Familjefar som är pundare!
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jun 2013
    #1

    Familjefar som är pundare!

    Vi har en familj som vi umgås med mycket och har gjort det i många år. Barnen är bästa vänner och vi firar födelsedagar och festar ihop. Det har nu kommit till min kännedom att pappan i familjen använder amfetamin (och troligen även kokain) och har nog hållit på i många år!!! Jag har inte fattat någonting, kalla mig gärna naiv, men vi är många runt den här familjen som inte har fattat detta. Alkohol har funnits med i bilden men "värre" än så har vi inte trott att det var. Nu är det så att hans fru och barn inte heller vet var som försiggår. Vad gör jag??
  2. 1
    Familjefar som är pundare! Vi har en familj som vi umgås med mycket och har gjort det i många år. Barnen är bästa vänner och vi firar födelsedagar och festar ihop. Det har nu kommit till min kännedom att pappan i familjen använder amfetamin (och troligen även kokain) och har nog hållit på i många år!!! Jag har inte fattat någonting, kalla mig gärna naiv, men vi är många runt den här familjen som inte har fattat detta. Alkohol har funnits med i bilden men "värre" än så har vi inte trott att det var. Nu är det så att hans fru och barn inte heller vet var som försiggår. Vad gör jag??
  3. Medlem sedan
    Jun 2013
    #2
    -Jag vill tillägga att denna familj är helt funktionell. Pappan är framgångsrik i sin bransch och de bor i ett fint hus i ett bra område.
  4. 2
    -Jag vill tillägga att denna familj är helt funktionell. Pappan är framgångsrik i sin bransch och de bor i ett fint hus i ett bra område.
  5. Medlem sedan
    Jun 2013
    #3
    Är ny på Aff och blev medlem för att jag ville få höra vad "folk" tycker jag/vi ska göra i det här allvarliga ärendet. Hjälp!
    Skriver själv nu för att se om det hamnar "överst" igen...
  6. 3
    Är ny på Aff och blev medlem för att jag ville få höra vad "folk" tycker jag/vi ska göra i det här allvarliga ärendet. Hjälp!
    Skriver själv nu för att se om det hamnar "överst" igen...
  7. Anonym
    #4
    Så starkt av dej att reagera, men en fråga.. Vad håller dej tillbaka? Jag menar att berätta allt för alla? Det som han gör det är hans ansvar, det är han som förstör och ingen annan. Det du bör göra är att berätta för hans familj, med all den kunskap du har, och med all info och berätta att du gör detta (vilket jag tror du gör) för att du älskar dom och vill hans familj all gott.. Att han kommer att hata dej och säkert på ett löjligt vis hota dej, troligt! men det är på ngt sätt ens skyldighet att berätta.. För vi säger vad skulle du säga om han sätter sig i en bil påtänd och kär ihjäl allihopa och du visste redan att han använder? eller att han snetänder och ja cenariona är många.. Det rätta är inte alltid det enkla att göra.. Men för alla oskyldiga inblandade så gör det rätta... berätta sanningen!
  8. 4
    Så starkt av dej att reagera, men en fråga.. Vad håller dej tillbaka? Jag menar att berätta allt för alla? Det som han gör det är hans ansvar, det är han som förstör och ingen annan. Det du bör göra är att berätta för hans familj, med all den kunskap du har, och med all info och berätta att du gör detta (vilket jag tror du gör) för att du älskar dom och vill hans familj all gott.. Att han kommer att hata dej och säkert på ett löjligt vis hota dej, troligt! men det är på ngt sätt ens skyldighet att berätta.. För vi säger vad skulle du säga om han sätter sig i en bil påtänd och kär ihjäl allihopa och du visste redan att han använder? eller att han snetänder och ja cenariona är många.. Det rätta är inte alltid det enkla att göra.. Men för alla oskyldiga inblandade så gör det rätta... berätta sanningen!
  9. Medlem sedan
    Sep 2013
    Redax
    #5
    Har det löst sig för er!? Tänker på dig!
    * Redaktionen på Allt för föräldrar *
    *Du följer väl oss på @alltforforaldrar och på FB? *
  10. 5
    Har det löst sig för er!? Tänker på dig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar