Starta en Facebookgrupp?!
_1311 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Starta en Facebookgrupp?!

    Hej igen!

    Hoppas alla mår bra

    Tänkte komma med ett förslag! När jag väntade vårt första barn gick jag med i den då aktuella ankomstgruppen här, dock precis i slutet av graviditeten då jag upptäckte den först då. Efter ett tag fick jag reda på att de i ankomstgruppen startat en grupp på fb och diskuterat allt mellan himmel och jord under graviditeten där. Jag gick med i gruppen ,och är fortfarande med, och det är mkt givande och alla delar med sig av frågor och funderingar samt barnens utveckling. Gruppen gjordes sluten då en del känsliga ämnen togs upp.

    Vad tror ni, ska vi starta Bebisar november 2013 på fb?
  2. 1
    Starta en Facebookgrupp?! Hej igen!

    Hoppas alla mår bra

    Tänkte komma med ett förslag! När jag väntade vårt första barn gick jag med i den då aktuella ankomstgruppen här, dock precis i slutet av graviditeten då jag upptäckte den först då. Efter ett tag fick jag reda på att de i ankomstgruppen startat en grupp på fb och diskuterat allt mellan himmel och jord under graviditeten där. Jag gick med i gruppen ,och är fortfarande med, och det är mkt givande och alla delar med sig av frågor och funderingar samt barnens utveckling. Gruppen gjordes sluten då en del känsliga ämnen togs upp.

    Vad tror ni, ska vi starta Bebisar november 2013 på fb?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Tycker det låter som en jättebra idé! Kan kännas skönt att ha nån att prata med som är i samma situation
  4. 2
    Tycker det låter som en jättebra idé! Kan kännas skönt att ha nån att prata med som är i samma situation
  5. Medlem sedan
    Mar 2013
    #3
    Låter trevligt! Var inne och letade nu efter gruppen, men hittade ingen. Kommer du göra en sådan grupp "Hundomundo"?
  6. 3
    Låter trevligt! Var inne och letade nu efter gruppen, men hittade ingen. Kommer du göra en sådan grupp "Hundomundo"?
  7. Medlem sedan
    Nov 2010
    #4
    Någon som gjort en sida på fb än?
    Kan fixa en annars... "Novemberbarn 2013 (aff)" kanske är ett bra namn??
  8. 4
    Någon som gjort en sida på fb än?
    Kan fixa en annars... "Novemberbarn 2013 (aff)" kanske är ett bra namn??
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Jättebra idé
    Gärna att den är stängd så man kan diskutera öppet. Ser folk att man går med i gruppen?
    Då vågar jag nog inte gå med på några veckor
  10. 5
    Jättebra idé
    Gärna att den är stängd så man kan diskutera öppet. Ser folk att man går med i gruppen?
    Då vågar jag nog inte gå med på några veckor
  11. Medlem sedan
    Nov 2010
    #6
    Har precis fixat en hemlig grupp med det namnet på Facebook. Det innebär att ingen förutom medlemmar i gruppen kan se gruppen eller vem som är med.
    Det krångliga med det är att jag måste lägga till er andra till gruppen eftersom ni inte kan söka på den.
    Lämna namn eller ännu hellre e-mail här eller bli vän med mig på Fb så fixar jag det. Petra Olofsson. [email protected]
  12. 6
    Har precis fixat en hemlig grupp med det namnet på Facebook. Det innebär att ingen förutom medlemmar i gruppen kan se gruppen eller vem som är med.
    Det krångliga med det är att jag måste lägga till er andra till gruppen eftersom ni inte kan söka på den.
    Lämna namn eller ännu hellre e-mail här eller bli vän med mig på Fb så fixar jag det. Petra Olofsson. [email protected]
  13. Medlem sedan
    Nov 2010
    #7
    Jag kan alltså ändra den till en "vanlig" sluten grupp när vi känner oss mer inne på att sprida att vi är gravida
  14. 7
    Jag kan alltså ändra den till en "vanlig" sluten grupp när vi känner oss mer inne på att sprida att vi är gravida
  15. Medlem sedan
    Apr 2012
    #8
    Precis Petra O så har vi gjort i den gruppen jag är med i. Den som vill bli medlem får kontakta admin som öppnar gruppen så den blir sökbar en stund, godkänner den nya medlemmen och gör gruppen sluten och hemlig därefter.

    Jag går gärna med, tack för att du startade en grupp, jag är inte så hemma på hur man fixar sånt är nästan bara inne via mobilen.

    Men hur ska vi göra rent praktiskt, ska gruppen vara öppen några dagar så de som vill kan gå med och så gör vi den hemlig därefter så ingen kan se vad som diskuteras förutom vi? Eller ska vi ha den sluten och alla som vill får gå via dig och bli vän med dig?
  16. 8
    Precis Petra O så har vi gjort i den gruppen jag är med i. Den som vill bli medlem får kontakta admin som öppnar gruppen så den blir sökbar en stund, godkänner den nya medlemmen och gör gruppen sluten och hemlig därefter.

    Jag går gärna med, tack för att du startade en grupp, jag är inte så hemma på hur man fixar sånt är nästan bara inne via mobilen.

    Men hur ska vi göra rent praktiskt, ska gruppen vara öppen några dagar så de som vill kan gå med och så gör vi den hemlig därefter så ingen kan se vad som diskuteras förutom vi? Eller ska vi ha den sluten och alla som vill får gå via dig och bli vän med dig?
  17. Medlem sedan
    Apr 2012
    #9
    Min mail är iaf [email protected]. Mitt namn kanske framgår

    Kan du skicka en inbjudan till gruppen via fb då på mailen elr?
  18. 9
    Min mail är iaf [email protected]. Mitt namn kanske framgår

    Kan du skicka en inbjudan till gruppen via fb då på mailen elr?
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10
    Har skickat vänförfrågan till dig Emelie
  20. 10
    Har skickat vänförfrågan till dig Emelie
  21. Medlem sedan
    Aug 2011
    #11
    [email protected] är min mailadress jag använder på fb. Räcker det?
  22. 11
    [email protected] är min mailadress jag använder på fb. Räcker det?
  23. Medlem sedan
    Nov 2010
    #12
    Det räcker bra
  24. 12
    Det räcker bra
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    [email protected]. vill gärna gå med!
  26. 13
    [email protected]. vill gärna gå med!
  27. Medlem sedan
    Nov 2010
    #14
    Bara godkänna vänförfrågan jag skickat på Fb så lägger jag till dig så snart jag ser.
  28. 14
    Bara godkänna vänförfrågan jag skickat på Fb så lägger jag till dig så snart jag ser.
  29. Medlem sedan
    Jul 2011
    #15

    lägg gärna till mig

    jag läggs gärna till
    [email protected]
    Malin Nyberg
  30. 15
    lägg gärna till mig jag läggs gärna till
    [email protected]
    Malin Nyberg
  31. Medlem sedan
    Apr 2013
    #16
    Ja det låter jätte bra, min mail som jag använder på fb är [email protected] Ni får gärna lägga till mig om / när ni startar gruppen
  32. 16
    Ja det låter jätte bra, min mail som jag använder på fb är [email protected] Ni får gärna lägga till mig om / när ni startar gruppen
  33. Medlem sedan
    Nov 2010
    #17
    Malin och Johanna, jag har skickat vänförfrågan till er på Fb. Bara att godkänna den så kan jag lägga till er till gruppen
  34. 17
    Malin och Johanna, jag har skickat vänförfrågan till er på Fb. Bara att godkänna den så kan jag lägga till er till gruppen
  35. Medlem sedan
    Mar 2013
    #18
  36. Medlem sedan
    May 2013
    #19
    Hej! Här är en till som gärna vill gå med i gruppen [email protected]
  37. 19
    Hej! Här är en till som gärna vill gå med i gruppen [email protected]
  38. Medlem sedan
    Oct 2011
    #20
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar