är ny här och har en vecka kvar till bf.
_1305 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2012
    #1

    är ny här och har en vecka kvar till bf.

    Bor i Herrljunga. Någon mer som snart ska ha i Skaraborg/ Älvsborg?
  2. 1
    är ny här och har en vecka kvar till bf. Bor i Herrljunga. Någon mer som snart ska ha i Skaraborg/ Älvsborg?
  3. Medlem sedan
    Mar 2013
    #2
    Hej. Välkommen jag fick min dotter för ungefär 2 veckor sedan. Bor i Dalsland
  4. 2
    Hej. Välkommen jag fick min dotter för ungefär 2 veckor sedan. Bor i Dalsland
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Vad kul! Grattis:-)
    Var det en lång förlossning och kom den lille i "rätt"tid?:-)
  6. 3
    Vad kul! Grattis:-)
    Var det en lång förlossning och kom den lille i "rätt"tid?:-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2013
    #4
    Hon var planerad till 3:e maj men kom 5:e. Så det var tätt inpå planerat datum

    Det roliga var att pappan till barnet var bortrest och jobbade tills natten till 5:e maj ock jag var så orolig att han inte skulle vara hemma när det satte igång och att jag skulle få ringa någon annan för skjuts. Men så kom han hem på natten och två timmar senare satte värkarna igång som om jag liksom slappnade av och så kände kroppen att nu, nu är det dax! Och 8 timmar efter första värken är hon född. Så det gick riktigt snabbt. Öppnade mig 6 cm på en timme så hann knappast gå igenom mitt förlossningsbrev och fick aldrig någon bedövning förutom lustgas.
    Men det gick fint och med bara ett stygn på en bristning. Det var väl det jag var mest rädd för, att spricka. Förutom att det skulle hända något med barnet förstås.

    Hur går det själv? Har du fött än och i så fall. Hur gick det?
  8. 4
    Hon var planerad till 3:e maj men kom 5:e. Så det var tätt inpå planerat datum

    Det roliga var att pappan till barnet var bortrest och jobbade tills natten till 5:e maj ock jag var så orolig att han inte skulle vara hemma när det satte igång och att jag skulle få ringa någon annan för skjuts. Men så kom han hem på natten och två timmar senare satte värkarna igång som om jag liksom slappnade av och så kände kroppen att nu, nu är det dax! Och 8 timmar efter första värken är hon född. Så det gick riktigt snabbt. Öppnade mig 6 cm på en timme så hann knappast gå igenom mitt förlossningsbrev och fick aldrig någon bedövning förutom lustgas.
    Men det gick fint och med bara ett stygn på en bristning. Det var väl det jag var mest rädd för, att spricka. Förutom att det skulle hända något med barnet förstås.

    Hur går det själv? Har du fött än och i så fall. Hur gick det?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar