Går in i v 41 idag...
_1305 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Går in i v 41 idag...

    Ja, igår var det BF men ännu inga direkta tecken på att nån bebis vill komma ut Har förvärkar som tidigare, dom stegrar väl lite i smärta för varje dag men inget regelbundet eller speciellt smärtsamt heller än så länge. Har väldigt ont i ryggen däremot och klarar inte av att vara ute och röra på mig så som jag hade velat. Om jag härdar får jag sota för det i flera dagar sen. Så det blir lugna dagar hemma i soffan eller på balkongen för min del. Vill ha min bebis på bröstet nu!
  2. 1
    Går in i v 41 idag... Ja, igår var det BF men ännu inga direkta tecken på att nån bebis vill komma ut Har förvärkar som tidigare, dom stegrar väl lite i smärta för varje dag men inget regelbundet eller speciellt smärtsamt heller än så länge. Har väldigt ont i ryggen däremot och klarar inte av att vara ute och röra på mig så som jag hade velat. Om jag härdar får jag sota för det i flera dagar sen. Så det blir lugna dagar hemma i soffan eller på balkongen för min del. Vill ha min bebis på bröstet nu!
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Du är inte ensam
  4. 2
    Du är inte ensam
  5. Medlem sedan
    Aug 2012
    #3
    Halloj!
    jaha, BF var ju den 4e Maj. men ingen baby än.
    försöker planera in saker att pyssla med på dagarna så man inte bara väntar å väntar. Fast väntar gör man ju ändå.
    Slemproppen lossna igår iaf!! gott tecken! ger ju hopp om att få träffa den lill* snart!
    Vissa dagar har jag haft ont mot rumpan typ, som att den trycker på mot svansbenet. Gör skit ont! jobbigt typ om man är bland folk, går inte att hålla masken, men som tur är håller det ju inte i sig länge.
    Någon annan som haft så?

    Annars grejar den på väldigt mycket där inne med händer å rumpan upp mot revbenen å hickar å har sig.

    Den e lurig oxå, i veckan hade jag regelbundna sd i två timmar.
    men nej nej.

    Lycka till med er!
    SNART får vi träffa våra små <3
  6. 3
    Halloj!
    jaha, BF var ju den 4e Maj. men ingen baby än.
    försöker planera in saker att pyssla med på dagarna så man inte bara väntar å väntar. Fast väntar gör man ju ändå.
    Slemproppen lossna igår iaf!! gott tecken! ger ju hopp om att få träffa den lill* snart!
    Vissa dagar har jag haft ont mot rumpan typ, som att den trycker på mot svansbenet. Gör skit ont! jobbigt typ om man är bland folk, går inte att hålla masken, men som tur är håller det ju inte i sig länge.
    Någon annan som haft så?

    Annars grejar den på väldigt mycket där inne med händer å rumpan upp mot revbenen å hickar å har sig.

    Den e lurig oxå, i veckan hade jag regelbundna sd i två timmar.
    men nej nej.

    Lycka till med er!
    SNART får vi träffa våra små <3
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    Trycket neråt rumpan har jag mer som ett kraftigt truck neråt jumskarna.
    Va inne på undersökning förra veckan då jag hade sådana verkar att jag vred mig så ont det gjorde men enligt förlossningen va det förverkar så jag fick. Åka hem igen. Men dom tittade och visade sig att jag va öppen 1,5 cm ca och efter det så har vad vi tror är slämproppen kommit i fyra delar och fortsätter att ha slängiga flytningar.

    Han är mer aktiv än vanligt så vi hoppas att han kommer innan bf
  8. 4
    Trycket neråt rumpan har jag mer som ett kraftigt truck neråt jumskarna.
    Va inne på undersökning förra veckan då jag hade sådana verkar att jag vred mig så ont det gjorde men enligt förlossningen va det förverkar så jag fick. Åka hem igen. Men dom tittade och visade sig att jag va öppen 1,5 cm ca och efter det så har vad vi tror är slämproppen kommit i fyra delar och fortsätter att ha slängiga flytningar.

    Han är mer aktiv än vanligt så vi hoppas att han kommer innan bf
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Här går det också trögt, +5 dagar idag :P jag har haft problem med nerver som kommer i kläm sen lång tid tillbaka, ungefär som ischias. Det strålar ut mot svanskotan och ner i låren på båda sidorna när jag gör vissa rörelser. Kanske är nåt liknande för dig?

    Min bebis är också väldigt aktiv i magen, men det har hon varit hela tiden!

    Slemproppen är ett gott tecken, då är det nåt på gång iaf! Här letar jag febrilt efter den vid varje toabesök, men inget än haha!

    Håller verkligen tummarna för oss allihopa nu, är så trött på denna väntan!
  10. 5
    Här går det också trögt, +5 dagar idag :P jag har haft problem med nerver som kommer i kläm sen lång tid tillbaka, ungefär som ischias. Det strålar ut mot svanskotan och ner i låren på båda sidorna när jag gör vissa rörelser. Kanske är nåt liknande för dig?

    Min bebis är också väldigt aktiv i magen, men det har hon varit hela tiden!

    Slemproppen är ett gott tecken, då är det nåt på gång iaf! Här letar jag febrilt efter den vid varje toabesök, men inget än haha!

    Håller verkligen tummarna för oss allihopa nu, är så trött på denna väntan!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar