Allergisk...
_1312 Decemberbarn.
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Allergisk...

    Någon annan som är pollenallergisk? Åh vad jag lider av min allergi just nu (björk, gräs, gråbo, pälsdjur osv). Har varit på Apoteket, men på alla mediciner står det "Rekommenderas ej till gravida. Rådfråga din läkare". Kalla mig dum, men om det inte rekommenderas till alla gravida så känner jag min aningen tveksam till att stoppa i mig något. Så därför går jag här och lider.. och nyser... och nyser ;-)
    Någon annan som har det likadant? Hur gör ni, tar ni mediciner?
  2. 1
    Allergisk... Någon annan som är pollenallergisk? Åh vad jag lider av min allergi just nu (björk, gräs, gråbo, pälsdjur osv). Har varit på Apoteket, men på alla mediciner står det "Rekommenderas ej till gravida. Rådfråga din läkare". Kalla mig dum, men om det inte rekommenderas till alla gravida så känner jag min aningen tveksam till att stoppa i mig något. Så därför går jag här och lider.. och nyser... och nyser ;-)
    Någon annan som har det likadant? Hur gör ni, tar ni mediciner?
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Jag har inte känt av min allergi ett endaste dugg i år. Jag är så himla tacksam för det för jag brukar bli dålig. Det var något av det första jag frågade min barnmorska (och kvinnokliniken) för jag räknade med att behöva medicin och de sa att det var ok, men jag vet i fasen om jag hade vågat ta dem ändå. Hoppas du mår bättre snart!
  4. 2
    Jag har inte känt av min allergi ett endaste dugg i år. Jag är så himla tacksam för det för jag brukar bli dålig. Det var något av det första jag frågade min barnmorska (och kvinnokliniken) för jag räknade med att behöva medicin och de sa att det var ok, men jag vet i fasen om jag hade vågat ta dem ändå. Hoppas du mår bättre snart!
  5. Medlem sedan
    Jun 2013
    #3
    jag är pollen allergiker. brukar ha det väldigt besvärligt på somrarna. ta kontakt med vc, jag har fått både tabletter, ögondroppar och näsdroppar.
  6. 3
    jag är pollen allergiker. brukar ha det väldigt besvärligt på somrarna. ta kontakt med vc, jag har fått både tabletter, ögondroppar och näsdroppar.
  7. Medlem sedan
    Jun 2013
    #4
    glömde skriva att jag är gravid och fick medicin när jag var i v 17.
  8. 4
    glömde skriva att jag är gravid och fick medicin när jag var i v 17.
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Tavegyl har jag fått utskrivet en vår när jag hade det jobbigt. Tror jag väntade mitt andra barn. Man blir trött av dem tabletterna men de ska vara ok att ta. Eller var det förut iaf. De är dock på recept.
  10. 5
    Tavegyl har jag fått utskrivet en vår när jag hade det jobbigt. Tror jag väntade mitt andra barn. Man blir trött av dem tabletterna men de ska vara ok att ta. Eller var det förut iaf. De är dock på recept.
  11. Medlem sedan
    Jun 2013
    #6
    jag har också fårr tavegyl så de får man lov att ta
  12. 6
    jag har också fårr tavegyl så de får man lov att ta
  13. Medlem sedan
    Jun 2013
    #7
    fått
  14. 7
    fått
  15. Medlem sedan
    Dec 2011
    #8
    Jag köpte receptfria på Apoteket, hörde efter med hon i kassan att dom va ok. Nu börjar det som tur är lugna ner sig. Är dock värre när man är nyförlöst.
  16. 8
    Jag köpte receptfria på Apoteket, hörde efter med hon i kassan att dom va ok. Nu börjar det som tur är lugna ner sig. Är dock värre när man är nyförlöst.
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Tack för era svar :-)
    Hemliga byrån, vad skönt att du inte känner av din allergi!
    Soltrollet, vilken medicin köpte du? Jag hittade inga receptfria som var okej för gravida. Kanske ska kolla upp det här med Tavegyl annars, det verkar ju som ni tyckte den medicinen var bra. Som sagt, tack för era svar :-)
  18. 9
    Tack för era svar :-)
    Hemliga byrån, vad skönt att du inte känner av din allergi!
    Soltrollet, vilken medicin köpte du? Jag hittade inga receptfria som var okej för gravida. Kanske ska kolla upp det här med Tavegyl annars, det verkar ju som ni tyckte den medicinen var bra. Som sagt, tack för era svar :-)
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10
    Ballerinakex: jag har inte heller hittat några receptfria tabletter där det inte står något om att rådfråga läkare innan användning om man är gravid. Alla mediciner är ju på något sätt fulla med biverkningar även tabletter som Alvedon mm. Jag skulle inte ta sådana tabletter där det står att man ska rådfråga innan. Läkemedelsföretagen skulle inte skriva så om de var helt oskadliga.

    Jag är också nyfiken på vilka tabletter som du, Solstrålen, har hittat som man kan äta som är receptfria.

    Tavegyl är den enda allergimedicinen som det inte står så på. Men om det är för att den är redan på recept vet jag inte. När jag fick den utskriven var både bm o läk väldigt emot att äta något som helst annat preparat. Man får ju anta att de vet vad de pratar om. Jag skulle inte våga äta annat. Lika lite som jag inte skulle äta Ipren.

    Tavegyl fungerar bra men man kan bli hiskeligt trött av dem.

    Man ska vara mycket restriktiv med mediciner i stora hela under graviditeten. Som sagt ingen utan någon form av biverkning.
  20. 10
    Ballerinakex: jag har inte heller hittat några receptfria tabletter där det inte står något om att rådfråga läkare innan användning om man är gravid. Alla mediciner är ju på något sätt fulla med biverkningar även tabletter som Alvedon mm. Jag skulle inte ta sådana tabletter där det står att man ska rådfråga innan. Läkemedelsföretagen skulle inte skriva så om de var helt oskadliga.

    Jag är också nyfiken på vilka tabletter som du, Solstrålen, har hittat som man kan äta som är receptfria.

    Tavegyl är den enda allergimedicinen som det inte står så på. Men om det är för att den är redan på recept vet jag inte. När jag fick den utskriven var både bm o läk väldigt emot att äta något som helst annat preparat. Man får ju anta att de vet vad de pratar om. Jag skulle inte våga äta annat. Lika lite som jag inte skulle äta Ipren.

    Tavegyl fungerar bra men man kan bli hiskeligt trött av dem.

    Man ska vara mycket restriktiv med mediciner i stora hela under graviditeten. Som sagt ingen utan någon form av biverkning.
  21. Medlem sedan
    Jun 2011
    #11
    Tack för ditt svar, M@ry. Du behöver alltså inte ta någon allergimedicin nu? Jag läste lite om Tavegyl på fass, och som du skrev så står det att man kan bli trött och dåsig av dem. Kanske ingen bra kombination när man redan är trött ;-) Nu har det regnat i två dagar så man kan ju hoppas att det försvinner en del pollen i luften så blir de lite lättare att härda ut...
  22. 11
    Tack för ditt svar, M@ry. Du behöver alltså inte ta någon allergimedicin nu? Jag läste lite om Tavegyl på fass, och som du skrev så står det att man kan bli trött och dåsig av dem. Kanske ingen bra kombination när man redan är trött ;-) Nu har det regnat i två dagar så man kan ju hoppas att det försvinner en del pollen i luften så blir de lite lättare att härda ut...
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Hoppas att det går över för dig snart. Jag har det jobbigt tidigt på våren - innan allt sätter igång. Det allra första med al och hassel. I år härdade jag ut - ganska lindrigt.
    Precis det är stora nackdelen att man blir trött.
  24. 12
    Hoppas att det går över för dig snart. Jag har det jobbigt tidigt på våren - innan allt sätter igång. Det allra första med al och hassel. I år härdade jag ut - ganska lindrigt.
    Precis det är stora nackdelen att man blir trött.
  25. Medlem sedan
    Dec 2011
    #13
    Block 4 el nått sånt hete den ja köpte.
  26. 13
    Block 4 el nått sånt hete den ja köpte.
  27. Medlem sedan
    Dec 2011
    #14
    Blox 4
  28. 14
    Blox 4
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar