hoppas det sätter igång snart!
_1309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    hoppas det sätter igång snart!

    Va på mvc kontroll i torsdags (förrgår) och bad henne kolla hur det såg ut, om nått hade hänt....men hon sa att hon nästan kunde garantera att nått hänt då man e omföderska....å det betydde inte att förlossningen skulle ske snart...men jag sa att om inget hänt så behövde jag inte hoppas varje dag...

    Så hon kollade och sa att tappen var mjuk och väldigt förkortad iaf, ingen slempropp kvar och hon fick in ett finger lätt så hon kände huvudet sen rörde hon runt med fingret lite försiktigt som en hinnsvepning typ...vilket KAN frigöra hormoner/ämnen som sätter igång förlossningen.

    Jag tyckte jag kände lite som mensverk igår kväll efter maten men bara två ggr, sen inget mer.
    Nu har jag fått ut lite av slemproppen (som hon sa var borta) men antar att det va lite kvar av den iaf!?

    Känns hoppfullt att det ska starta snart så jag slipper plussa denna gång...
    har bf på torsdag så om 5 dagar
  2. 1
    hoppas det sätter igång snart! Va på mvc kontroll i torsdags (förrgår) och bad henne kolla hur det såg ut, om nått hade hänt....men hon sa att hon nästan kunde garantera att nått hänt då man e omföderska....å det betydde inte att förlossningen skulle ske snart...men jag sa att om inget hänt så behövde jag inte hoppas varje dag...

    Så hon kollade och sa att tappen var mjuk och väldigt förkortad iaf, ingen slempropp kvar och hon fick in ett finger lätt så hon kände huvudet sen rörde hon runt med fingret lite försiktigt som en hinnsvepning typ...vilket KAN frigöra hormoner/ämnen som sätter igång förlossningen.

    Jag tyckte jag kände lite som mensverk igår kväll efter maten men bara två ggr, sen inget mer.
    Nu har jag fått ut lite av slemproppen (som hon sa var borta) men antar att det va lite kvar av den iaf!?

    Känns hoppfullt att det ska starta snart så jag slipper plussa denna gång...
    har bf på torsdag så om 5 dagar
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Så spännande, det låter ju helt klart lovande!

    Mina barn har kommit tidigare och tidigare för varje barn, förhoppningsvis följer du samma mönster!
  4. 2
    Så spännande, det låter ju helt klart lovande!

    Mina barn har kommit tidigare och tidigare för varje barn, förhoppningsvis följer du samma mönster!
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Ja, tänk att man kan längta så efter mensverk och förlossning
    Vore så bra nu på helgen me när mannen är hemma
  6. 3
    Ja, tänk att man kan längta så efter mensverk och förlossning
    Vore så bra nu på helgen me när mannen är hemma
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Jag längtar oxå efter att det ska dra igång. Sista tiden är bara tung och lång... MEN... Vi har allt det roliga framför oss

    Den här veckan har gått så otroligt fort för mig. Min lilla kisekatt Nisse blev påkörd förra helgen så han har legat hela veckan på djursjukhus. Det har varit en riktig berg-och-dalbana känslomässigt.. Men nu ska vi äntligen få ta hem honom!! Nu ska han burvila ett par veckor så jag kommer ha fullt upp att vårda katten, så förhoppningsvis flyger tiden förbi.
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  8. 4
    Jag längtar oxå efter att det ska dra igång. Sista tiden är bara tung och lång... MEN... Vi har allt det roliga framför oss

    Den här veckan har gått så otroligt fort för mig. Min lilla kisekatt Nisse blev påkörd förra helgen så han har legat hela veckan på djursjukhus. Det har varit en riktig berg-och-dalbana känslomässigt.. Men nu ska vi äntligen få ta hem honom!! Nu ska han burvila ett par veckor så jag kommer ha fullt upp att vårda katten, så förhoppningsvis flyger tiden förbi.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Du får massera strax ovanför forknölarna, vrida på bröstvårtorna och avsluta med en färdknäpp!

    När jag var mitt i värsta värkstormen svor jag och förbannade mig själv som längtat efter smärta, knasigt när jag bara någon timme innan verkligen hoppades på att få ont.
  10. 5
    Du får massera strax ovanför forknölarna, vrida på bröstvårtorna och avsluta med en färdknäpp!

    När jag var mitt i värsta värkstormen svor jag och förbannade mig själv som längtat efter smärta, knasigt när jag bara någon timme innan verkligen hoppades på att få ont.
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Inget som hänt än...förutom mer slem som kommit idag.
    Tycker iböand att jag känner lite oro/molvärk i magen men är inte säker...sammandragningarna är än så länge smärtfria...

    Et här med färdknäpp har man ju hört om men känbs sådär:/ dels pga slemmet men även eftersom barnmorskan kunde få in ett finger med lätthet å kände huvudet.....vill ju inte att vi ska "dunka" bebis i huvudet
  12. 6
    Inget som hänt än...förutom mer slem som kommit idag.
    Tycker iböand att jag känner lite oro/molvärk i magen men är inte säker...sammandragningarna är än så länge smärtfria...

    Et här med färdknäpp har man ju hört om men känbs sådär:/ dels pga slemmet men även eftersom barnmorskan kunde få in ett finger med lätthet å kände huvudet.....vill ju inte att vi ska "dunka" bebis i huvudet
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Nä det här med färdknäpp känns inte så lockande tycker jag inte heller känner mig ungefär som en strandad val,mitt underliv är ömt och fogarna gör ont. Flytningar, svamp i ljumskarna och ömma bröst... Nää ju mer jag tänker på det desto mer avlägset känns det.. Det får bli om några månader
    *Akta dig för halvsanningar, du kanske får tag på fel halva*
  14. 7
    Nä det här med färdknäpp känns inte så lockande tycker jag inte heller känner mig ungefär som en strandad val,mitt underliv är ömt och fogarna gör ont. Flytningar, svamp i ljumskarna och ömma bröst... Nää ju mer jag tänker på det desto mer avlägset känns det.. Det får bli om några månader
  15. Medlem sedan
    Oct 2012
    #8
    Haha, känner igen det där med att förbanna sig själv:-) Tänk hur fort man glömmer...
  16. 8
    Haha, känner igen det där med att förbanna sig själv:-) Tänk hur fort man glömmer...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar