hjälp :(
Omhändertagna barn
  1. Anonym
    #1

    hjälp :(

    Idag hände något fruktansvärt. När jag och min sambo var på vägut för att handla och hämta dom 2 äldsta barnen i skolan knackar socialen på. Tydligen har dom vart och hämtat min 6 årige son på skolan och haft med honom på polisförhör. Min son har sagt till fröken i skolan att min sambo slår honom på vägtill skolan varje dag!!??? Herregud vilken katastrof detta är, sitter här o gråter nu. Min son är extremt aggressiv, vild och har svårt för att lyssna. Ibland har jag fått ta tag i honom o håla fast honom för att han inte ska kasta saker på dörrar osv. Men vi slår ju honom inte!!!!! även om det säkert uppfattas så i hans ögon. Imorgon ska sambon på polisförhör! och jag på soc möte. Dom ska även ha möte med min son i skolan imorgon. Va händer nu!?? Jag känner mig så anklagad och arg på skolan. Kommer socialen ta honom från mig eller vad????
  2. 1
    hjälp :( Idag hände något fruktansvärt. När jag och min sambo var på vägut för att handla och hämta dom 2 äldsta barnen i skolan knackar socialen på. Tydligen har dom vart och hämtat min 6 årige son på skolan och haft med honom på polisförhör. Min son har sagt till fröken i skolan att min sambo slår honom på vägtill skolan varje dag!!??? Herregud vilken katastrof detta är, sitter här o gråter nu. Min son är extremt aggressiv, vild och har svårt för att lyssna. Ibland har jag fått ta tag i honom o håla fast honom för att han inte ska kasta saker på dörrar osv. Men vi slår ju honom inte!!!!! även om det säkert uppfattas så i hans ögon. Imorgon ska sambon på polisförhör! och jag på soc möte. Dom ska även ha möte med min son i skolan imorgon. Va händer nu!?? Jag känner mig så anklagad och arg på skolan. Kommer socialen ta honom från mig eller vad????
  3. Anonym
    #2
    Har inget tröstande att säga. Sitter själv i samma sits. Trodde aldrig att det var sant att sociala tar barn utan vettig anledning. Men nu har själv råkat ut för det.
    Det enda jag kan säga är: du beskriver att ditt barn har svårigheter. Tänk nu vad blir när han växer upp och blir 16 år?
    Hur som helst det är jobbigt att bli misstänkt, det är jobbigt att bli granskad, intrång i det privata. Nån vettig hjälp får man sällan av soc. Mest troligt skickas svårhanterliga barn från "elaka" föräldrar till fosterfamilj, sen annan fosterfamilj, sen annan...
    Prova med advokaten för att inte bli överkörd av myndigheter.
    Styrkekram.
  4. 2
    Har inget tröstande att säga. Sitter själv i samma sits. Trodde aldrig att det var sant att sociala tar barn utan vettig anledning. Men nu har själv råkat ut för det.
    Det enda jag kan säga är: du beskriver att ditt barn har svårigheter. Tänk nu vad blir när han växer upp och blir 16 år?
    Hur som helst det är jobbigt att bli misstänkt, det är jobbigt att bli granskad, intrång i det privata. Nån vettig hjälp får man sällan av soc. Mest troligt skickas svårhanterliga barn från "elaka" föräldrar till fosterfamilj, sen annan fosterfamilj, sen annan...
    Prova med advokaten för att inte bli överkörd av myndigheter.
    Styrkekram.
  5. Anonym
    #3
    Lugn! Jag har det likadant. Min son är extremt våldsam (10 år gammal) och jag och min man har fått hålla fast honom mm. Då har hans pappa anmält oss för misshandel. Vi har varit på förhör flera gånger. Vi har lugnt förklarat situationen och det har lagts ner samma dag som vi har varit på förhören. Tala bara helt ärligt om allt som händer och varför ni gör som ni gör! Be gärna också om hjälp på förhören att hantera sonens beteende. De har massor av bra kontakter dit de kan remittera er!
  6. 3
    Lugn! Jag har det likadant. Min son är extremt våldsam (10 år gammal) och jag och min man har fått hålla fast honom mm. Då har hans pappa anmält oss för misshandel. Vi har varit på förhör flera gånger. Vi har lugnt förklarat situationen och det har lagts ner samma dag som vi har varit på förhören. Tala bara helt ärligt om allt som händer och varför ni gör som ni gör! Be gärna också om hjälp på förhören att hantera sonens beteende. De har massor av bra kontakter dit de kan remittera er!
  7. Anonym
    #4
    Anledningen till att soc hämtar barnen är att de ALLTID gör så när barnen ska förhöras. De måste ju för de vet inte hur barnen har det. Om ert barn är utåtagerande redan kanske det är extra känsligt för det eventuella trauma som en polishämtning och förhör kan medföra, hur skickligt de än hanterar det. Se till att ni får hjälp att prata med erat barn om det inträffade!
  8. 4
    Anledningen till att soc hämtar barnen är att de ALLTID gör så när barnen ska förhöras. De måste ju för de vet inte hur barnen har det. Om ert barn är utåtagerande redan kanske det är extra känsligt för det eventuella trauma som en polishämtning och förhör kan medföra, hur skickligt de än hanterar det. Se till att ni får hjälp att prata med erat barn om det inträffade!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar