Hej!
Vi har en dotter med misstänkt ep. Hon har mindre anfall (5-10 sekunder) då hon stelnar till och sedan flaxar med armar och ben varje natt. Det är inte så att hon kanske får dessa anfall utan hon får dem ca 20 gånger VARJE natt. Utöver det har hon haft två tillfällen med större kramper på några minuter.

Jag vill bara få bekräftat att någon annan faktiskt har så här många anfall som är konsekvent återkommande varje natt och att det fortfarande kan vara ep... Hojta till i så fall. Ibland behöver man bara höra att man inte är ensam och att diagnosen faktist verkar stämma :-).

I mina mörkaste (tröttaste) stunder inbillar jag mig att hon har något helt annat fel på hjärnan och att det snarare är utmattning och retningar som utlöst 2 större och riktigt diagnostiserade ep-anfall. Känns det helt orimligt? Doktorerna vägrar lyssna på detta. Dottern har fått medicin men det har inte alls påverkat hennes anfall, hon har dock inte haft några fler stora...

Vår dotter är jätteduktig i skolan och helt normal, om än lite trött, på dagtid... Jättekostigt!!!