Behöver tips på aktiviteter
_1207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Behöver tips på aktiviteter

    Behöver lite förslag När helgen kommer är det så skönt att få lite avlastning med den lille samtidigt som jag vill att vi alla tre är tillsammans och hittar på saker. Skulle så gärna vilja att jag och min sambo hade ett gemensamt intresse där även den lille kan få vara med då vi inte har några släktingar i närheten att lämna honom till.

    Hade ett par förslag till min sambo men de togs emot med ett grymtande Vi har nämnligen två hundar så jag tyckte att han skulle börja intressera sig mer i dom, så att vi tillsammans kan åka iväg och träna med dom och umgås med andra människor. Men det verkar få bli min grej (det är redan min grej). Jag föreslog även geocaching - ska försöka få med honom på det iaf - han måste testa det innan han säger nej på riktigt.

    Har ni några förslag? O gärna något som inte kostar något
  2. 1
    Behöver tips på aktiviteter Behöver lite förslag När helgen kommer är det så skönt att få lite avlastning med den lille samtidigt som jag vill att vi alla tre är tillsammans och hittar på saker. Skulle så gärna vilja att jag och min sambo hade ett gemensamt intresse där även den lille kan få vara med då vi inte har några släktingar i närheten att lämna honom till.

    Hade ett par förslag till min sambo men de togs emot med ett grymtande Vi har nämnligen två hundar så jag tyckte att han skulle börja intressera sig mer i dom, så att vi tillsammans kan åka iväg och träna med dom och umgås med andra människor. Men det verkar få bli min grej (det är redan min grej). Jag föreslog även geocaching - ska försöka få med honom på det iaf - han måste testa det innan han säger nej på riktigt.

    Har ni några förslag? O gärna något som inte kostar något
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Hur gammal är den lille? :-)
  4. 2
    Hur gammal är den lille? :-)
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Geocashing är ju jättekul! Annars tycker jag om att gå i skogen och ha med matsäck. Plocka bär eller svamp. Treåringen går själv och ettåringen sitter i "ryggsäck".
    Vi "anpassar" aktiviteterna mest utifrån treåringen, ettåringen gillar det mesta, bara det händer nåt!
    Sen är det ju för vår egen skull också... Trist att bara vara hemma...
  6. 3
    Geocashing är ju jättekul! Annars tycker jag om att gå i skogen och ha med matsäck. Plocka bär eller svamp. Treåringen går själv och ettåringen sitter i "ryggsäck".
    Vi "anpassar" aktiviteterna mest utifrån treåringen, ettåringen gillar det mesta, bara det händer nåt!
    Sen är det ju för vår egen skull också... Trist att bara vara hemma...
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Min lille är 14 månader
  8. 4
    Min lille är 14 månader
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Det är ungefär det vi brukar göra, gå ut o plocka svamp (fast vi hittar aldrig någon )

    Det jag tänkte mest om det finns typ någon hobby som är bra, något som jag inte tänkt på. Typ Tennis.....fast nu är det ju inte så lätt att ta med en 14 mån på tennisträningar Men förstår du hur jag tänker då?
  10. 5
    Det är ungefär det vi brukar göra, gå ut o plocka svamp (fast vi hittar aldrig någon )

    Det jag tänkte mest om det finns typ någon hobby som är bra, något som jag inte tänkt på. Typ Tennis.....fast nu är det ju inte så lätt att ta med en 14 mån på tennisträningar Men förstår du hur jag tänker då?
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Ja, tror jag förstår hur du tänker... Vi har ingen sån gemensam aktivitet... Utan den typen av aktiviteter gör vi på varsitt håll...
    Kan inte heller komma på nån aktivitet som skulle passa oss alla (förutom det vi skrivit + fika, hänga på lekplats osv - men det var ju inte såna du menade). De är ju rätt små fortfarande så man kanske får avvakta lite och utgå mer från aktiviteter som passar barnet... Simma kan man ju iofs göra, men det blir ju mera plask och lek...
    När de lärt sig cykla kan man ju sticka ut och springa tillsammans, det längtar jag efter
  12. 6
    Ja, tror jag förstår hur du tänker... Vi har ingen sån gemensam aktivitet... Utan den typen av aktiviteter gör vi på varsitt håll...
    Kan inte heller komma på nån aktivitet som skulle passa oss alla (förutom det vi skrivit + fika, hänga på lekplats osv - men det var ju inte såna du menade). De är ju rätt små fortfarande så man kanske får avvakta lite och utgå mer från aktiviteter som passar barnet... Simma kan man ju iofs göra, men det blir ju mera plask och lek...
    När de lärt sig cykla kan man ju sticka ut och springa tillsammans, det längtar jag efter
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7
    Om det går att tajma med när den lille sover (om du har en liten som tycker det är okej att sova i vagnen) kan ju museum av olika slag vara en bra grej. Kan ju absolut även funka med en vaken liten en, men krävs då kanske att det inte blir alltför långrandigt...
  14. 7
    Om det går att tajma med när den lille sover (om du har en liten som tycker det är okej att sova i vagnen) kan ju museum av olika slag vara en bra grej. Kan ju absolut även funka med en vaken liten en, men krävs då kanske att det inte blir alltför långrandigt...
  15. Medlem sedan
    Nov 2011
    #8
    Blir så glad över alla era svar - fortsätt med era ideer Alla kanske inte passar oss - men det är kanske någon annan som har nytta av dom
  16. 8
    Blir så glad över alla era svar - fortsätt med era ideer Alla kanske inte passar oss - men det är kanske någon annan som har nytta av dom
  17. Medlem sedan
    Feb 2012
    #9
    Sånna där innelekparker? Typ barnens djungel eller lek och bus?
    Iofs kostar det lite.
  18. 9
    Sånna där innelekparker? Typ barnens djungel eller lek och bus?
    Iofs kostar det lite.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar