till. Grejen är att detta barn fött i oktober är en sladd, som dessutom kom en månad för tidigt, dom andra är 10 och 12. Fick tillbaka mensen, trots helamning, i början på januari och skulle därför haft mens igen för 5 dagar sen. Tog ett test i morse som visade två streck, men då ett var svagt stod det att man skulle göra om det igen. Har därför bett maken köpa ett nytt, annat märke, för en ny koll i morgon.

    Har märkt att bröstvårtorna är mer ömma, att det molar i magen under amningen och att bebisen är mer gnällig och missnöjd över mjölken.

    Nån som känner igen det här? Kan jag vara gravid igen? Kan det vara farligt att amma isf?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Det är fullt möjligt att du är gravid igen. Har mensen kommit tillbaka sker ägglossning o då kan man bli gravid. Många som helammar o tror de är "säkra" blir gravida utan att ha fått någon mens emellan.

    Tror verkligen inte att det är någon fara för varken babyn som ammas eller den i magen, men är du orolig kan du ju alltid fråga på bvc/mvc.

    Annars får man väl ta o gratulera, även om det inte var planerat... tvp sladdisar innebär ju fördelen/eller nackdelen att de slipper växa upp som ensambarn. Är det mer än sex års åldersskillnad blir barnets uppväxt som om det vore enda syskonet.
    Solstrålen
  4. 2
    Det är fullt möjligt att du är gravid igen. Har mensen kommit tillbaka sker ägglossning o då kan man bli gravid. Många som helammar o tror de är "säkra" blir gravida utan att ha fått någon mens emellan.

    Tror verkligen inte att det är någon fara för varken babyn som ammas eller den i magen, men är du orolig kan du ju alltid fråga på bvc/mvc.

    Annars får man väl ta o gratulera, även om det inte var planerat... tvp sladdisar innebär ju fördelen/eller nackdelen att de slipper växa upp som ensambarn. Är det mer än sex års åldersskillnad blir barnets uppväxt som om det vore enda syskonet.
  5. Mamma tiil 3
    #3
    Fick tyvärr en blödning igår kväll, blev dock inget mer än en skvätt. Nu på morgonen har jag inte blött nåt, men har en väldig värk i ryggen. Ska avvakta till i morgon bitti, ta ett gravtest då och är det positivt får jag väl ringa BM och förklara läget.
  6. 3
    Fick tyvärr en blödning igår kväll, blev dock inget mer än en skvätt. Nu på morgonen har jag inte blött nåt, men har en väldig värk i ryggen. Ska avvakta till i morgon bitti, ta ett gravtest då och är det positivt får jag väl ringa BM och förklara läget.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Fast även ett svagt streck ska väl räknas som ett positivt? Vilket märke använde du?
  8. 4
    Fast även ett svagt streck ska väl räknas som ett positivt? Vilket märke använde du?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar