Håravfall efter amning
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Håravfall efter amning

    Att tappa en massa hår när man ammar el slutar amma är inte så ovanligt, jag tappade massor när jag slutade amma. Men kommer det någonsin tillbaka? Har ätit Priorin i över 1 år nu, det fungerade fram tills nu. Fick tillbaka en del men nu tappar jag igen
    Är det någon av er som upplever samma sak?
    Kan det vara stressen över de oändliga sjukdomarna från dagis, att jobba och fixa allt samtidigt som man inte får en enda hel natts sömn....?
    Finns det andra kosttillägg som funkar?
    Är så himla tråkigt att se sig själv i spegeln....
  2. 1
    Håravfall efter amning Att tappa en massa hår när man ammar el slutar amma är inte så ovanligt, jag tappade massor när jag slutade amma. Men kommer det någonsin tillbaka? Har ätit Priorin i över 1 år nu, det fungerade fram tills nu. Fick tillbaka en del men nu tappar jag igen
    Är det någon av er som upplever samma sak?
    Kan det vara stressen över de oändliga sjukdomarna från dagis, att jobba och fixa allt samtidigt som man inte får en enda hel natts sömn....?
    Finns det andra kosttillägg som funkar?
    Är så himla tråkigt att se sig själv i spegeln....
  3. Anonym
    #2
    oj, jag hade nog talat med en doltor om det är så stora problem. Tappade massor efter slutade amma, men inte så mycket. Tappade i stort sett inte ett hårstrå under graviditeten. j
  4. 2
    oj, jag hade nog talat med en doltor om det är så stora problem. Tappade massor efter slutade amma, men inte så mycket. Tappade i stort sett inte ett hårstrå under graviditeten. j
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    När man är gravid så ligger håret i vilofasen och man tappar inget, eller nästintill ingenting under hela graviditeten. Sen ändras hormonerna ca 3 månader efter att man fött och då kommer håret in i sin vanliga rytm och allt hår som egentligen skulle ha lossnat för länge sen släpper. Resultatet blir att man tappar MASSOR med hår samtidigt. Kan vara så att ditt hår inte kommit i fas än. Dock bör det ju börja växa ut massor av nytt hår efter ett års tid. Hårrotens livslängt är ca 7 år, så det skulle ju kunna vara så att du har massa hår som tajmar sin "tappningsfas" samtidigt. Har du inte massor av superkort hår i hårbotten? Jag hade som en mössa med fjunigt hår efter första barnet. Nu är är det axellångt och MASSOR, men kommer dessvärre tappa det om ca 3 månader igen då andra kommer =*(
    Hoppas det blir bättre för dig snart!
  6. 3
    När man är gravid så ligger håret i vilofasen och man tappar inget, eller nästintill ingenting under hela graviditeten. Sen ändras hormonerna ca 3 månader efter att man fött och då kommer håret in i sin vanliga rytm och allt hår som egentligen skulle ha lossnat för länge sen släpper. Resultatet blir att man tappar MASSOR med hår samtidigt. Kan vara så att ditt hår inte kommit i fas än. Dock bör det ju börja växa ut massor av nytt hår efter ett års tid. Hårrotens livslängt är ca 7 år, så det skulle ju kunna vara så att du har massa hår som tajmar sin "tappningsfas" samtidigt. Har du inte massor av superkort hår i hårbotten? Jag hade som en mössa med fjunigt hår efter första barnet. Nu är är det axellångt och MASSOR, men kommer dessvärre tappa det om ca 3 månader igen då andra kommer =*(
    Hoppas det blir bättre för dig snart!
  7. Medlem sedan
    Mar 2015
    #4
    Tabletter mot håravfall - http://sv.foliactive.com Den här stoppade mitt håravfall väldigt snabbt och sedan jag slutat med behandlingen har mitt håravfall inte återkommit.
  8. 4
    Tabletter mot håravfall - http://sv.foliactive.com Den här stoppade mitt håravfall väldigt snabbt och sedan jag slutat med behandlingen har mitt håravfall inte återkommit.
  9. Medlem sedan
    Sep 2015
    #5
    Locerin - https://locerin.se Dottern min använt detta och det funkade bra.
  10. 5
    Locerin - https://locerin.se Dottern min använt detta och det funkade bra.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar