KUB och blödning
_1312 Decemberbarn.
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    KUB och blödning

    Igår var vi på KUB och fick se en liten sprattelgubbe med bultande hjärta. Vi fick lågrisk-siffror och allt var toppen. Efter det berättade vi för sonen, några kompisar, kollegor och andra släktingar som inte visste. Idag när jag slutade jobba skulle jag bara gå på toa på väg till H&M och köpa lite mammakläder, innan jag hämtade sonen (jobbade halvdag och han åt lunch så jag kunde ändå inte hämta direkt om någon undrar ). Då upptäckte jag att jag blödde. Helt oförberedd var jag på det så jag visste knappt vad jag skulle göra. Ringde det enda stället jag kom på men de hade inte telefontid så jag tog cykeln och rejsade till akuten istället. De skickade upp mig till gyn direkt och där fick jag vänta ett tag. Sambon kom dit och när vi fick komma in så undersöktes tappen och jag kontrollerades med VUL. Det såg tack och lov bra ut! Gud vad nervigt att få en blödning när man precis andats ut och börjat tänka att det ska gå vägen. Hon kunde inte säga vad blödningen berodde på men det var inte något missfall på gång i alla fall. Puh! Tog med sonen upp på stan sen och köpte ett linne och ett par leggings i alla fall så nu har jag några gravidvänliga plagg Nu ska jag banne mig njuta av den här graviditeten! Hoppas ni andra mår bra. Är det några kvar som inte varit på KUB än, eller som kanske måste vänta till RUL? Jag har ju BF typ sist i gruppen (och blev dessutom flyttad till 30:e) så ni andra ligger ju lite före veckomässigt i alla fall.
    Mycketanonym
  2. 1
    KUB och blödning Igår var vi på KUB och fick se en liten sprattelgubbe med bultande hjärta. Vi fick lågrisk-siffror och allt var toppen. Efter det berättade vi för sonen, några kompisar, kollegor och andra släktingar som inte visste. Idag när jag slutade jobba skulle jag bara gå på toa på väg till H&M och köpa lite mammakläder, innan jag hämtade sonen (jobbade halvdag och han åt lunch så jag kunde ändå inte hämta direkt om någon undrar ). Då upptäckte jag att jag blödde. Helt oförberedd var jag på det så jag visste knappt vad jag skulle göra. Ringde det enda stället jag kom på men de hade inte telefontid så jag tog cykeln och rejsade till akuten istället. De skickade upp mig till gyn direkt och där fick jag vänta ett tag. Sambon kom dit och när vi fick komma in så undersöktes tappen och jag kontrollerades med VUL. Det såg tack och lov bra ut! Gud vad nervigt att få en blödning när man precis andats ut och börjat tänka att det ska gå vägen. Hon kunde inte säga vad blödningen berodde på men det var inte något missfall på gång i alla fall. Puh! Tog med sonen upp på stan sen och köpte ett linne och ett par leggings i alla fall så nu har jag några gravidvänliga plagg Nu ska jag banne mig njuta av den här graviditeten! Hoppas ni andra mår bra. Är det några kvar som inte varit på KUB än, eller som kanske måste vänta till RUL? Jag har ju BF typ sist i gruppen (och blev dessutom flyttad till 30:e) så ni andra ligger ju lite före veckomässigt i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Ja så gör du rätt i att tänka, njut njut njut :-) Som du skriver så fick ni ju lågrisksiffror på KUB, härligt!

    Hur gammal är förresten er son? Vi tänkte vänta att berätta tills jag är i 6:e månaden ungefär. Vår son är så liten än, bara 20 månader gammal.

    Jag är bland de första i gruppen (BF 5/12) så jag går nu och väntar på UL i juli, ska bli spännande. Mår ganska bra förutom humörsvängningar och min allergi.

    Lustigt, jag var också på H&M igår och tittade på mammakläder, de har börjat med rean nu så där var en hel del fynd :-)

    Hoppas att ni får en härlig midsommarafton, nu njuter vi :-D
  4. 2
    Ja så gör du rätt i att tänka, njut njut njut :-) Som du skriver så fick ni ju lågrisksiffror på KUB, härligt!

    Hur gammal är förresten er son? Vi tänkte vänta att berätta tills jag är i 6:e månaden ungefär. Vår son är så liten än, bara 20 månader gammal.

    Jag är bland de första i gruppen (BF 5/12) så jag går nu och väntar på UL i juli, ska bli spännande. Mår ganska bra förutom humörsvängningar och min allergi.

    Lustigt, jag var också på H&M igår och tittade på mammakläder, de har börjat med rean nu så där var en hel del fynd :-)

    Hoppas att ni får en härlig midsommarafton, nu njuter vi :-D
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Har inte gjort kub och kommer inte göra det. Får vänta tills läkarbesöket den 3dje innan jag får kika. Skönt att få njuta! Jobbigt när man måste gå igenom graviditeten på helspänn
  6. 3
    Har inte gjort kub och kommer inte göra det. Får vänta tills läkarbesöket den 3dje innan jag får kika. Skönt att få njuta! Jobbigt när man måste gå igenom graviditeten på helspänn
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Glad midsommar till er också!

    Vår son är 4 och blev så glad över bebisen i magen. Han har pratat massor om den redan. I dag i bilen sa han att "när bebisen har kommit ut får vi inte lämna den själv hemma". Han tänker en massa på vad som ska hända sen och jag tror han förstår ganska bra att det är i vinter, kanske efter jul som den kommer. Det är ju svårare med mindre barn för man vet inte riktigt hur mycket de förstår och så blir det konstigt att man säger att det ska komma ett syskon och sen tar det evigheter innan det händer liksom.

    Vi ska satsa på att läsa mycket böcker om bebisar och att få syskon och så ska vi öva blöjbyten på hans dockor när det närmar sig Hoppas han ska känna sig delaktig och som att det är vi som familj som får en till och inte bara jag och hans pappa. Just nu känns det som att han kommer ta det bra men man vet ju aldrig.

    Jag måste ha missat rean, typiskt. Vad hittade du?
  8. 4
    Glad midsommar till er också!

    Vår son är 4 och blev så glad över bebisen i magen. Han har pratat massor om den redan. I dag i bilen sa han att "när bebisen har kommit ut får vi inte lämna den själv hemma". Han tänker en massa på vad som ska hända sen och jag tror han förstår ganska bra att det är i vinter, kanske efter jul som den kommer. Det är ju svårare med mindre barn för man vet inte riktigt hur mycket de förstår och så blir det konstigt att man säger att det ska komma ett syskon och sen tar det evigheter innan det händer liksom.

    Vi ska satsa på att läsa mycket böcker om bebisar och att få syskon och så ska vi öva blöjbyten på hans dockor när det närmar sig Hoppas han ska känna sig delaktig och som att det är vi som familj som får en till och inte bara jag och hans pappa. Just nu känns det som att han kommer ta det bra men man vet ju aldrig.

    Jag måste ha missat rean, typiskt. Vad hittade du?
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Vad jobbigt att behöva vänta. Kan inte fatta att det varit så överallt tills alldeles nyligen, det är ju supernervöst innan man vet Hoppas tiden går fort för er nu så det 3:e snart är här!
  10. 5
    Vad jobbigt att behöva vänta. Kan inte fatta att det varit så överallt tills alldeles nyligen, det är ju supernervöst innan man vet Hoppas tiden går fort för er nu så det 3:e snart är här!
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Brrr. En blödning är ju inte helt ovanlig att få, det vet jag ju redan, men ändå blev jag helt kall när jag såg din rubrik. Skönt att det såg bra ut på VUL! Och på KUB också så klart!

    ~liten~
    f.d. tredje gången gillt
  12. 6
    Brrr. En blödning är ju inte helt ovanlig att få, det vet jag ju redan, men ändå blev jag helt kall när jag såg din rubrik. Skönt att det såg bra ut på VUL! Och på KUB också så klart!

    ~liten~
    f.d. tredje gången gillt
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Välkommen ut ur anonymiteten Jag måste fixa mitt nick också. Blev tvungen att byta när jag hade outat mig alldeles för tidigt i förra graviditeten (den där jäkla rutan alltså).
  14. 7
    Välkommen ut ur anonymiteten Jag måste fixa mitt nick också. Blev tvungen att byta när jag hade outat mig alldeles för tidigt i förra graviditeten (den där jäkla rutan alltså).
  15. Medlem sedan
    Jun 2011
    #8
    Hemliga byrån, jag hittade en hel del faktiskt. 2 skjortor, 1 svart "finklänning", 1 tröja och 1 tunika. Allt till det fascionabla priset av 475 kr....! Billigt och bra att handla på rea :-)

    Liten, jag tänkte först, jaså en ny i gruppen, men så var det ju duuu ;-) välkommen ut ska jag också säga :-)
  16. 8
    Hemliga byrån, jag hittade en hel del faktiskt. 2 skjortor, 1 svart "finklänning", 1 tröja och 1 tunika. Allt till det fascionabla priset av 475 kr....! Billigt och bra att handla på rea :-)

    Liten, jag tänkte först, jaså en ny i gruppen, men så var det ju duuu ;-) välkommen ut ska jag också säga :-)
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Jobbigt med en blödning! Men vad skönt att du kunde få lugnande svar.
    Härligt att få njuta av detta :-)
  18. 9
    Jobbigt med en blödning! Men vad skönt att du kunde få lugnande svar.
    Härligt att få njuta av detta :-)
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    Usch vad läskigt förstår dig å hur du kände. Vill bara lugna dig med min solskenshistoria där jag blödde stora blödningar till å från hela tiden under min sista graviditet. Det berodde på att moderkakan fäst långt ner och när livmodern växte så slet det i moderkakan å den släppte lite lite längst ut.
    Allt gick bra men ja va inlagd på slutet å sängläge Lily föddes 6v förtidigt då vattnet gick v34+1.
    Men.. En blödning behöver inte betyda missfall det var det jag ville säga men det är läskigt som attan!
    Stor kram å hoppas det inte blöder mer nu.
    /längtan
    Www.vartanglabarn.blogg.se
  20. 10
    Usch vad läskigt förstår dig å hur du kände. Vill bara lugna dig med min solskenshistoria där jag blödde stora blödningar till å från hela tiden under min sista graviditet. Det berodde på att moderkakan fäst långt ner och när livmodern växte så slet det i moderkakan å den släppte lite lite längst ut.
    Allt gick bra men ja va inlagd på slutet å sängläge Lily föddes 6v förtidigt då vattnet gick v34+1.
    Men.. En blödning behöver inte betyda missfall det var det jag ville säga men det är läskigt som attan!
    Stor kram å hoppas det inte blöder mer nu.
    /längtan
    Www.vartanglabarn.blogg.se
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar