inte redo!
_1302 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    inte redo!

    Med 8 dagar kvar till BF känner jag smått panik! Jag är inte alls redo att föda nåt barn! Bli av med magen och få tillbaka möjligheten att röra mig och andas igen, absolut! Men att föda, njaaaa.... Jag tror inte det!
    Igår sprang jag på toa hela dagen och mot kvällen började jag må illa och frysa och må allmänt ruggigt och förvärkarna kom oftare och oftare och jag kände bara panik! Jag vill inte! Har tre lite trassliga födslar bakom mig och jag vill inte vill inte vill inte att det ska bli så jobbigt den här gången också! :-/

    Visst kan det vara nästan 3 veckor kvar. Men det kan ju också vara dags i morrn!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  2. 1
    inte redo! Med 8 dagar kvar till BF känner jag smått panik! Jag är inte alls redo att föda nåt barn! Bli av med magen och få tillbaka möjligheten att röra mig och andas igen, absolut! Men att föda, njaaaa.... Jag tror inte det!
    Igår sprang jag på toa hela dagen och mot kvällen började jag må illa och frysa och må allmänt ruggigt och förvärkarna kom oftare och oftare och jag kände bara panik! Jag vill inte! Har tre lite trassliga födslar bakom mig och jag vill inte vill inte vill inte att det ska bli så jobbigt den här gången också! :-/

    Visst kan det vara nästan 3 veckor kvar. Men det kan ju också vara dags i morrn!
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    För mig är det tvärt om. Jag är så redo!
    Min förra förlossning gick bra förutom en grad II bristning. Den tog ett tag på sig att läka (ont i ett år) men den uppkom för att bebis inte mådde 100 så jag fick skynda på i utdrivningen.
    Det som jag tyckte var jobbigt ska jag försöka dra nytta av denna gång. Vara uppe mycket mer och röra på mig. Jag ser fram mot det hela.
    Sen så fattar jag också att jag kommer stå där och tänka högt; hur kunde jag he mig in i detta igen?!?
    Med det är det ju värt i slutändan.
    I dag är det en vecka kvar till bf för mig. Och som du, Max 3 tills jag blir mamma igen! Jag längtar efter det nya lilla livet och tycker att jag har varit gravid tillräckligt.
  4. 2
    För mig är det tvärt om. Jag är så redo!
    Min förra förlossning gick bra förutom en grad II bristning. Den tog ett tag på sig att läka (ont i ett år) men den uppkom för att bebis inte mådde 100 så jag fick skynda på i utdrivningen.
    Det som jag tyckte var jobbigt ska jag försöka dra nytta av denna gång. Vara uppe mycket mer och röra på mig. Jag ser fram mot det hela.
    Sen så fattar jag också att jag kommer stå där och tänka högt; hur kunde jag he mig in i detta igen?!?
    Med det är det ju värt i slutändan.
    I dag är det en vecka kvar till bf för mig. Och som du, Max 3 tills jag blir mamma igen! Jag längtar efter det nya lilla livet och tycker att jag har varit gravid tillräckligt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar