Vår 16-åriga son har börjat med droger!
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Vår 16-åriga son har börjat med droger!

    Han glömde datorn igång för några veckor sedan. Eftersom jag märkt av hans frånvarande sätt och undrat över hans väldiga intresse för musik med cannabis och annat "röka" i så läste jag hans konversation med en kompis. Där framgick det att han hade "rökt på" sedan i somras. Även kompisar som jag minst anat skulle börja röka över huvud taget gör det. Jag ställde honom mot väggen: sa att jag hade läst det som de pratat om och då berättade han att det var så och att jag inte kunde göra något åt det... Han menade att det inte var farligare än att dricka, faktiskt mindre farligt, och att man blev glad och lugn och att dricka alkohol var mycket värre. Att han skulle inte hålla på med det "så länge" ville bara pröva ett tag!!!! Jag vet inte vad jag skall göra, vet inte vem man vänder sig till. Är så orolig för att han skall bli kvar i detta och börja med starkare saker. Vi har beroende av alkohol i släkten och våra barn vet detta. Vi dricker måttligt i vår familj och röker inte. Vår son sa för bara några månader sedan att han aldrig skulle röka. Han har tränat idrott på hög nivå men slutat för att det tog mycket tid. Han har precis fått reda på att han är dyslektiker, efter mycket lång väntan. Är en bekväm person som inte vill göra så mycket i skolan och spelar väldigt mycket, tyvärr. Har under många år kämpat med honom och hans motivation, har varit och pratat med psykolog när han var yngre men det gav ingenting. Vad gör jag nu??? Tänker på detta HELA tiden!
  2. 1
    Vår 16-åriga son har börjat med droger! Han glömde datorn igång för några veckor sedan. Eftersom jag märkt av hans frånvarande sätt och undrat över hans väldiga intresse för musik med cannabis och annat "röka" i så läste jag hans konversation med en kompis. Där framgick det att han hade "rökt på" sedan i somras. Även kompisar som jag minst anat skulle börja röka över huvud taget gör det. Jag ställde honom mot väggen: sa att jag hade läst det som de pratat om och då berättade han att det var så och att jag inte kunde göra något åt det... Han menade att det inte var farligare än att dricka, faktiskt mindre farligt, och att man blev glad och lugn och att dricka alkohol var mycket värre. Att han skulle inte hålla på med det "så länge" ville bara pröva ett tag!!!! Jag vet inte vad jag skall göra, vet inte vem man vänder sig till. Är så orolig för att han skall bli kvar i detta och börja med starkare saker. Vi har beroende av alkohol i släkten och våra barn vet detta. Vi dricker måttligt i vår familj och röker inte. Vår son sa för bara några månader sedan att han aldrig skulle röka. Han har tränat idrott på hög nivå men slutat för att det tog mycket tid. Han har precis fått reda på att han är dyslektiker, efter mycket lång väntan. Är en bekväm person som inte vill göra så mycket i skolan och spelar väldigt mycket, tyvärr. Har under många år kämpat med honom och hans motivation, har varit och pratat med psykolog när han var yngre men det gav ingenting. Vad gör jag nu??? Tänker på detta HELA tiden!
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Kontakta soc

    han är ute på farliga vägar och du klarar inte det där själv.
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Kontakta soc han är ute på farliga vägar och du klarar inte det där själv.
  5. Anonym
    #3
    2009 upptäckte vi också att min son rökte hasch. (Han har slutat för några år sedan.) Det var fruktansvärt jobbigt och jag var väldigt orolig hela tiden. Jag fick jättebra hjälp på Mini-Maria här i Göteborg. Jag fick gå på flera samtal med en tjej som gav mig råd och som hade stor erfarenhet av hur det fungerar med droger. Min son kunde också ha fått samtal där men han ville absolut inte. Inget av det som sägs där hamnar i några register och det kändes skönt. Om du har möjlighet där du bor tycker jag att du ska kontakta dem. Jag har också haft stor hjälp av min kristna tro. Jag kände verkligen att Gud bar mig och talade till mig under den perioden. Jag och min son fick faktiskt en djupare relation genom den här krisen också. Hoppas ni reder ut detta!
  6. 3
    2009 upptäckte vi också att min son rökte hasch. (Han har slutat för några år sedan.) Det var fruktansvärt jobbigt och jag var väldigt orolig hela tiden. Jag fick jättebra hjälp på Mini-Maria här i Göteborg. Jag fick gå på flera samtal med en tjej som gav mig råd och som hade stor erfarenhet av hur det fungerar med droger. Min son kunde också ha fått samtal där men han ville absolut inte. Inget av det som sägs där hamnar i några register och det kändes skönt. Om du har möjlighet där du bor tycker jag att du ska kontakta dem. Jag har också haft stor hjälp av min kristna tro. Jag kände verkligen att Gud bar mig och talade till mig under den perioden. Jag och min son fick faktiskt en djupare relation genom den här krisen också. Hoppas ni reder ut detta!
  7. Anonym
    #4
    Hoppas du fått hjälp redan såg att inlägget var några veckor .Här i kommunen hade vi ett stödteam .
  8. 4
    Hoppas du fått hjälp redan såg att inlägget var några veckor .Här i kommunen hade vi ett stödteam .
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar