Hejsan, jag är i v.35+1 idag och har dom senaste dagarna haft väldigt ont, min andra graviditet, kände inte något alls förra graviditeten men tror det är förvärkar från vad man läser på internet av andra mammors erfarenhet. Även läst att stickningar/hugg i underlivet som jag haft nu ett tag kan vara att bebisen håller på att fixera sig men min bebis har inte fixerat sig men känner ändå så ganska mycket. Även rikliga flytningar har jag fått nu, får gå med binda hela dagarna. Kan knappt sova på nätterna, oavsett ställning, och känner mig så utmattad med en 2 åring här hemma.. Vet inte ens vart jag vill komma med inlägget men känns bättre att berätta och skriva av sig lite...
Även haft funderingar runt förlossningen nu när förvärkarna börjat komma, är inte rädd direkt och längtar faktiskt men orolig för att förra förlossningen gick det jätte snabbt, öppnade mig 10 cm hemma och från allra första värken jag kände av tills han var ute - 7 timmar.. Oroar mig för att förlossningen ska starta och gå lika snabbt som förra gången men att ingen tar mig på allvar när jag ringer in till förlossningen, förra gången skulle jag ta ett bad och vänta några timmar, jajo där stod jag och det rann blod längs benen för jag öppnade mig så snabbt. slutade med att jag fick åka ambulans in. Men nu finns det stor risk att jag är ensam hemma med min son när det startar och mina nära och kära som jag pratat med om eventuellt barnpassning (beroende på vem som är ledig och närmast för stunden) och hur jag tar mig in, vill inte att dom som ska passa min son ska köra in mig skrikandes och att han ser mig på det sättet... Känner mig lite lagom förvirrad om hur allt ska lösa sig.. Är en sån person som vill planera så mycket det går i förväg men detta går inte att planera direkt och det gör allt så mycket jobbigare.. Födde i v.37 förra gången, när jag var hos barnmorskan i v.34 blev jag beordrad att ta det väldigt lugnt (så gott det går med en 2åring) för hon var bombsäker på att han skulle komma tidigare, han har lagt sig bekvämt med huvudet ner men fortfarande ruckbart så inte fixerad, men det är inte ovanligt att omföderskor´s bebisar inte fixerar sig förens strax innan dom föds så förväntar mig ingen fixering innan..