Flerbarnsmorsor!!
Många barn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Flerbarnsmorsor!!

    Hej!!

    Jag har 4 barn och känner mig ibland lite "utanför". Som om ingen kompis får plats med att bjuda över alla oss, och åker man någonstans så är det oftast bara ett av barnen som har en kompis hos den familjen. Inget ont om det men jag skulle väldigt gärna lära känna andra flerbarnsfamiljer!!

    Jag har Ella 10,5, Theo snart 8, Meja jättesnart 5 och Milo 3.


    Vi bor i Stockholm men kan åka överallt.

    Så finns det några leksugna flerbarnsfamiljer där ute?
    Mamma till Ella 2002, Theo 2005. Meja 2008 och Milo 2010!
  2. 1
    Flerbarnsmorsor!! Hej!!

    Jag har 4 barn och känner mig ibland lite "utanför". Som om ingen kompis får plats med att bjuda över alla oss, och åker man någonstans så är det oftast bara ett av barnen som har en kompis hos den familjen. Inget ont om det men jag skulle väldigt gärna lära känna andra flerbarnsfamiljer!!

    Jag har Ella 10,5, Theo snart 8, Meja jättesnart 5 och Milo 3.


    Vi bor i Stockholm men kan åka överallt.

    Så finns det några leksugna flerbarnsfamiljer där ute?
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Hallå!
    Är snart 4barnsförälder. Bf 29 aug.
    Är 27 år, bor för närvarande i vaxholm men håller på att renovera ett litet hus i Vallentuna dit vi ska flytta så snart som möjligt (!).
    Mina barn är lite yngre än dina: 5,5 , 4 samt 2,5, men förstår din "problematik" till fullo. Många av mina vänner vill helst ses utan barn också, vilket är absolut ok, inte det. Men ... vill ha någon jag kan umgås med tillsammans med alla mina barn också. Någon som "tål" den småkaotiska situation som kan uppstå med flera små på en gång.
    Jobbar lite halvt just nu men bara några veckor till. Sen semester.
    Ja, lite om mig. Skriv gärna om det låter intressant. :-)
  4. 2
    Hallå!
    Är snart 4barnsförälder. Bf 29 aug.
    Är 27 år, bor för närvarande i vaxholm men håller på att renovera ett litet hus i Vallentuna dit vi ska flytta så snart som möjligt (!).
    Mina barn är lite yngre än dina: 5,5 , 4 samt 2,5, men förstår din "problematik" till fullo. Många av mina vänner vill helst ses utan barn också, vilket är absolut ok, inte det. Men ... vill ha någon jag kan umgås med tillsammans med alla mina barn också. Någon som "tål" den småkaotiska situation som kan uppstå med flera små på en gång.
    Jobbar lite halvt just nu men bara några veckor till. Sen semester.
    Ja, lite om mig. Skriv gärna om det låter intressant. :-)
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    HEj! Har skickat ett meddelande till dig =) Hoppas det funkar, har inte använt aff på jätte länge.
  6. 3
    HEj! Har skickat ett meddelande till dig =) Hoppas det funkar, har inte använt aff på jätte länge.
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4
    Hej vad kul! =) Har skickat ett med till dig
  8. 4
    Hej vad kul! =) Har skickat ett med till dig
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5
    oj blev många svar det där....
  10. 5
    oj blev många svar det där....
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6
    Hej!
    Känner igen mig. Vi har fem barn (men en av dem lever inte längre) så det är fyra barn som fyller upp våra liv. Inte alltid så lätt men oftast härligt Mina är Melvin snart 8, Melina 6, Leo 4 och minstingen Emil är 4 månader. Vi bor också i Stockholm (Handen söder om stan) träffas gärna och leker någon dag
  12. 6
    Hej!
    Känner igen mig. Vi har fem barn (men en av dem lever inte längre) så det är fyra barn som fyller upp våra liv. Inte alltid så lätt men oftast härligt Mina är Melvin snart 8, Melina 6, Leo 4 och minstingen Emil är 4 månader. Vi bor också i Stockholm (Handen söder om stan) träffas gärna och leker någon dag
  13. Medlem sedan
    Oct 2004
    #7
    Hej! Jag känner igen din profilbild sedan jag hängt här förut.

    Vad oerhört sorgligt att storebror inte fick stamna kvar... ♥
    Han vakar nog över dem, han får fullt upp med så många syskon.

    Träffas gärna o leker med barnen. Kanske nästa vecka?

    kram

    Kram
  14. 7
    Hej! Jag känner igen din profilbild sedan jag hängt här förut.

    Vad oerhört sorgligt att storebror inte fick stamna kvar... ♥
    Han vakar nog över dem, han får fullt upp med så många syskon.

    Träffas gärna o leker med barnen. Kanske nästa vecka?

    kram

    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2010
    #8
    Åhh vad jag känner igen mig i din beskrivning där. Vi har sex barn, fem barn varannan vecka och sex barn varannan (bonussonen är hos sin mamma varannan vecka).

    Vännerna, vart tog dom vägen? Jo dom försvann redan när vi fick nr 4 (vår andra gemensamma). Då droppade dom av, en efter en. Idag finns inte många kvar, de går att räkna på en hand - och då träffas vi sällan... väldigt sällan.

    Det känns som om man tränger sig på, att man är besvärlig för att man har många barn eller så. Å andra sidan är jag inte omöjlig, jag går gärna ut själv för en middag, en bio eller bara en fika på stan. Eller en shoppingtur. Men nopes, man frågar inte en flerbarnsmamma

    Tråkigt nog så bor jag inte i Stockholm, utan i Skövde
  16. 8
    Åhh vad jag känner igen mig i din beskrivning där. Vi har sex barn, fem barn varannan vecka och sex barn varannan (bonussonen är hos sin mamma varannan vecka).

    Vännerna, vart tog dom vägen? Jo dom försvann redan när vi fick nr 4 (vår andra gemensamma). Då droppade dom av, en efter en. Idag finns inte många kvar, de går att räkna på en hand - och då träffas vi sällan... väldigt sällan.

    Det känns som om man tränger sig på, att man är besvärlig för att man har många barn eller så. Å andra sidan är jag inte omöjlig, jag går gärna ut själv för en middag, en bio eller bara en fika på stan. Eller en shoppingtur. Men nopes, man frågar inte en flerbarnsmamma

    Tråkigt nog så bor jag inte i Stockholm, utan i Skövde
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar