Ny i gruppen 😄
Januaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    May 2013
    #1

    Ny i gruppen 😄

    Jaha jösses vad skriver man då...

    Maria här BF 7/1 väntar och längtar efter vår lilla tjej. Första barnet för mig och min sambo och som man kan gissa av nicket är jag 75a och är 38år vi bor i ett litet radhus i Helsingborg. Min ålder och ärftliga handikapp i familjen har gjort att vi bestämde oss för moderkaksprov som vi gjorde i v12, därför var vi med 100% säkerhet att det är en tjej 😃. Sitter just nu hemma i soffan på bm order, får sammandragningar så fort jag rör mig 😞.

    Hur går det för er andra? Är det hela havet stormar i magen som här?

    / Maria
  2. 1
    Ny i gruppen 😄 Jaha jösses vad skriver man då...

    Maria här BF 7/1 väntar och längtar efter vår lilla tjej. Första barnet för mig och min sambo och som man kan gissa av nicket är jag 75a och är 38år vi bor i ett litet radhus i Helsingborg. Min ålder och ärftliga handikapp i familjen har gjort att vi bestämde oss för moderkaksprov som vi gjorde i v12, därför var vi med 100% säkerhet att det är en tjej 😃. Sitter just nu hemma i soffan på bm order, får sammandragningar så fort jag rör mig 😞.

    Hur går det för er andra? Är det hela havet stormar i magen som här?

    / Maria
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Välkommen hit och grattis till flickan! Skönt att allt var bra vid moderkaksprovet Här är det också full fart i magen och har en son också på 15 månader så full fart på utsidan också :P Lycka till med fortsättningen!
  4. 2
    Välkommen hit och grattis till flickan! Skönt att allt var bra vid moderkaksprovet Här är det också full fart i magen och har en son också på 15 månader så full fart på utsidan också :P Lycka till med fortsättningen!
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Hejsan o välkommen hit...
    Väntar tjej nr tre här o ja... det stormar verkligen 😊 just nu halvligger jag i soffadn för att sitta rakt upp var inte skönt när lillsmurfan bestämt sig för att stampa neråt hela tiden 😁😃
    Jag är 36 i några få månader till o bor i halmstad
    Får man vara nyfiken och fråga om den där ärftliga sjukdommen?
    Själv har jag en dotter som har robinow, en form av kortväxthet... Extreeeeemt ovanlig och vi har haft långa o många disskusioner om prover eller inte...
    Hoppas det blir bättre med sammandragningarna ❤️
    Kram kicki
  6. 3
    Hejsan o välkommen hit...
    Väntar tjej nr tre här o ja... det stormar verkligen 😊 just nu halvligger jag i soffadn för att sitta rakt upp var inte skönt när lillsmurfan bestämt sig för att stampa neråt hela tiden 😁😃
    Jag är 36 i några få månader till o bor i halmstad
    Får man vara nyfiken och fråga om den där ärftliga sjukdommen?
    Själv har jag en dotter som har robinow, en form av kortväxthet... Extreeeeemt ovanlig och vi har haft långa o många disskusioner om prover eller inte...
    Hoppas det blir bättre med sammandragningarna ❤️
    Kram kicki
  7. Medlem sedan
    May 2013
    #4
    Tack!

    Jodå om man lyssnar på kroppen och vilar lite löser sig det mesta

    Klart att man får fråga Han har fragilt-x syndrom gravt autistisk med epelepsi mm.

    För mig var det ganska självklart att göra alla tester man kunde, har sett vad det gjort med mina föräldrar att ha ett så svårt handikappat barn att jag inte vill uppleva det igen. För när de inte längre finns är det jag och min bror som kommer att vara närmast anhöriga och jag vill orka utan att kämpa, för det är en kamp, mot kommunen för hans rättigheter utan att behöva göra det för mitt barn med.

    Sen kan man aldrig vara säker på att något inte händer med ens eget barn under livetsgång men man kan ge det så bra förutsättningar som möjligt

    Kram Maria!
  8. 4
    Tack!

    Jodå om man lyssnar på kroppen och vilar lite löser sig det mesta

    Klart att man får fråga Han har fragilt-x syndrom gravt autistisk med epelepsi mm.

    För mig var det ganska självklart att göra alla tester man kunde, har sett vad det gjort med mina föräldrar att ha ett så svårt handikappat barn att jag inte vill uppleva det igen. För när de inte längre finns är det jag och min bror som kommer att vara närmast anhöriga och jag vill orka utan att kämpa, för det är en kamp, mot kommunen för hans rättigheter utan att behöva göra det för mitt barn med.

    Sen kan man aldrig vara säker på att något inte händer med ens eget barn under livetsgång men man kan ge det så bra förutsättningar som möjligt

    Kram Maria!
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Ja, verkligen Maria.
    Man ska verkligen se till att man kan göra det mesta för sina barn ❤️ O ge dem de förutsättningar de behöver
    Lycka till 😃❤️
  10. 5
    Ja, verkligen Maria.
    Man ska verkligen se till att man kan göra det mesta för sina barn ❤️ O ge dem de förutsättningar de behöver
    Lycka till 😃❤️
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Välkommen hit och grattis till flickan!
    Jodå här är det full action i magen!
    Speciellt kvällstid och nätter! Vi ska få en liten pojke runt 30 januari!
    Fyllde 39 i augusti så detta blir vår sladdis!
    Har en dotter på 18 och en son på 16!
    Ska bli jättespännande!
  12. 6
    Välkommen hit och grattis till flickan!
    Jodå här är det full action i magen!
    Speciellt kvällstid och nätter! Vi ska få en liten pojke runt 30 januari!
    Fyllde 39 i augusti så detta blir vår sladdis!
    Har en dotter på 18 och en son på 16!
    Ska bli jättespännande!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar