Vi fick en liten tjej! <3
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Vi fick en liten tjej! <3

    BF var beräknat till den 8 feb. Kvällen den 9 kände jag att något var på gång och det började komma värkar ganska oregelbundet. Var ute och åt på restaurang och när jag kom hem så gick slemproppen. På natten gick jag upp för då kunde jag inte sova mera. När klockan var åtta på morgonen ringde jag förlossningen, hade då ca 6 min mellan värkarna, och fick beskedet att jag skulle komma in eftersom jag är omföderska. Stormar in i sovrummet och väcker min sambo och meddelar att nu är det dags att åka! Aningens förvirrad gör han sig i ordning och vi åker iväg.

    När jag kommer in är jag öppen 4 cm. Jag får gå omkring lite för att stimulera värkarbetet och efter ett tag kommer det igång ordentligt. Jag tar både lustgas och epiduralbedövning men efter ett tag stannar värkarbetet upp. Bm tar då hål på hinnorna och då sätter det igång ordentligt! Så fort jag ligger ner så stannar det upp igen så det slutar med att jag står upp och krystar. Till slut känner jag att huvet är på väg ut och då blir jag nerslängd på sängen av bm och min sambo, själv hade jag ganska svårt att röra mig

    Efter ganska många timmar kommer det ut en liten tjej kl 18,36. Jag som var helt säker på att det skulle bli en liten pojk! Hon vägde 4590 g och var 56 cm lång, så värst liten var hon ju egentligen inte Hon är så söt med lång svart hår. Min lilla Meja <3

    Själv började jag blöda efteråt och det slutade med att jag blödde 1,6 liter blod. Kände mig lite matt men åkte hem sen som vanligt. Efter ett par dagar hemma började jag känna mig jättedålig och få frossa. Åkte in till sjukhuset där man konstaterade att jag fått inflammation i livmodern. Jag var ganska dålig ett tag och frossade med över 40 graders feber. Nu har jag fått komma hem och äter två olika sorters antibiotika. Är fortfarande matt men det är skönt att vara hemma.
  2. 1
    Vi fick en liten tjej! <3 BF var beräknat till den 8 feb. Kvällen den 9 kände jag att något var på gång och det började komma värkar ganska oregelbundet. Var ute och åt på restaurang och när jag kom hem så gick slemproppen. På natten gick jag upp för då kunde jag inte sova mera. När klockan var åtta på morgonen ringde jag förlossningen, hade då ca 6 min mellan värkarna, och fick beskedet att jag skulle komma in eftersom jag är omföderska. Stormar in i sovrummet och väcker min sambo och meddelar att nu är det dags att åka! Aningens förvirrad gör han sig i ordning och vi åker iväg.

    När jag kommer in är jag öppen 4 cm. Jag får gå omkring lite för att stimulera värkarbetet och efter ett tag kommer det igång ordentligt. Jag tar både lustgas och epiduralbedövning men efter ett tag stannar värkarbetet upp. Bm tar då hål på hinnorna och då sätter det igång ordentligt! Så fort jag ligger ner så stannar det upp igen så det slutar med att jag står upp och krystar. Till slut känner jag att huvet är på väg ut och då blir jag nerslängd på sängen av bm och min sambo, själv hade jag ganska svårt att röra mig

    Efter ganska många timmar kommer det ut en liten tjej kl 18,36. Jag som var helt säker på att det skulle bli en liten pojk! Hon vägde 4590 g och var 56 cm lång, så värst liten var hon ju egentligen inte Hon är så söt med lång svart hår. Min lilla Meja <3

    Själv började jag blöda efteråt och det slutade med att jag blödde 1,6 liter blod. Kände mig lite matt men åkte hem sen som vanligt. Efter ett par dagar hemma började jag känna mig jättedålig och få frossa. Åkte in till sjukhuset där man konstaterade att jag fått inflammation i livmodern. Jag var ganska dålig ett tag och frossade med över 40 graders feber. Nu har jag fått komma hem och äter två olika sorters antibiotika. Är fortfarande matt men det är skönt att vara hemma.
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Grattis till flickan!
    Hoppas du kurerar dig snabbt med antibiotikan.
  4. 2
    Grattis till flickan!
    Hoppas du kurerar dig snabbt med antibiotikan.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar