Mjölkallergiutredning på 1-åring?
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    Mjölkallergiutredning på 1-åring?

    Lillkillen har haft problem med magen sen han var ungefär ett halvår gammal. Vi stod ut med det, vissa bebisar skriker ju och har ont eftersom de får bubblor. Men sen när han började äta mer fast föda vid 7-8 månader s¨å fortsatte det, särskilt när vi introducerade mjölk i maten. Bvc stod nästan handfallna som vanligt så jag bestämde mej för att ta bort mjölken från hans mat och vi fick en glad bebis igen! En gång råkade vi ge honom majsvälling som där är ytters lite mjölk i, oooj vad han skrek! Sen råkade han få vaniljsås eftersom den som gav honom inte visste att han inte tål mjölk. Skriiiiiik i 4-5 timmar och FY så ont han hade! Jag fick efter mycket om och men tag i bvc igen och berättade vad vi gjort och fick en läkartid men läkaren på vc tyckte inte att det behövde va allergi alls, kom med ngn konstig förklaring om hur tarmarna funkar. Men varför är han då skrikig så fort han får mjölk i sig och glad när han inte får det? Fick en tid till sjukhuset för utredning och nu väntar vi bara på att få komma dit i juni.

    Vad gör dom på en utredning? Vad kollar dom? Prover?

    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie
    Kraam
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
  2. 1
    Mjölkallergiutredning på 1-åring? Lillkillen har haft problem med magen sen han var ungefär ett halvår gammal. Vi stod ut med det, vissa bebisar skriker ju och har ont eftersom de får bubblor. Men sen när han började äta mer fast föda vid 7-8 månader s¨å fortsatte det, särskilt när vi introducerade mjölk i maten. Bvc stod nästan handfallna som vanligt så jag bestämde mej för att ta bort mjölken från hans mat och vi fick en glad bebis igen! En gång råkade vi ge honom majsvälling som där är ytters lite mjölk i, oooj vad han skrek! Sen råkade han få vaniljsås eftersom den som gav honom inte visste att han inte tål mjölk. Skriiiiiik i 4-5 timmar och FY så ont han hade! Jag fick efter mycket om och men tag i bvc igen och berättade vad vi gjort och fick en läkartid men läkaren på vc tyckte inte att det behövde va allergi alls, kom med ngn konstig förklaring om hur tarmarna funkar. Men varför är han då skrikig så fort han får mjölk i sig och glad när han inte får det? Fick en tid till sjukhuset för utredning och nu väntar vi bara på att få komma dit i juni.

    Vad gör dom på en utredning? Vad kollar dom? Prover?

    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Min son blir 6 år i år.Då han var 2-3 månader uteslöt via mjölk.
    Han har sedan dess ätit helt mjölkfri kost,får han i sig något med mjölk i får han magknip å diarre.
    Det börjar bli lite bättre,så ibland kan han äta pizza.
    Läkaren sa att det växer bort till 1 års ålder,men det gjorde det inte.
    Vår son fick ta blodprover och göra "prick-test".
    LYCKA TILL och hoppas ni får rätt hjälp.
  4. 2
    Min son blir 6 år i år.Då han var 2-3 månader uteslöt via mjölk.
    Han har sedan dess ätit helt mjölkfri kost,får han i sig något med mjölk i får han magknip å diarre.
    Det börjar bli lite bättre,så ibland kan han äta pizza.
    Läkaren sa att det växer bort till 1 års ålder,men det gjorde det inte.
    Vår son fick ta blodprover och göra "prick-test".
    LYCKA TILL och hoppas ni får rätt hjälp.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar