Bebis är här!
_1309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Bebis är här!

    01:00 igår vaknade jag av en diffus värk, som raskt följdes av ytterligare en. Eftersom jag haft några falskstarter den senaste tiden tänkte jag att det nog inte var på riktigt, men de dundrade in var fjärde minut och med god kraft så jag ställde mig i duschen för att se om de gav med sig. Det gjorde de inte. Jag ringde förlossningen och vi var välkomna in med en gång. Som tur var är svärmor på besök så vi slapp barnvaktsstressen och 02:10 satte vi oss i bilen. 02:30 skrevs vi in, jag hade nog fyra kraftiga värkar på vägen in och kom utan undersökning direkt in på ett förlossningsrum. En fantastiskt bra BM tog emot oss, släckte ner lysrören och undrade om hon inte skulle tappa upp ett bad. Jag klädde av mig direkt, mycket nöjd med att slippa ctg och andra undersökningar än en snabb blodtryckskoll och en koll av bebis hjärtljud.
    Värkarna var galet intensiva och jag kände verkligen med vilken kraft jag öppnades, pauserna var nästan obefintliga, men jag lyckades ta mig ner i badkaret.
    Tre galna värkar kom på rad och jag både kände och såg hur vattnet gick. Därefter kom en välbehövlig paus på någon minut och sen märkte jag hur jag började krysta. På en krystvärk, utan att jag aktivt tog i flög finaste lille lillebror ut, det såg ut som när en pingvin dyker ner i vattnet, och BM plockade direkt upp honom från botten och gav honom till mig. 03:05 var han ute, efter 35min på förlossningen och två timmar från första värk.
    En väldigt intensiv förlossning, men samtidigt väldigt fin. Jag är så tacksam att de var så lyhörda på sjukhuset och verkligen såg mig och lät mig komma in med en gång, att de förstod att jag verkligen snart skulle föda och att jag fick komma ner i badet med en gång istället för en massa standardundersökningar.

    I vecka 37+3 kom lillebror, som ännu är namnlös, och min virriga mvc-BM hade helt fel angående storlek, 3100g vägde han och var inte alls så liten som hon trodde!

    Efter några timmar på sjukhuset kom vi hem igår kväll och lillebror har helt fattat det där med amning och äter i stort sett konstant. Det börjat redan sticka i brösten så jag gissar att mjölken rinner till inom något dygn.
  2. 1
    Bebis är här! 01:00 igår vaknade jag av en diffus värk, som raskt följdes av ytterligare en. Eftersom jag haft några falskstarter den senaste tiden tänkte jag att det nog inte var på riktigt, men de dundrade in var fjärde minut och med god kraft så jag ställde mig i duschen för att se om de gav med sig. Det gjorde de inte. Jag ringde förlossningen och vi var välkomna in med en gång. Som tur var är svärmor på besök så vi slapp barnvaktsstressen och 02:10 satte vi oss i bilen. 02:30 skrevs vi in, jag hade nog fyra kraftiga värkar på vägen in och kom utan undersökning direkt in på ett förlossningsrum. En fantastiskt bra BM tog emot oss, släckte ner lysrören och undrade om hon inte skulle tappa upp ett bad. Jag klädde av mig direkt, mycket nöjd med att slippa ctg och andra undersökningar än en snabb blodtryckskoll och en koll av bebis hjärtljud.
    Värkarna var galet intensiva och jag kände verkligen med vilken kraft jag öppnades, pauserna var nästan obefintliga, men jag lyckades ta mig ner i badkaret.
    Tre galna värkar kom på rad och jag både kände och såg hur vattnet gick. Därefter kom en välbehövlig paus på någon minut och sen märkte jag hur jag började krysta. På en krystvärk, utan att jag aktivt tog i flög finaste lille lillebror ut, det såg ut som när en pingvin dyker ner i vattnet, och BM plockade direkt upp honom från botten och gav honom till mig. 03:05 var han ute, efter 35min på förlossningen och två timmar från första värk.
    En väldigt intensiv förlossning, men samtidigt väldigt fin. Jag är så tacksam att de var så lyhörda på sjukhuset och verkligen såg mig och lät mig komma in med en gång, att de förstod att jag verkligen snart skulle föda och att jag fick komma ner i badet med en gång istället för en massa standardundersökningar.

    I vecka 37+3 kom lillebror, som ännu är namnlös, och min virriga mvc-BM hade helt fel angående storlek, 3100g vägde han och var inte alls så liten som hon trodde!

    Efter några timmar på sjukhuset kom vi hem igår kväll och lillebror har helt fattat det där med amning och äter i stort sett konstant. Det börjat redan sticka i brösten så jag gissar att mjölken rinner till inom något dygn.
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Stort grattis verkligen!! Va roligt att allt gick så bra
  4. 2
    Stort grattis verkligen!! Va roligt att allt gick så bra
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Wohoo vilken kanon förlossning! Stort grattis till er
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  6. 3
    Wohoo vilken kanon förlossning! Stort grattis till er
  7. Medlem sedan
    Jul 2013
    #4
    Stort grattis!! Vilken fin förlossning och vilken underbar personal. Nu får du njuta av bebisdoft! Ha det jättebra.
  8. 4
    Stort grattis!! Vilken fin förlossning och vilken underbar personal. Nu får du njuta av bebisdoft! Ha det jättebra.
  9. Medlem sedan
    Feb 2013
    #5
    Åhh så härligt, stort grattis till er!
    Låter ju verkligen som en bra upplevelse rakt igenom, så skönt. Njut nu av lillebror!
    Å lycka till till oss andra som går in på slutsträckan nu, snart är det vår tur!
  10. 5
    Åhh så härligt, stort grattis till er!
    Låter ju verkligen som en bra upplevelse rakt igenom, så skönt. Njut nu av lillebror!
    Å lycka till till oss andra som går in på slutsträckan nu, snart är det vår tur!
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Grattis. Så skönt att allt gick bra.
  12. 6
    Grattis. Så skönt att allt gick bra.
  13. Medlem sedan
    Oct 2012
    #7
    Stort, stort grattis! Vilken raket-förlossning! Bra jobbat!
  14. 7
    Stort, stort grattis! Vilken raket-förlossning! Bra jobbat!
  15. Medlem sedan
    Aug 2011
    #8
    Åh vad härligt! Super grattis till hela familjen. Underbart att vi äntligen kan börja välkomna en efter en av våra bebisar nu!
  16. 8
    Åh vad härligt! Super grattis till hela familjen. Underbart att vi äntligen kan börja välkomna en efter en av våra bebisar nu!
  17. Medlem sedan
    Jan 2010
    #9
    Grattis vad mysigt det lät!
    Hur många barn har du sen innan å hur lång förlossning tog deras?
    Der e sådär snabb fl man e lite rädd för:/ nu hade ju ni bara 20min in till bb vi har minst en timme!
    Själv är jag i 37+4 så hoppas det e min tur me snart!
  18. 9
    Grattis vad mysigt det lät!
    Hur många barn har du sen innan å hur lång förlossning tog deras?
    Der e sådär snabb fl man e lite rädd för:/ nu hade ju ni bara 20min in till bb vi har minst en timme!
    Själv är jag i 37+4 så hoppas det e min tur me snart!
  19. Medlem sedan
    Jan 2013
    #10
    Grattis!
    Lät som en bra förlossning. Undra om man själv kan beställa en sådan ;-) .
    Ha en underbar höst med lillprins och stora barn.
  20. 10
    Grattis!
    Lät som en bra förlossning. Undra om man själv kan beställa en sådan ;-) .
    Ha en underbar höst med lillprins och stora barn.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Tack för alla grattis och hej från bebisbubblan!
    Det är verkligen så himla mysigt att ha bebis på utsidan av magen och jättekonstigt att tänka att han skulle legat där inne i två veckor till!

    Lillebror äter, bajsar, sover och tittar på oss med stora ögon. Han är fem dagar idag och jag är nog på väg ut ur tredagarsgråten. Det är galet så mycket hormoner det är precis i början! Storasyster som är sex är helt betagen i lillebror och vill gärna sitta med honom i famnen och är så hjälpsam, treårige mellanbror är mer skeptisk och vill gärna vara liten i mitt knä. Det är väldigt häftigt och ibland rätt intensivt med tre barn och även om jag känner mig lite trött njuter jag så!

    Snart är det er tur också, jag hoppas att det snart börjar trilla in fler bebisar här!
  22. 11
    Tack för alla grattis och hej från bebisbubblan!
    Det är verkligen så himla mysigt att ha bebis på utsidan av magen och jättekonstigt att tänka att han skulle legat där inne i två veckor till!

    Lillebror äter, bajsar, sover och tittar på oss med stora ögon. Han är fem dagar idag och jag är nog på väg ut ur tredagarsgråten. Det är galet så mycket hormoner det är precis i början! Storasyster som är sex är helt betagen i lillebror och vill gärna sitta med honom i famnen och är så hjälpsam, treårige mellanbror är mer skeptisk och vill gärna vara liten i mitt knä. Det är väldigt häftigt och ibland rätt intensivt med tre barn och även om jag känner mig lite trött njuter jag så!

    Snart är det er tur också, jag hoppas att det snart börjar trilla in fler bebisar här!
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Detta är min trea, jag har haft rätt snabba och enkla förlossningar alla tre gånger. Min första tog knappt sex timmar, men var en sätesförlossning och tog nog lite längre tid därför, tvåan startade med en blödning och när vi kollade upp den på sjukhuset drog värkarna igång, 1:45 senare var han född. Eftersom vi redan var på sjukhuset då kändes den förlossningen långsammare och så hann jag nog med iaf två krystvärkar så BM kunde hålla emot lite där nere. Denna gång flög bebisen verkligen ut på första krystvärken så varken BM eller jag hann riktigt med och jag sprack en hel del, som väl var inte hela vägen.
  24. 12
    Detta är min trea, jag har haft rätt snabba och enkla förlossningar alla tre gånger. Min första tog knappt sex timmar, men var en sätesförlossning och tog nog lite längre tid därför, tvåan startade med en blödning och när vi kollade upp den på sjukhuset drog värkarna igång, 1:45 senare var han född. Eftersom vi redan var på sjukhuset då kändes den förlossningen långsammare och så hann jag nog med iaf två krystvärkar så BM kunde hålla emot lite där nere. Denna gång flög bebisen verkligen ut på första krystvärken så varken BM eller jag hann riktigt med och jag sprack en hel del, som väl var inte hela vägen.
  25. Medlem sedan
    Oct 2012
    #13
    Låter underbart! Å vad jag längtar efter bebis nu!
  26. 13
    Låter underbart! Å vad jag längtar efter bebis nu!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar