Planerar för nummer 2
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Planerar för nummer 2

    Hej! Ett tag sen jag hängde här inne nu. Fick mitt första barn i sept -12 efter 8 mån försök att bli gravid. Börjar nu bli sugna på en 2:a. Inte riktigt dags än, men i slutet av sommaren drar nog bebisverkstaden igång igen. Börjar känna mig riktigt sugen på ännu en liten bebis Men för tillfället njuter jag till fullo av min lilla dotter. Händer så mycket nu
  2. 1
    Planerar för nummer 2 Hej! Ett tag sen jag hängde här inne nu. Fick mitt första barn i sept -12 efter 8 mån försök att bli gravid. Börjar nu bli sugna på en 2:a. Inte riktigt dags än, men i slutet av sommaren drar nog bebisverkstaden igång igen. Börjar känna mig riktigt sugen på ännu en liten bebis Men för tillfället njuter jag till fullo av min lilla dotter. Händer så mycket nu
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Vad kul! Samma för oss, slutet av sommaren så börjar vi med nr. 2 !
    vi är så sugna på en liten till !
  4. 2
    Vad kul! Samma för oss, slutet av sommaren så börjar vi med nr. 2 !
    vi är så sugna på en liten till !
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Hur gammal är er första?
  6. 3
    Hur gammal är er första?
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Han föddes februari 2012, så 14 månader! Vi tror det blir lagom åldersskillnad mellan barnen sen får man ju se hur fort det går, sist gick det på första försöket!
  8. 4
    Han föddes februari 2012, så 14 månader! Vi tror det blir lagom åldersskillnad mellan barnen sen får man ju se hur fort det går, sist gick det på första försöket!
  9. Medlem sedan
    Jun 2013
    #5
    Vi har börjat försöka också med nr 2 vi har en son som blir 1,6 år nu i juni. Har börjat äta spiforce också och se om det ger nån lycka med sig
  10. 5
    Vi har börjat försöka också med nr 2 vi har en son som blir 1,6 år nu i juni. Har börjat äta spiforce också och se om det ger nån lycka med sig
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Hej! Har en son som snart fyller 2 och vi har också börjar planera inför nummer 2. Spännande!
  12. 6
    Hej! Har en son som snart fyller 2 och vi har också börjar planera inför nummer 2. Spännande!
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Kul att det är några stycken som har en första i ganska nära åldrar. Själv har jag en dotter på 15½ månader och vi har precis börjat försöka på en 2:a. Känns så spännande att få gå igenom allt igen även om ingen graviditet är den andra lik. Saknar särskilt det där lugnet jag fick, den där mysiga känslan och sparkarna i magen. <3
  14. 7
    Kul att det är några stycken som har en första i ganska nära åldrar. Själv har jag en dotter på 15½ månader och vi har precis börjat försöka på en 2:a. Känns så spännande att få gå igenom allt igen även om ingen graviditet är den andra lik. Saknar särskilt det där lugnet jag fick, den där mysiga känslan och sparkarna i magen. <3
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Skulle vara kul att följa alla från starten i väntan på nr.2
  16. 8
    Skulle vara kul att följa alla från starten i väntan på nr.2
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Vad roligt att vi är så många med samma tanke Blir bara mer och mer sugen på nr 2, men tänker ändå vänta med att påbörja försöken tills dottern fyller 1 år i sept. Fick veta för ett par månader sen att hon ska få en ny kusin. De var på ultraljud för nån vecka sen och det visade sig att det inte blir en ny kusin utan 2!!! Så nu börjar det ju klia ännu mer i mina äggstockar
  18. 9
    Vad roligt att vi är så många med samma tanke Blir bara mer och mer sugen på nr 2, men tänker ändå vänta med att påbörja försöken tills dottern fyller 1 år i sept. Fick veta för ett par månader sen att hon ska få en ny kusin. De var på ultraljud för nån vecka sen och det visade sig att det inte blir en ny kusin utan 2!!! Så nu börjar det ju klia ännu mer i mina äggstockar
  19. Medlem sedan
    Jul 2012
    #10
    Det där var roligt uttryck, att klia i äggstockarna.. nästan att det började klia här också :-) vi är sååå sugna på nummer 2 !! och vår lilla dotter är bara 4 månader, men mensen är inte tillbaka och jag hoppas att jag blir gravid utan att få tillbaka den.. det gick fort när vi fick Scarlett, redan en månad efter mensen så var vi gravida.. gick undan. Vi får se hur snart det går att bli gravid, jag har inte något preventivmedel överhuvudtaget.. om man inte räknar amningen förstås.. så något kanske händer någon dag.. det blir när det blir men så fort Scarlett blir 1 år så vill vi sätta igång ordentligt.. hehe..
  20. 10
    Det där var roligt uttryck, att klia i äggstockarna.. nästan att det började klia här också :-) vi är sååå sugna på nummer 2 !! och vår lilla dotter är bara 4 månader, men mensen är inte tillbaka och jag hoppas att jag blir gravid utan att få tillbaka den.. det gick fort när vi fick Scarlett, redan en månad efter mensen så var vi gravida.. gick undan. Vi får se hur snart det går att bli gravid, jag har inte något preventivmedel överhuvudtaget.. om man inte räknar amningen förstås.. så något kanske händer någon dag.. det blir när det blir men så fort Scarlett blir 1 år så vill vi sätta igång ordentligt.. hehe..
  21. Anonym
    #11
    Är i samma sits! Sonen är 12 månader drygt och vi försöker nu med nr 2.
    Vad roligt med flera att dela detta med.
    Vi är hemliga än så länge, och kommer nog vara det fram tills det är bergssäkert att vi är gravida 😉

    Vi va sugna redan när sonen bara va några månader, men bestämde oss tillslut att vänta.
  22. 11
    Är i samma sits! Sonen är 12 månader drygt och vi försöker nu med nr 2.
    Vad roligt med flera att dela detta med.
    Vi är hemliga än så länge, och kommer nog vara det fram tills det är bergssäkert att vi är gravida 😉

    Vi va sugna redan när sonen bara va några månader, men bestämde oss tillslut att vänta.
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Då drog vi igång bebisverkstaden (nån mån tidigare än väntat). Dottern blir 1 år om en månad. Får se hur lång tid det tar den här gången. Tog ju 8 mån förra gången, innan dottern blev till. Spännande!
  24. 12
    Då drog vi igång bebisverkstaden (nån mån tidigare än väntat). Dottern blir 1 år om en månad. Får se hur lång tid det tar den här gången. Tog ju 8 mån förra gången, innan dottern blev till. Spännande!
  25. Medlem sedan
    Aug 2011
    #13
    Det tog oss 1,5 år och mycket känslor och många tårar innan vi ÄNTLIGEN blev gravida igen. Idag är jag i v 19 och ett syskon till dottern väntas komma i slutet av augusti
  26. 13
    Det tog oss 1,5 år och mycket känslor och många tårar innan vi ÄNTLIGEN blev gravida igen. Idag är jag i v 19 och ett syskon till dottern väntas komma i slutet av augusti
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar