Sonen är ensam
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jul 1999
    #1

    Sonen är ensam

    Min son har AST och har två kompisar som han träffar ganska sällan. På skolan (en särskild enhet) säger han att inte har någon att leka med. Han vill inte gå på aktiviteter. Till sin fröken har han sagt att han inte vill ha kompisar men när han träffar nån av dom han har är han så glad. Han leker bra med sina kusiner också.

    Jag skulle vilja hjälpa honom men vet inte hur.
  2. 1
    Sonen är ensam Min son har AST och har två kompisar som han träffar ganska sällan. På skolan (en särskild enhet) säger han att inte har någon att leka med. Han vill inte gå på aktiviteter. Till sin fröken har han sagt att han inte vill ha kompisar men när han träffar nån av dom han har är han så glad. Han leker bra med sina kusiner också.

    Jag skulle vilja hjälpa honom men vet inte hur.
  3. Medlem sedan
    Oct 2013
    #2
    Min son har aldrig velat ha någon kompis. Han säger helt klart att han inte vill. Det räcker med de människor han träffar i skolan säger han. Jag har många gånger varit orolig över detta men så länge han vill ha det på det här viset kan jag ju inget göra. Han är 13 år kan jag tillägga. Kan det vara så att din son vill vara ´mycket för sig själv- som min?
  4. 2
    Min son har aldrig velat ha någon kompis. Han säger helt klart att han inte vill. Det räcker med de människor han träffar i skolan säger han. Jag har många gånger varit orolig över detta men så länge han vill ha det på det här viset kan jag ju inget göra. Han är 13 år kan jag tillägga. Kan det vara så att din son vill vara ´mycket för sig själv- som min?
  5. Medlem sedan
    Oct 2017
    #3
    Hej
    Vi mammor värnar om våra barn o att dom skall må bra. Hur fungerar han i sociala sammanhang har han svårt att umgås med andra? Kanske är han utsatt för mobbning o därför inte vill ha kompisar
  6. 3
    Hej
    Vi mammor värnar om våra barn o att dom skall må bra. Hur fungerar han i sociala sammanhang har han svårt att umgås med andra? Kanske är han utsatt för mobbning o därför inte vill ha kompisar
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar