alkohol, volym och viktprocent
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    alkohol, volym och viktprocent

    Hur räknar man ut hur mycket alkohol det är i en folköl, om man räknar om det i sprit? Var det inte någons skillnad på volym och viktprocent, och öl och sprit inte räknas likadant?
  2. 1
    alkohol, volym och viktprocent Hur räknar man ut hur mycket alkohol det är i en folköl, om man räknar om det i sprit? Var det inte någons skillnad på volym och viktprocent, och öl och sprit inte räknas likadant?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Alkoholhalten i drycken anges i regel alltid i volymprocent. Däremot när man räknar på hur mycket sprit alkoholen i ölen eller vinet t ex motsvarar brukar man då mena sprit med 40% alkohol, och det är nog där många missar sker.
  4. 2
    Alkoholhalten i drycken anges i regel alltid i volymprocent. Däremot när man räknar på hur mycket sprit alkoholen i ölen eller vinet t ex motsvarar brukar man då mena sprit med 40% alkohol, och det är nog där många missar sker.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Tidigare, hur mycket tidigare det är vet jag dock inte, angavs ofta alkoholhalten i öl i viktprocent så då var det skillnad... men numera är det som sagt i regel volymprocent oavsett.
  6. 3
    Tidigare, hur mycket tidigare det är vet jag dock inte, angavs ofta alkoholhalten i öl i viktprocent så då var det skillnad... men numera är det som sagt i regel volymprocent oavsett.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
  8. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    TAck ,alt uträknat och klart!
  9. 5
    TAck ,alt uträknat och klart!
  10. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Nu måste jag undra... vad ska du hitta på?
  11. 6
    Nu måste jag undra... vad ska du hitta på?
  12. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Hur många lättöl behöver jag dricka för att. ha party!
  13. 7
    Hur många lättöl behöver jag dricka för att. ha party!
  14. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Hahaha. Ska du bli på lyran så lär du få dricka så många att du får bo på toaletten i nån timme. Lycka till
  15. 8
    Hahaha. Ska du bli på lyran så lär du få dricka så många att du får bo på toaletten i nån timme. Lycka till
  16. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    du har rätt, alkoholens negativa sidor bör inte förringas.
    Men om jag fastar i tre dagar först, så kanske det funkar?
  17. 9
    du har rätt, alkoholens negativa sidor bör inte förringas.
    Men om jag fastar i tre dagar först, så kanske det funkar?
  18. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    TRy it!
  19. 10
    TRy it!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar