Plugga till förskollärare....CSN...
Barn som yrke
  1. Anonym
    #1

    Plugga till förskollärare....CSN...

    Hej!Jag kommer att börja studera till fskl i höst. Utbildningen är på distans 100% men anpassad så att man ska kunna jobba samtidigt. Jag har inte taänkt ta csn lån men såg att det verkar som att man kan få bidrags delen bara.Stämmer det? Sen undrar jag ...de vill veta på csn hur mkt man kommer att tjäna varje 6 månaders period. Visst måste de mena före skatt. Om detta stämmer vore det ju skönt att kunna gå ner till att jobba ca 75% och sen få bidrag som väger upp detta.Någon som kan något om csn och studier??
  2. 1
    Plugga till förskollärare....CSN... Hej!Jag kommer att börja studera till fskl i höst. Utbildningen är på distans 100% men anpassad så att man ska kunna jobba samtidigt. Jag har inte taänkt ta csn lån men såg att det verkar som att man kan få bidrags delen bara.Stämmer det? Sen undrar jag ...de vill veta på csn hur mkt man kommer att tjäna varje 6 månaders period. Visst måste de mena före skatt. Om detta stämmer vore det ju skönt att kunna gå ner till att jobba ca 75% och sen få bidrag som väger upp detta.Någon som kan något om csn och studier??
  3. Medlem sedan
    Oct 2010
    #2
    Jag läste på distans och jobbade samtidigt, bidrags delen sänks utefter den inkomst du angivet så va de iaf för mig.
  4. 2
    Jag läste på distans och jobbade samtidigt, bidrags delen sänks utefter den inkomst du angivet så va de iaf för mig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar