Här kommer min berättelse om när Sigrid kom till världen.

Den 13/2 var jag på besök hos BM. Informerade henne om att jag hade haft mycket förverkar och varit dålig i magen sedan en vecka tillbaka, hade BF den 27/2 och tänkte att jag nog inte kommer att gå tiden ut.

BM erbjöd sig att undersöka mig och jag var då 3 cm öppen och väldigt mogen. Hon gjorde samtidigt en hinnsvepning (har aldrig varit med om det innan) kändes lite obehagligt men gjorde inte ont.
Klockan var 11 på fm. när jag åkte från BM. Kände av att hon hade varit där och rört om lite men detta avtog på kvällen när jag gick till sängs för att sova.

Kl. 02.30 vaknade jag av värkar som kom och gick var 10:e minut. Väckte sambon o sa att nu är det på gång. Vi ringde efter svärföräldrarna kl. 03.00 o bad de komma för att vara barnvakt. Nu kom verkarna var 4:e minut och jag började få ordentligt ont. Vi ringde till förlossningen o de sa att vi var välkomna när vi ville.

Jag tappade upp ett bad o la mig i men vid 04.00 så kände jag att det började bli outhärdligt att vara kvar hemma o ropade till sambon att vi måste åka.

04.15 kom vi iväg och nu kände jag att det var inga vanliga verkar längre utan nu var det krystverkar som kom, fick lite smått panik o skrek till sambon att han måste köra på för att bebisen kommer.

04.38 var vi inne på förlossningen och jag var fullt öppen o huvudet stod precis i öppningen. Nu var det bara att börja krysta på.
Efter 1 timmes krystande så föddes lilla Sigrid kl. 05.38. Hon vägde 3130 g och var 48 cm lång.

Allt gick som sagt mycket fort. Värkarna började 02.30 o 05.38 så var hon född.

Nu är vår lilla "Alla hjärtans dag bebis" 2 veckor gammal och vi mår alla jättebra. Är så glad att allt är över och det gick bra fast hon kom 2 veckor tidigt.

Lycka till alla ni andra med födande o bebisar!

Kram!