Ni som kan det hör...
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Ni som kan det hör...

    Det är så att vi har tre barn på 5 år, 3 år samt 1,5 år. Vi funderar mycket på en fyra nu trots att vi egentligen var helt övertygade om att vi var färdiga. Så länge planen varit tre barn så har jag tänkt mig att jag kommer att jobba heltid från det att yngsta är runt 4 men nu när vi kanske vill ha fler undrar jag om det kommer vara möjligt? Jag håller på att utbilda mig inom ett område som lite kräver att man har inställningen att jobba heltid och det är ett yrke jag väldigt gärna vill ha. Min man har eget företag och kommer aldrig kunna gå ner i tid.

    Fungerar det att ha 4 barn och jobba heltid bägge? Vi är ju engagerade i våra barn och har faktiskt inga som helst problem att hinna med familjen i dagsläget, men å andra sidan är de ju fortfarande små och hanterbara...? Vi kommer ha råd med städhjälp och sådana saker (vilket man ur uppfostringssynpunkt visserligen kan diskutera) så hemmatiden blir ju liksom fri att lägga på barnen. Vi kommer aldrig att pendla utan kan arbeta på orten och eventuellt möjlighet att flexa lite båda två.

    vad tror ni? Måste jag ge upp en av drömmarna eller går de att kombinera?
    ♥ Nils -08 ♥ Ture -10 ♥ Petter -11 ♥
  2. 1
    Ni som kan det hör... Det är så att vi har tre barn på 5 år, 3 år samt 1,5 år. Vi funderar mycket på en fyra nu trots att vi egentligen var helt övertygade om att vi var färdiga. Så länge planen varit tre barn så har jag tänkt mig att jag kommer att jobba heltid från det att yngsta är runt 4 men nu när vi kanske vill ha fler undrar jag om det kommer vara möjligt? Jag håller på att utbilda mig inom ett område som lite kräver att man har inställningen att jobba heltid och det är ett yrke jag väldigt gärna vill ha. Min man har eget företag och kommer aldrig kunna gå ner i tid.

    Fungerar det att ha 4 barn och jobba heltid bägge? Vi är ju engagerade i våra barn och har faktiskt inga som helst problem att hinna med familjen i dagsläget, men å andra sidan är de ju fortfarande små och hanterbara...? Vi kommer ha råd med städhjälp och sådana saker (vilket man ur uppfostringssynpunkt visserligen kan diskutera) så hemmatiden blir ju liksom fri att lägga på barnen. Vi kommer aldrig att pendla utan kan arbeta på orten och eventuellt möjlighet att flexa lite båda två.

    vad tror ni? Måste jag ge upp en av drömmarna eller går de att kombinera?
  3. Liz*
    #2
    Allt man vill går. Man ångrar inte de barn man gjort.
  4. 2
    Allt man vill går. Man ångrar inte de barn man gjort.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Hej!

    Vi har 4 barn. Ella 10,5 Theo snart 8, Meja 5 och Milo 3.

    Ska försöka göra en LÅNG historia kort.
    Men jag var precis fyllda 19 när vi fick Ella. Ingen av oss hade jobb, körkort ELLER BOSTAD jag hade inte gymnasiekompetens.

    Nu 10 år senare har vi hus, bil, båda körkort, jag är gymnasiekonom och min sambo är behörig elektriker.

    Tyvärr har vi inte råd med städhjälp men det önskar jag mig verkligen!
    VI har inte råd att åka utomlands och kan inte ge barnen allt det vi vill. Eftersom vi bor i hus och har hela kläder och en bil (som vi ifersig fick av mina föräldrar) så ser inte folk att vi ibland har helt jävla slut på pengar. Jag överdriver inte. 0 kronor. Men jag kan garantera att det skulle ingen kunna tro.

    Vi båda jobbar heltid och jag tycker inte att det funkar, det är för stressigt, Men vi har inget val. Däremot om vi kunde köpa städhjälp så skulle jag nog säga att det nästan funkar. Samt att man kan ju jobba längre en dag i veckan och hämta en dag tidigare. Så kanske båda kan göra så fast man jobbar fulltid.

    Min sambo är egen företagare och jobbar ganska mycket.

    Men jag har det hellre såhär än att bo som vi gjorde förut. I en väldigt annorlunda lgh men en gata utanför där folk panik körde.

    Här bor vi på en skaft tomt på en 30 väg.

    Jag säger iallafall kör hårt. Du ångrar aldrig barnen du får. Bara du har kärleken och tålamodet så kommer man faktiskt väldigt långt. Längre än vad man gör på andra saker som kostar pengar, För kärlek och tålamod är bland det finaste man kan ge sina barn och det kan inte köpas för pengar.

    Lycka till hur ni än gör!
  6. 3
    Hej!

    Vi har 4 barn. Ella 10,5 Theo snart 8, Meja 5 och Milo 3.

    Ska försöka göra en LÅNG historia kort.
    Men jag var precis fyllda 19 när vi fick Ella. Ingen av oss hade jobb, körkort ELLER BOSTAD jag hade inte gymnasiekompetens.

    Nu 10 år senare har vi hus, bil, båda körkort, jag är gymnasiekonom och min sambo är behörig elektriker.

    Tyvärr har vi inte råd med städhjälp men det önskar jag mig verkligen!
    VI har inte råd att åka utomlands och kan inte ge barnen allt det vi vill. Eftersom vi bor i hus och har hela kläder och en bil (som vi ifersig fick av mina föräldrar) så ser inte folk att vi ibland har helt jävla slut på pengar. Jag överdriver inte. 0 kronor. Men jag kan garantera att det skulle ingen kunna tro.

    Vi båda jobbar heltid och jag tycker inte att det funkar, det är för stressigt, Men vi har inget val. Däremot om vi kunde köpa städhjälp så skulle jag nog säga att det nästan funkar. Samt att man kan ju jobba längre en dag i veckan och hämta en dag tidigare. Så kanske båda kan göra så fast man jobbar fulltid.

    Min sambo är egen företagare och jobbar ganska mycket.

    Men jag har det hellre såhär än att bo som vi gjorde förut. I en väldigt annorlunda lgh men en gata utanför där folk panik körde.

    Här bor vi på en skaft tomt på en 30 väg.

    Jag säger iallafall kör hårt. Du ångrar aldrig barnen du får. Bara du har kärleken och tålamodet så kommer man faktiskt väldigt långt. Längre än vad man gör på andra saker som kostar pengar, För kärlek och tålamod är bland det finaste man kan ge sina barn och det kan inte köpas för pengar.

    Lycka till hur ni än gör!
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Tack för era svar!

    Jag blir hoppfull att det skall kunna fungera ganska bra. Kanske löser det sig ändå att jag kan få jobba deltid i framtiden men det känns viktigt att fundera igenom sådant här innan man tar ett beslut.

    Vi bestämde oss hur som helst för några veckor sedan att satsa i alla fall och idag har vi fått ett plus! Så om bara allt går som det skall nu så blir vi allt en fyrabarnsfamilj vi också i vår. =D

    Ha det fantastiskt!
  8. 4
    Tack för era svar!

    Jag blir hoppfull att det skall kunna fungera ganska bra. Kanske löser det sig ändå att jag kan få jobba deltid i framtiden men det känns viktigt att fundera igenom sådant här innan man tar ett beslut.

    Vi bestämde oss hur som helst för några veckor sedan att satsa i alla fall och idag har vi fått ett plus! Så om bara allt går som det skall nu så blir vi allt en fyrabarnsfamilj vi också i vår. =D

    Ha det fantastiskt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar