namn?
_1309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    namn?

    Här hemma har vi lite svårt att komma överens om namn. Vi är överens om att det blir en Dahlia om det blir en tjej, sen blir det svårare.. Jag vill Mikko eller Franklin, maken vill Francisco.
    Har ni kommit överens om namn än?
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  2. 1
    namn? Här hemma har vi lite svårt att komma överens om namn. Vi är överens om att det blir en Dahlia om det blir en tjej, sen blir det svårare.. Jag vill Mikko eller Franklin, maken vill Francisco.
    Har ni kommit överens om namn än?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Vi är överens om att vi inte har några namn helt bestämda.

    Det är verkligen inte lätt med namn, vi har dessutom problemet att det ska låta likadant på danska och svenska och fungera i England där vi bor. Stavning och uttal ska gärna vara självklara på alla tre språk och så föredrar vi namn som använts i Skandinavien under längre tid. En bonus är om det passar med storasyskonens namn och helst inte börjar på A, för det gör deras.
  4. 2
    Vi är överens om att vi inte har några namn helt bestämda.

    Det är verkligen inte lätt med namn, vi har dessutom problemet att det ska låta likadant på danska och svenska och fungera i England där vi bor. Stavning och uttal ska gärna vara självklara på alla tre språk och så föredrar vi namn som använts i Skandinavien under längre tid. En bonus är om det passar med storasyskonens namn och helst inte börjar på A, för det gör deras.
  5. Medlem sedan
    Jul 2013
    #3
    Oj, det verkar inte lätt! 😊. Vi har fyra barn innan och de har ganska klassiska namn, så det vill vi ha till denna också. Ska funka på engelska. Flicknamn har vi flera att välja emellan, men pojknamn är jättesvårt (vi har en flicka och tre killar). Vi har en lista med förslag på väggen. Men det brukar lösa sig när bebisen kommit ut, då känns det lättare att hitta det rätta namnet.
  6. 3
    Oj, det verkar inte lätt! 😊. Vi har fyra barn innan och de har ganska klassiska namn, så det vill vi ha till denna också. Ska funka på engelska. Flicknamn har vi flera att välja emellan, men pojknamn är jättesvårt (vi har en flicka och tre killar). Vi har en lista med förslag på väggen. Men det brukar lösa sig när bebisen kommit ut, då känns det lättare att hitta det rätta namnet.
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Jag vet precis hur det är med namn som ska passa på flera språk. Min man är från Sydamerika och jag är halvfinne så det måste funka på spanska, svenska och finska. Våra två andra heter Clara och enzo, så ett till kort namn vore fint. Men det är minsann inte lätt.
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  8. 4
    Jag vet precis hur det är med namn som ska passa på flera språk. Min man är från Sydamerika och jag är halvfinne så det måste funka på spanska, svenska och finska. Våra två andra heter Clara och enzo, så ett till kort namn vore fint. Men det är minsann inte lätt.
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Känner igen problemet. Är från Tyskland och han från Sverige. Sen heter första James och mannen Kim. Så klassiska namn passar inte alls. Har själv inget sådant. Vi är inne på Wayne. Mannen gillar hjältar och star trek.
  10. 5
    Känner igen problemet. Är från Tyskland och han från Sverige. Sen heter första James och mannen Kim. Så klassiska namn passar inte alls. Har själv inget sådant. Vi är inne på Wayne. Mannen gillar hjältar och star trek.
  11. Medlem sedan
    Feb 2013
    #6
    Vi får en pojk och han ska heta Melvin, vi hade inte svårt alls att komma överens
  12. 6
    Vi får en pojk och han ska heta Melvin, vi hade inte svårt alls att komma överens
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Nackdelen med en global värld.
  14. 7
    Nackdelen med en global värld.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Så skönt att ha namnet klart och vara överens!
  16. 8
    Så skönt att ha namnet klart och vara överens!
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Här är en liten Sixten på väg. Vi har inte heller haft svårt, varken att komma på nåt eller att komma överens. Men gissar att det kan bli svårare om man har barn sen innan och att namnet gärna ska passa med deras namn.
  18. 9
    Här är en liten Sixten på väg. Vi har inte heller haft svårt, varken att komma på nåt eller att komma överens. Men gissar att det kan bli svårare om man har barn sen innan och att namnet gärna ska passa med deras namn.
  19. Medlem sedan
    Jan 2010
    #10
    Skrev ju ett inlägg tidigare om våra namnfunderingar...men just killnamn ä svårt tycker jag!
  20. 10
    Skrev ju ett inlägg tidigare om våra namnfunderingar...men just killnamn ä svårt tycker jag!
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Sixten är fint! Skönt att det redan är bestämt!
  22. 11
    Sixten är fint! Skönt att det redan är bestämt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar