Extremt ovanliga namn
Namn, dop & namngivning
  1. Ovanligt vanligt?
    #1

    Extremt ovanliga namn

    Är gravid med mitt tredje barn. Har inte tagit reda på könet och vill gärna ha hjälp med namnförslag.

    Jag har två barn med v'ldigt ovanliga namn. (100 bärare samt 5 bärare) och vill därför ha ett lika ovanligt namn även till det tredje barnet.
    Tips på kill och flicknamn med max 15o bärare önskas.

    Tack för hjälpen!
  2. 1
    Extremt ovanliga namn Är gravid med mitt tredje barn. Har inte tagit reda på könet och vill gärna ha hjälp med namnförslag.

    Jag har två barn med v'ldigt ovanliga namn. (100 bärare samt 5 bärare) och vill därför ha ett lika ovanligt namn även till det tredje barnet.
    Tips på kill och flicknamn med max 15o bärare önskas.

    Tack för hjälpen!
  3. Anonym
    #2
    Hej!
    Har ingen koll alls på hur många bärare dessa namn har, eller vad du gillar för stil, men här är några flicknamns förslag:

    Venla/Vendla
    Emerald
    Amabel
    Finoa
    Jenoa

    Blir jättenyfiken på vad dina tidigare barn heter :-) Berätta gärna, så får man lite mer att gå på när man ska ge tips!
  4. 2
    Hej!
    Har ingen koll alls på hur många bärare dessa namn har, eller vad du gillar för stil, men här är några flicknamns förslag:

    Venla/Vendla
    Emerald
    Amabel
    Finoa
    Jenoa

    Blir jättenyfiken på vad dina tidigare barn heter :-) Berätta gärna, så får man lite mer att gå på när man ska ge tips!
  5. Medlem sedan
    Aug 2009
    #3
    Alvilde
    Alvine
    Eulalia
    Iliana
    Mirabelle
    Odette
    Olympia
    Serafina
    Sissela
    Timea

    Arent
    Aslak
    Balder
    Frede
    Josua
    Kaleb
    Linnar
    Noam
    Rupert
    Sofus
    Vegard
  6. 3
    Alvilde
    Alvine
    Eulalia
    Iliana
    Mirabelle
    Odette
    Olympia
    Serafina
    Sissela
    Timea

    Arent
    Aslak
    Balder
    Frede
    Josua
    Kaleb
    Linnar
    Noam
    Rupert
    Sofus
    Vegard
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Mina barn heter
    Joen (171 bärare, varav 102 tilltalsnamn - det har ökat sedan han föddes)
    och Emon (7 bärare varav 6 tilltalsnamn - har ökat med en, gissar att det är min son)

    Är ute efter ungefär lika ovanliga namn, gärna korta. I övrigt vet vi inte. Flicknamn har vi total stiltje på.
    Solstrålen
  8. 4
    Mina barn heter
    Joen (171 bärare, varav 102 tilltalsnamn - det har ökat sedan han föddes)
    och Emon (7 bärare varav 6 tilltalsnamn - har ökat med en, gissar att det är min son)

    Är ute efter ungefär lika ovanliga namn, gärna korta. I övrigt vet vi inte. Flicknamn har vi total stiltje på.
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Aria
    Juna
    Iseline
    Brynja
    Sunniva
    Beyla
    Millicent
    Evangelin


    Atticus
    Storm
    Natal
    Eldon
    Jericho
    Mode
    Lincoln
    Isar
  10. 5
    Aria
    Juna
    Iseline
    Brynja
    Sunniva
    Beyla
    Millicent
    Evangelin


    Atticus
    Storm
    Natal
    Eldon
    Jericho
    Mode
    Lincoln
    Isar
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6
    2 tjejnamn:

    Picabo
    Corito
  12. 6
    2 tjejnamn:

    Picabo
    Corito
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Aldo kille
    Allie tjej
  14. 7
    Aldo kille
    Allie tjej
  15. Helsingestintan
    #8
    Hej!
    Min far dog för några år sedan och hans tilltalsnamn var ELJAKIM.

    Min farfar och farmor var troende och när de fick sitt första barn, så döpte de honom till ELJAKIM (som är ett bibliskt och förekommer i Jesu stamtavla) och betyder Gud återupprättar.

    Min brors son har namnet också, men inte som tilltalsnamn.

    Nu har jag kollat hur många som har namnet i Sverige och det är 6 st.

    Jag hoppas det blir ett populärt tilltalsnamn, för jag tycker det är så vackert.
  16. 8
    Hej!
    Min far dog för några år sedan och hans tilltalsnamn var ELJAKIM.

    Min farfar och farmor var troende och när de fick sitt första barn, så döpte de honom till ELJAKIM (som är ett bibliskt och förekommer i Jesu stamtavla) och betyder Gud återupprättar.

    Min brors son har namnet också, men inte som tilltalsnamn.

    Nu har jag kollat hur många som har namnet i Sverige och det är 6 st.

    Jag hoppas det blir ett populärt tilltalsnamn, för jag tycker det är så vackert.
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Eulalia
    Kunigunda
    Babita
    Prisca

    Damien
    Bass
    Luca
    Gottfrid
  18. 9
    Eulalia
    Kunigunda
    Babita
    Prisca

    Damien
    Bass
    Luca
    Gottfrid
  19. Medlem sedan
    Jun 2010
    #10
    Har en i bekantskapskretsen som heter Elmire. Det finns tydligen bara två med det namnet i Sverige och jag tycker att det är väldigt fint. Varianten Elmira är också fin men lite vanligare (kring 170 bärare).
  20. 10
    Har en i bekantskapskretsen som heter Elmire. Det finns tydligen bara två med det namnet i Sverige och jag tycker att det är väldigt fint. Varianten Elmira är också fin men lite vanligare (kring 170 bärare).
  21. Medlem sedan
    Apr 2013
    #11
    Min dotter heter Belivia och det tror jag hon är ensam om i Sverige änså länge, enligt svenskanamn.se
  22. 11
    Min dotter heter Belivia och det tror jag hon är ensam om i Sverige änså länge, enligt svenskanamn.se
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Vår son heter Benicio
  24. 12
    Vår son heter Benicio
  25. Medlem sedan
    Apr 2013
    #13
    Jag tycker Nilja är ett underbart namn. Det har endast 5 bärare så det 'r väldigt ovanligt.
  26. 13
    Jag tycker Nilja är ett underbart namn. Det har endast 5 bärare så det 'r väldigt ovanligt.
  27. Medlem sedan
    Oct 2011
    #14
    Vår dotter heter Tinuviel statistiken är inte uppdaterad sen hon föddes (5 mån sen) men före henne fanns 22 st bärare varav 2 som tilltalsnamn.

    Lycka till!
  28. 14
    Vår dotter heter Tinuviel statistiken är inte uppdaterad sen hon föddes (5 mån sen) men före henne fanns 22 st bärare varav 2 som tilltalsnamn.

    Lycka till!
  29. Medlem sedan
    Jun 2010
    #15
    Eller en liten Hermina kanske? Det är ett namn jag börjat gilla på senare tid. Kollade upp det på svenska namn och det finns bara 160 kvinnor i Sverige som heter så. Tycker även det passar med syskonens namn!
  30. 15
    Eller en liten Hermina kanske? Det är ett namn jag börjat gilla på senare tid. Kollade upp det på svenska namn och det finns bara 160 kvinnor i Sverige som heter så. Tycker även det passar med syskonens namn!
  31. Anonym
    #16
    Här kommer lite förslag på namn som jag antingen hört eller har barn i min omgivning som heter (har kollat upp så att alla har färre än 150 bärare, de flesta ligger under 50 bärare).

    Joen, Emon och Lovin
    Joen, Emon och Lotus
    Joen, Emon och Ilon
    Joen, Emon och Uddo
    Joen, Emon och Tamlin
    Joen, Emon och Noam

    Joen, Emon och Alvia
    Joen, Emon och Thale
    Joen, Emon och Dilsa
    Joen, Emon och Loe
    Joen, Emon och Mattea
    Joen, Emon och Kleo
    Joen, Emon och Alde
    Joen, Emon och Hwila
    Joen, Emon och
  32. 16
    Här kommer lite förslag på namn som jag antingen hört eller har barn i min omgivning som heter (har kollat upp så att alla har färre än 150 bärare, de flesta ligger under 50 bärare).

    Joen, Emon och Lovin
    Joen, Emon och Lotus
    Joen, Emon och Ilon
    Joen, Emon och Uddo
    Joen, Emon och Tamlin
    Joen, Emon och Noam

    Joen, Emon och Alvia
    Joen, Emon och Thale
    Joen, Emon och Dilsa
    Joen, Emon och Loe
    Joen, Emon och Mattea
    Joen, Emon och Kleo
    Joen, Emon och Alde
    Joen, Emon och Hwila
    Joen, Emon och
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar