Hej! Jag födde en pojke för snart 8 månader sen med akut kejsarsnitt. Jag mådde själv mycket dåligt med lunginflammation och allmän blodförgiftning. Pojken mådde också mycket illa. Han hade nästan inget blod när han föddes, blodet hade försvunnit via moderkakan in i mitt eget blod vilket i sin tur ledde till att pojkens hjärna inte fick tillräckligt med syre och därav 2a gradens hjärnskador på alla motoriska center på båda hjärnhalvorna. Än så länge vet man inte hur det kommer att bli med honom annat än om han följer den normala motoriska utvecklingen. Tiden får visa hur mycket annat av hjärnan som tagit skada. Trots den svåra starten har han än så länge utvecklats inom ramen för normal utveckling förutom att han har svårare att äta och är lite klumpigare än andra jämnåriga. Han kämpar på, är en nyfiken och intresserad kille som följer med vad som händer och upptäcker allt som kommer inom hans räckvidd. Nu undrar jag om det finns andra föräldrar som varit med om liknande. Hur har det gått för era barn? Vilket stöd har ni fått som föräldrar? Vilken hjälp kan man få? Vart ska man vända sig?