Räkna ut BF? tycker inte det stämmer!
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Räkna ut BF? tycker inte det stämmer!

    Nu har jag fyllt i bla pampers graviditetsuträknare. Men den säger ju att jag är i 5e v. När jag räknar på det så är jag endast i 3e! Förstår någon varför?
    Enl clearblue är jag i 2-3v också! När jag pratade med bm idag sa hon också 4-5v
    Första dagen på mensen va j19juli, har en cykel på 27 dagar. Och enl uträknaren har jag bf 23/4? Som sagt fattar nada haha HELP


  2. 1
    Räkna ut BF? tycker inte det stämmer! Nu har jag fyllt i bla pampers graviditetsuträknare. Men den säger ju att jag är i 5e v. När jag räknar på det så är jag endast i 3e! Förstår någon varför?
    Enl clearblue är jag i 2-3v också! När jag pratade med bm idag sa hon också 4-5v
    Första dagen på mensen va j19juli, har en cykel på 27 dagar. Och enl uträknaren har jag bf 23/4? Som sagt fattar nada haha HELP


  3. Anonym
    #2
    5+1 får jag det till att du är idag när jag räknar med familjeliv.se. När clearblue säger att 2-3 veckor menar de sedan du blev gravid (när ägglossningen var) men eftersom ägglossningen är svår att helt tidsbestämma så räknas ju BF ut utifrån sista mens första dag vilket är ca. 2 veckor innan man verkligen blir gravid. Därför blir det olika siffror beroende på vilket sätt man räknar Hoppas du blev lite klokare!
  4. 2
    5+1 får jag det till att du är idag när jag räknar med familjeliv.se. När clearblue säger att 2-3 veckor menar de sedan du blev gravid (när ägglossningen var) men eftersom ägglossningen är svår att helt tidsbestämma så räknas ju BF ut utifrån sista mens första dag vilket är ca. 2 veckor innan man verkligen blir gravid. Därför blir det olika siffror beroende på vilket sätt man räknar Hoppas du blev lite klokare!
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Tack förresten för förklaringen
  6. 3
    Tack förresten för förklaringen
  7. Anonym
    #4
    Vasågod
  8. 4
    Vasågod
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar