Tillväxtultraljud
_1310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2013
    #1

    Tillväxtultraljud

    Var på ett tillväxtultraljud igår då vår lilla bebis verkar lite liten, men nu såg det bra ut. Det är bara jag och min mage som inte växer så mycket vad de kan se är det en liten tjej och hon blir superirriterad på läkaren när han kommer med ultraljudet och man ser hur hon försöker sparka och boxa bort det min man kan fortfarande inte känna sparkarna men jag känner henne hela tiden. Har ni känt eller sett sparkarna utanpå magen? Är det någon av er som inte ser gravida ut?
  2. 1
    Tillväxtultraljud Var på ett tillväxtultraljud igår då vår lilla bebis verkar lite liten, men nu såg det bra ut. Det är bara jag och min mage som inte växer så mycket vad de kan se är det en liten tjej och hon blir superirriterad på läkaren när han kommer med ultraljudet och man ser hur hon försöker sparka och boxa bort det min man kan fortfarande inte känna sparkarna men jag känner henne hela tiden. Har ni känt eller sett sparkarna utanpå magen? Är det någon av er som inte ser gravida ut?
  3. Medlem sedan
    Oct 2012
    #2
    Min mage är verkligen rakt fram, bakifrån syns det knappt att jag är gravid. Vägde mig när jag var på MVC i måndags, har gått upp knappt 10 kilo (går in i vecka 27 imorgon). Är glad för att kroppen "lagrar", har svårt för att gå upp i vikt annars.
  4. 2
    Min mage är verkligen rakt fram, bakifrån syns det knappt att jag är gravid. Vägde mig när jag var på MVC i måndags, har gått upp knappt 10 kilo (går in i vecka 27 imorgon). Är glad för att kroppen "lagrar", har svårt för att gå upp i vikt annars.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Vad bra att allt såg bra ut därinne. Då är det roligt att få gå på ultraljud.

    Rakt bakifrån ser jag inte ett dugg gravid ut, men annars ser jag ut som bebis skall komma vilken dag som helst, folk bara skakar på huvudet när jag berättar att det är 3 månader kvar.
  6. 3
    Vad bra att allt såg bra ut därinne. Då är det roligt att få gå på ultraljud.

    Rakt bakifrån ser jag inte ett dugg gravid ut, men annars ser jag ut som bebis skall komma vilken dag som helst, folk bara skakar på huvudet när jag berättar att det är 3 månader kvar.
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Är hur stor som helst över magen och varit det länge känns det som. Vår bebis är det full fart på och man ser tydliga knuffar när allt hoppar men det där är ju olika beroende på de ligger och moderkakan
  8. 4
    Är hur stor som helst över magen och varit det länge känns det som. Vår bebis är det full fart på och man ser tydliga knuffar när allt hoppar men det där är ju olika beroende på de ligger och moderkakan
  9. Medlem sedan
    Mar 2013
    #5
    Jag är fortfarande väldigt liten, men nu tycker jag nästan att det är skönt! Jag gick in i v 32 idag och har bara gått upp 1 kg vilket egentligen innebär att jag har gått ner. Har svårt att behålla maten tyvärr.
  10. 5
    Jag är fortfarande väldigt liten, men nu tycker jag nästan att det är skönt! Jag gick in i v 32 idag och har bara gått upp 1 kg vilket egentligen innebär att jag har gått ner. Har svårt att behålla maten tyvärr.
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Inte kul med maten, får du medicin? En kollega till mig hade väldiga besvär och åt medicin hela tiden för hon tappade 10 kilo under sin första graviditet.
  12. 6
    Inte kul med maten, får du medicin? En kollega till mig hade väldiga besvär och åt medicin hela tiden för hon tappade 10 kilo under sin första graviditet.
  13. Medlem sedan
    Mar 2013
    #7
    Vad är det för medicin. Om det är mot illamående så hjälper det nog tyvärr ingenting för mitt problem är nog snarare att jag är Gastric bypassopererad och jag tror att bebisen ligger med foten och trycker på min minimala magsäck så det kommer liksom upp utan förvarning
  14. 7
    Vad är det för medicin. Om det är mot illamående så hjälper det nog tyvärr ingenting för mitt problem är nog snarare att jag är Gastric bypassopererad och jag tror att bebisen ligger med foten och trycker på min minimala magsäck så det kommer liksom upp utan förvarning
  15. Medlem sedan
    Feb 2010
    #8
    Aha, ja då är det kanske knepigare :-) minns inte vad hon fick men det var rätt starka saker mot illamående
  16. 8
    Aha, ja då är det kanske knepigare :-) minns inte vad hon fick men det var rätt starka saker mot illamående
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar