Gått upp massa
Fråga Lofsan om träning
  1. Medlem sedan
    Nov 2009
    #1

    Gått upp massa

    Hej

    vet inte om denna fråga hör hemma här men provar.
    Jag har alltid legat stadigt på ca 53kg är 163 cm o är 29 år så normal viktig.
    Men sen början av april började jag jobba och har gått upp till 59,5 kg!
    va mamma ledig innan o tränade inget.
    Nu jobbar jag på förskolor iofs på massa olika men rör mig mycket.
    Anar att de har med stress att göra, men kan stressen verkligen göra såå mycket?
    äter annars nästan precis som innan förutom ett extra mål, då ja inte åt lunch när jag va hemma.
    Eller är skolmaten så fet:/

    någon ide va de kan handla om?
    tacksam för svar.
    Med vänlig hälsning, Åsa
  2. 1
    Gått upp massa Hej

    vet inte om denna fråga hör hemma här men provar.
    Jag har alltid legat stadigt på ca 53kg är 163 cm o är 29 år så normal viktig.
    Men sen början av april började jag jobba och har gått upp till 59,5 kg!
    va mamma ledig innan o tränade inget.
    Nu jobbar jag på förskolor iofs på massa olika men rör mig mycket.
    Anar att de har med stress att göra, men kan stressen verkligen göra såå mycket?
    äter annars nästan precis som innan förutom ett extra mål, då ja inte åt lunch när jag va hemma.
    Eller är skolmaten så fet:/

    någon ide va de kan handla om?
    tacksam för svar.
    Med vänlig hälsning, Åsa
  3. Medlem sedan
    Jan 2013
    #2
    Hej, kolla ämnesomsättningen den kan vara för låg, enkelt blodprov på vårdcentralen. Man kan få det efter graviditet, jag fick det dock innan : ( hoppas det löser sig vänligen Molly
  4. 2
    Hej, kolla ämnesomsättningen den kan vara för låg, enkelt blodprov på vårdcentralen. Man kan få det efter graviditet, jag fick det dock innan : ( hoppas det löser sig vänligen Molly
  5. Medlem sedan
    Nov 2009
    #3
    Tack för svar.
    Har nu lyckats bli gravid o nästa fråga blir istället om kroppen inte alls är van att träna, kan man lättare få missfall om man sätter igång med hård träning?
  6. 3
    Tack för svar.
    Har nu lyckats bli gravid o nästa fråga blir istället om kroppen inte alls är van att träna, kan man lättare få missfall om man sätter igång med hård träning?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar