vad säger man ?
Psykisk ohälsa
  1. Medlem sedan
    Jun 2008
    #1

    vad säger man ?

    Hej ! Har en dotter på 4 år, bor i en liten by. Det finns en flicka i samma ålder, vi föräldrar umgicks väldigt lite i början då barnen var födda. Och träffades lite då och då, men som sagt väldigt lite. Barnen går på samma dagis. För ca ett år sedan sa jag upp bekantskapen pga olika anledningar. O B S vi umgicks väldigt lite ! Känner idag att jag inte vill ha något med den familjen att göra. Problemet är att min dotter vill hem till denna familj och leka med deras dotter. Varken jag eller min man är så pigga på detta. Inget ont om dottern, men familje förhållandet som är där m.m , så känner vi att det är bäst att avstå. Dem ses på dagarna och det får räcka. Nu funderar våran dotter varför, och kommer hem med presenter m.m från denna familj. Känns som att dem försöker påverka våran dotter fast dem vet vad vi tycker och känner. Så här påstridiga har dem aldrig varit då vi " umgicks " . Men, vad säger man till våran dotter ? Hur ärlig ska man vara ? För som sagt vi har inget emot dottern, och tycker att det räcker att dem ses på dagis ! / orolig mamma !
  2. 1
    vad säger man ? Hej ! Har en dotter på 4 år, bor i en liten by. Det finns en flicka i samma ålder, vi föräldrar umgicks väldigt lite i början då barnen var födda. Och träffades lite då och då, men som sagt väldigt lite. Barnen går på samma dagis. För ca ett år sedan sa jag upp bekantskapen pga olika anledningar. O B S vi umgicks väldigt lite ! Känner idag att jag inte vill ha något med den familjen att göra. Problemet är att min dotter vill hem till denna familj och leka med deras dotter. Varken jag eller min man är så pigga på detta. Inget ont om dottern, men familje förhållandet som är där m.m , så känner vi att det är bäst att avstå. Dem ses på dagarna och det får räcka. Nu funderar våran dotter varför, och kommer hem med presenter m.m från denna familj. Känns som att dem försöker påverka våran dotter fast dem vet vad vi tycker och känner. Så här påstridiga har dem aldrig varit då vi " umgicks " . Men, vad säger man till våran dotter ? Hur ärlig ska man vara ? För som sagt vi har inget emot dottern, och tycker att det räcker att dem ses på dagis ! / orolig mamma !
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Finns det en möjlighet att prata med familjen? Om inte är det väl bäst att vara så ärlig som möjligt (så utförlig man kan vara mot en 4åring) mot dottern. Kanske går det att låta dottern vara där ändå men att tydligt prata med dottern om vad det nu är som stör?

    Men om ni känner så starkt att denna familjen är några ni inte vill ha i er närhet och att det inte är något man kan kompromissa om så är det bra att vara tydlig angående det mot dottern. Så hon inte känner att hon gjort något fel när hon kommer hem med presenter t.ex.
  4. 2
    Finns det en möjlighet att prata med familjen? Om inte är det väl bäst att vara så ärlig som möjligt (så utförlig man kan vara mot en 4åring) mot dottern. Kanske går det att låta dottern vara där ändå men att tydligt prata med dottern om vad det nu är som stör?

    Men om ni känner så starkt att denna familjen är några ni inte vill ha i er närhet och att det inte är något man kan kompromissa om så är det bra att vara tydlig angående det mot dottern. Så hon inte känner att hon gjort något fel när hon kommer hem med presenter t.ex.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar