Ja tillväxtultraljudet visade ju - 16 % men precis på undre sträcket för godkänt. I morgon är det dags för andra tillväxtultraljudet och jag/vi får något att förhålla sig till. Känns lite läskigt men ändå, hon sparkar på så bra där inne så hon verkar må bra.


Jag har inte mått så bra i helgen dock utan haft spänningshuvudvärk lö-sö så pass att jag bad att komma till förlossningen för att mäta mitt blodtryck. Fick CTG-kurva och hela kittet. Läkaren beordrade mig att vila hela måndagen och helst sjukskriva mig resten av veckan. Vilket jag inte följt utan gick hem vid två idag, så lite tidigare. Han frågade hur länge jag tänkte jobba och såg väldigt tveksam ut när jag sa till två veckor innan förlossning.


I morgon kl.två är ultraljudet och jag jobbar fram till det med har jag tänkt, sen får resultatet avgöra för resten av dan. Torsdag morgon har jag åter träff med barnmorskan ska då ev. besluta om ett nytt läkarbesök och sjukskrivning, eller så funderar jag på om jag ska ta ledigt onsdagar med semester och då bara liksom jobba två dar i stöten. Om det kanske kan lösa det och att ekonomin ej faller (och jobbet då min ersättare än ej är insatt...alls än).

Håll nu tummarna alla att min baby har växt, tack