Ser jag bara tjock ut?
Januaribarn 2014
  1. Anonym
    #1

    Ser jag bara tjock ut?

    Jag har en del bekanta som typ ser mej (nästan) varje dag, INGEN har frågat om jag är gravid. Visst det är ett känsligt ämne och visst jag är inte smal i vanliga fall men (!!) min mage är inte "rund" som den är nu. Ska man bli förolämpad för att ingen frågar? Jag ser ut som en pingvin (ja, min sambo tyckte det) när jag går för jag har så ont i fogarna och magen är faktiskt ganska tydlig nu, är ändå i v.27.... Så det borde ju vara ganska uppenbart. Inte ens personalen på barnens förskola har sagt något... Känner mej lite osynlig.... eller bara fet... Behövde bara ventilera lite....
  2. 1
    Ser jag bara tjock ut? Jag har en del bekanta som typ ser mej (nästan) varje dag, INGEN har frågat om jag är gravid. Visst det är ett känsligt ämne och visst jag är inte smal i vanliga fall men (!!) min mage är inte "rund" som den är nu. Ska man bli förolämpad för att ingen frågar? Jag ser ut som en pingvin (ja, min sambo tyckte det) när jag går för jag har så ont i fogarna och magen är faktiskt ganska tydlig nu, är ändå i v.27.... Så det borde ju vara ganska uppenbart. Inte ens personalen på barnens förskola har sagt något... Känner mej lite osynlig.... eller bara fet... Behövde bara ventilera lite....
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Jag tror att folk i gemen är väldigt rädda för att säga något knasigt.
    Jag har IBS och det finns ett antal personer som gratulerat mig ett par år innan jag faktiskt blev gravid.

    Huvudsaken är att du själv känner dig fin.
  4. 2
    Jag tror att folk i gemen är väldigt rädda för att säga något knasigt.
    Jag har IBS och det finns ett antal personer som gratulerat mig ett par år innan jag faktiskt blev gravid.

    Huvudsaken är att du själv känner dig fin.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Känner igen det där! Är många föräldrar som inte frågat mig heller på mitt jobb (jobbar på förskola) och då tänker jag som du "Ser jag bara tjock ut?" men det kan ju lika gärna vara att folk är livrädda att trampa i klaveret osv. Sen så är det ju vissa som jag berättat för som bara säger "VA!" och tycker att jag har en liten kula och är man då lite rundare från början så tror jag också magen smälter in mer än om man är väldigt smal från början så du ser säkert bara inte tjock ut! Hoppas fler ser magen snart Lycka till med allt!
  6. 3
    Känner igen det där! Är många föräldrar som inte frågat mig heller på mitt jobb (jobbar på förskola) och då tänker jag som du "Ser jag bara tjock ut?" men det kan ju lika gärna vara att folk är livrädda att trampa i klaveret osv. Sen så är det ju vissa som jag berättat för som bara säger "VA!" och tycker att jag har en liten kula och är man då lite rundare från början så tror jag också magen smälter in mer än om man är väldigt smal från början så du ser säkert bara inte tjock ut! Hoppas fler ser magen snart Lycka till med allt!
  7. Anonym
    #4
    Ja, det är väl så.
    Det är ju inte så roligt att höra om man nu inte skulle vara det. Har inte vart utsatt för det själv men en kompis till mej har det och hon vart jätte lessen.

    Jag känner mej hyfsat fin, så fin man kan känna sej som en orörlig flodhäst haha
  8. 4
    Ja, det är väl så.
    Det är ju inte så roligt att höra om man nu inte skulle vara det. Har inte vart utsatt för det själv men en kompis till mej har det och hon vart jätte lessen.

    Jag känner mej hyfsat fin, så fin man kan känna sej som en orörlig flodhäst haha
  9. Anonym
    #5
    Tack så mycket! Känns så bra att man kan ventilera här! Jag önskar dej lycka till med!
  10. 5
    Tack så mycket! Känns så bra att man kan ventilera här! Jag önskar dej lycka till med!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar