Tips på bra böcker???
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Tips på bra böcker???

    om barn,separation,boende,umgänge ,vad som gäller rent juridiskt osv ??
    Eller för den delen om hur man bör förhålla sig till styvförälder,bioförälder,mm

    Lever med en person vars ex är allmänt vidrig vad gäller att vända barnen fram o tillbaks,h*n är konfliktsökande men reder inte ut nån konflikt utan bara ältar,kan inte samarbeta ,inte ta in nån annans syn på nåt och vänder och manipulerar ständigt
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    Tips på bra böcker??? om barn,separation,boende,umgänge ,vad som gäller rent juridiskt osv ??
    Eller för den delen om hur man bör förhålla sig till styvförälder,bioförälder,mm

    Lever med en person vars ex är allmänt vidrig vad gäller att vända barnen fram o tillbaks,h*n är konfliktsökande men reder inte ut nån konflikt utan bara ältar,kan inte samarbeta ,inte ta in nån annans syn på nåt och vänder och manipulerar ständigt
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Den här har jag inte läst själv, men jag minns att någon tipsade om den, så jag slog upp detaljerna åt dig:

    Skilsmässan om barn och föräldrar
    av Malin Alfven och Kristina Hofsten
    Prisma förlag
    ISBN 91-5118-4290-4

    Däremot är jag osäker på om den innehåller någon juridik. Vad undrar du över i det ämnet så kanske jag kan svara eller leta upp något annat åt dig?
  4. 2
    Den här har jag inte läst själv, men jag minns att någon tipsade om den, så jag slog upp detaljerna åt dig:

    Skilsmässan om barn och föräldrar
    av Malin Alfven och Kristina Hofsten
    Prisma förlag
    ISBN 91-5118-4290-4

    Däremot är jag osäker på om den innehåller någon juridik. Vad undrar du över i det ämnet så kanske jag kan svara eller leta upp något annat åt dig?
  5. Anonym
    #3

    Inga boktips

    men sådana människor ska hållas jäkligt kort.

    Haft samma problem...tog ALLT via FR...för då finns det på papper,i journal mm.
  6. 3
    Inga boktips men sådana människor ska hållas jäkligt kort.

    Haft samma problem...tog ALLT via FR...för då finns det på papper,i journal mm.
  7. Anonym
    #4
    Mitt tips är att du låter pappan sköta detta på egen hand och inte lägger dig i.
  8. 4
    Mitt tips är att du låter pappan sköta detta på egen hand och inte lägger dig i.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar