6 månader
_1301 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    6 månader

    Hej i sommarvärmen. Hur går det för våra små januaribebisar? Min lille Filip har passerat 6 månader, är nöjd och glad för det mesta. Väger snart 8 kg och är 68 cm. Han har tagit det lungt, har precis fattat hur man tar sig från rygg till mage (storebror rullade 1 månad tidigare) De första 2 tänderna har kommit igenom så snart är det små "risgryn" i munnen. (Här var storebror långsammare, 8 månader) Filip fick RS-viruset när han var 4 månader. Vi fick ligga inne på sjukhuset i 5 dagar, då han behövde lite hjälp med syrgas. I förra veckan blev han förkyld igen och fick astmaliknande symtom, det blev ett dygn på sjukhus igen och medicin med hem. Tydligen är risken för förkylningsastma större när de haft RS, men det klassas inte som det förän han haft det 2 gånger till. Någon som har erfarenhet av det? Tyvärr ville inte min dator göra några mellanslag hoppas ni har kunnat ta er igenom texten ändå.
  2. 1
    6 månader Hej i sommarvärmen. Hur går det för våra små januaribebisar? Min lille Filip har passerat 6 månader, är nöjd och glad för det mesta. Väger snart 8 kg och är 68 cm. Han har tagit det lungt, har precis fattat hur man tar sig från rygg till mage (storebror rullade 1 månad tidigare) De första 2 tänderna har kommit igenom så snart är det små "risgryn" i munnen. (Här var storebror långsammare, 8 månader) Filip fick RS-viruset när han var 4 månader. Vi fick ligga inne på sjukhuset i 5 dagar, då han behövde lite hjälp med syrgas. I förra veckan blev han förkyld igen och fick astmaliknande symtom, det blev ett dygn på sjukhus igen och medicin med hem. Tydligen är risken för förkylningsastma större när de haft RS, men det klassas inte som det förän han haft det 2 gånger till. Någon som har erfarenhet av det? Tyvärr ville inte min dator göra några mellanslag hoppas ni har kunnat ta er igenom texten ändå.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    hej hej
    vad kul att "höra" lite om hur ni har det!
    tänk så olika det är mellan sysko :-)
    men usch vad otäckt med rs... det har varit ett stort oros moment för mig.. vi klarade oss dock ifrån det!

    hoppas Filip får vara frisk nu och slippa astma
  4. 2
    hej hej
    vad kul att "höra" lite om hur ni har det!
    tänk så olika det är mellan sysko :-)
    men usch vad otäckt med rs... det har varit ett stort oros moment för mig.. vi klarade oss dock ifrån det!

    hoppas Filip får vara frisk nu och slippa astma
  5. Medlem sedan
    Jan 2012
    #3
    Ja, vad jobbigt med RS-virus. Hur mycket syrgas behövde han?
    Min minsta fick faktiskt det i vintras nu när hon var fem år.
    * Redax på Allt för föräldrar *
  6. 3
    Ja, vad jobbigt med RS-virus. Hur mycket syrgas behövde han?
    Min minsta fick faktiskt det i vintras nu när hon var fem år.
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Hej.

    Han hade en tratt hängande över sig när han sov i ca 3 dygn, ingenting när han var vaken.
  8. 4
    Hej.

    Han hade en tratt hängande över sig när han sov i ca 3 dygn, ingenting när han var vaken.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar