Julen närmar sig
Högtidssnack
  1. Medlem sedan
    Sep 2013
    Redax
    #1

    Julen närmar sig

    Hej! Här kan ni snacka julen 2013
    * Redaktionen på Allt för föräldrar *
    *Du följer väl oss på @alltforforaldrar och på FB? *
  2. 1
    Julen närmar sig Hej! Här kan ni snacka julen 2013
  3. elsatrulsa
    #2
    Spännande, jag spånar på vad jag ska ha för pynt i granen. Förra året hade jag Hösthortensior och Judaspengar, som jag band ihop med hjälp av ståltråd. Jag trädde på blommor och blad, direkt på tråden sedan gjorde jag olika dekorationer, kransar etc. Tyvärr blev det inga Judaspengar i min trädgård, i år. Men hösthortensior finns, så det kan jag kanske göra något av. Fast det kanske skulle vara kul med något annat... Skriver och berättar om det senare, när jag har bestämt mig.

    Har du något roligt att dela med dig om julen, Emi?

    Tack för att Julsnacket är här.
  4. 2
    Spännande, jag spånar på vad jag ska ha för pynt i granen. Förra året hade jag Hösthortensior och Judaspengar, som jag band ihop med hjälp av ståltråd. Jag trädde på blommor och blad, direkt på tråden sedan gjorde jag olika dekorationer, kransar etc. Tyvärr blev det inga Judaspengar i min trädgård, i år. Men hösthortensior finns, så det kan jag kanske göra något av. Fast det kanske skulle vara kul med något annat... Skriver och berättar om det senare, när jag har bestämt mig.

    Har du något roligt att dela med dig om julen, Emi?

    Tack för att Julsnacket är här.
  5. Medlem sedan
    Sep 2013
    Redax
    #3
    Oj vad fina saker :-) Jag har precis hittat e shopping av julpunt :-) Väldigt roligt och känns som man åker på julshoppingsweekend fast man är framför datorn :-)
    '
    Förra året fick barnen välja vasin julgranskul och hänga i granen. Plus att de fick vasin minigran. I år kanske man ska köra på en tema gran :-)
  6. 3
    Oj vad fina saker :-) Jag har precis hittat e shopping av julpunt :-) Väldigt roligt och känns som man åker på julshoppingsweekend fast man är framför datorn :-)
    '
    Förra året fick barnen välja vasin julgranskul och hänga i granen. Plus att de fick vasin minigran. I år kanske man ska köra på en tema gran :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Tack så mycket:-)
  8. 4
    Tack så mycket:-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Men så fint det låter:-)
  10. 5
    Men så fint det låter:-)
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Länka gärna till någon trevlig sida där man kan frossa i (och handla) julpynt
    :-)
  12. 6
    Länka gärna till någon trevlig sida där man kan frossa i (och handla) julpynt
    :-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7
    Tack för julsnacket!
  14. 7
    Tack för julsnacket!
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Jag gör som så många jular förr.
    Smiter iväg söderut.
    Över både jul och nyår.
    Varför stanna här och se alla andras tomtebo-lycka när man själv bara saknar de barn man aldrig fick fira julen tillsammans med?
    Nä, hellre sitter jag på en solig strand och bygger sandslott!
  16. 8
    Jag gör som så många jular förr.
    Smiter iväg söderut.
    Över både jul och nyår.
    Varför stanna här och se alla andras tomtebo-lycka när man själv bara saknar de barn man aldrig fick fira julen tillsammans med?
    Nä, hellre sitter jag på en solig strand och bygger sandslott!
  17. Kerstimärta
    #9
    Kram på dig, härligt du hittat njutning över jul.
  18. 9
    Kram på dig, härligt du hittat njutning över jul.
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10
    Ja, det gör den!

    Har precis beställt årets LEGO-julkalendrar till barnen. (Star Wars + Friends)
  20. 10
    Ja, det gör den!

    Har precis beställt årets LEGO-julkalendrar till barnen. (Star Wars + Friends)
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    Tjohoo

    tack
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    Tjohoo tack
  23. elsatrulsa
    #12
    Jag lät dottern få en vit plastgran, förra året. Den får hon pynta som hon vill, så pyntar jag den andra granen. Hon brukar få lite julpynt i adventskalendern. Jag brukar försöka tänka lite olika, men jag tycker det är fint med pynt från naturen. Dock har jag inte hunnit det varje år. Men jag ska försöka hitta rönnbär eller andra röda bär i år. Man kan ju dryga ut med mossor av olika slag eller lav. Jag gillar ju egentligen mycket glitter och färg, men där vi bor nu, har jag insett att det är vackrast med en lugn, naturligt pyntad gran. I lägenheten, där vi bodde förut, kunde jag ta ut svängarna mer, eftersom det var högt i tak.

    Ja, det finns många fina julgranskulor att välja på. Ska de få varsin ny julgranskula i år också?
  24. 12
    Jag lät dottern få en vit plastgran, förra året. Den får hon pynta som hon vill, så pyntar jag den andra granen. Hon brukar få lite julpynt i adventskalendern. Jag brukar försöka tänka lite olika, men jag tycker det är fint med pynt från naturen. Dock har jag inte hunnit det varje år. Men jag ska försöka hitta rönnbär eller andra röda bär i år. Man kan ju dryga ut med mossor av olika slag eller lav. Jag gillar ju egentligen mycket glitter och färg, men där vi bor nu, har jag insett att det är vackrast med en lugn, naturligt pyntad gran. I lägenheten, där vi bodde förut, kunde jag ta ut svängarna mer, eftersom det var högt i tak.

    Ja, det finns många fina julgranskulor att välja på. Ska de få varsin ny julgranskula i år också?
  25. elsatrulsa
    #13
    Tack, du har ju också haft fina granar, har jag sett i dina bloggar.
  26. 13
    Tack, du har ju också haft fina granar, har jag sett i dina bloggar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar