Kejsarsnitt
_1305 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Kejsarsnitt

    Jag har nu fått ett prel. datum för kejsarsnitt, en rätt omtumlande men rolig sak att bävas inför och se fram emot.
    Den 29-30:e april är det sagt, men jag kommer få mer detaljerad information två veckor före operationstiden.
    Att det blir kejsarsnitt beror på en rad olika faktorer, tex att jag har gjort två snitt förut (ett planerat, ett akut) och att jag inte har så mycket stöd vid en vanlig förlossning nu. (Nej det går fortfarande inte så bra mellan mig och pappan)

    På det hela taget är jag nöjd med snittbeslutet, tanken på att göra det igen skrämmer inte utan tvärtom är det en rätt trygg förvissning. Jag vet ju hur de går till. Vid ett kejsarsnitt känner jag också att jag kan ta stöd av mina föräldrar, något som jag inte ser som tänkbart vid en vaginal förlossning. Det är ju lite olika situationer.

    Men hur det än blir, så kommer det en fin liten bäbis - och det gör mig glad.
    "We are not human beings having a spiritual experience.
    We are spiritual beings having a human experience."
    [Teilhard de Chardin]
  2. 1
    Kejsarsnitt Jag har nu fått ett prel. datum för kejsarsnitt, en rätt omtumlande men rolig sak att bävas inför och se fram emot.
    Den 29-30:e april är det sagt, men jag kommer få mer detaljerad information två veckor före operationstiden.
    Att det blir kejsarsnitt beror på en rad olika faktorer, tex att jag har gjort två snitt förut (ett planerat, ett akut) och att jag inte har så mycket stöd vid en vanlig förlossning nu. (Nej det går fortfarande inte så bra mellan mig och pappan)

    På det hela taget är jag nöjd med snittbeslutet, tanken på att göra det igen skrämmer inte utan tvärtom är det en rätt trygg förvissning. Jag vet ju hur de går till. Vid ett kejsarsnitt känner jag också att jag kan ta stöd av mina föräldrar, något som jag inte ser som tänkbart vid en vaginal förlossning. Det är ju lite olika situationer.

    Men hur det än blir, så kommer det en fin liten bäbis - och det gör mig glad.
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    Vad skönt att ha det bokat i alla fall, och att du känner dig trygg med det - det är det viktigaste!
  4. 2
    Vad skönt att ha det bokat i alla fall, och att du känner dig trygg med det - det är det viktigaste!
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Gott när stödet från vården funkar!
  6. 3
    Gott när stödet från vården funkar!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Skönt att ha ett datum! Herregud, det är ju snart dessutom! (tycker jag som är beräknad till 6/6)
  8. 4
    Skönt att ha ett datum! Herregud, det är ju snart dessutom! (tycker jag som är beräknad till 6/6)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar