God alkoholfri glögg
Högtidssnack
  1. elsatrulsa
    #1

    God alkoholfri glögg

    Är det någon som har tips på god alkoholfri glögg? Både recept för att göra själv och sådan som finns att köpa, mottages tacksamt. Det verkar som att det är lite trendigt med lakrits i glögg nu. Är det något som ni också har märkt?
  2. 1
    God alkoholfri glögg Är det någon som har tips på god alkoholfri glögg? Både recept för att göra själv och sådan som finns att köpa, mottages tacksamt. Det verkar som att det är lite trendigt med lakrits i glögg nu. Är det något som ni också har märkt?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Jag tycker att Blossa brukar ha god glögg. För mig ska glöggen smaka glögg och inget annat.

    Lakritstrenden tycker jag har varit ett bra tag nu. Den kan gärna sluta. Jag tycker INTE om lakrits!

    Jag har inte recept utan köper färdigt det lilla vi dricker.
  4. 2
    Jag tycker att Blossa brukar ha god glögg. För mig ska glöggen smaka glögg och inget annat.

    Lakritstrenden tycker jag har varit ett bra tag nu. Den kan gärna sluta. Jag tycker INTE om lakrits!

    Jag har inte recept utan köper färdigt det lilla vi dricker.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Jag gillar inte lakrits så sånt tar jag långa omvägar kring...

    En väldigt god "hemgjord" glögg är att blanda outspädd flädersaft med Blossas vita alkoholfria glögg till lagom smak. (Jag brukar göra saft varje sommar så jag har hemma i frysen.)

    Sedan brukar jag ta en god äppelmust (tropicanas funkar oxå) och värma med kanelstång, stjärnanis och den typen av kryddor. Låt svalna med kryddorna i och sila sedan av och hetta upp på nytt inför servering.
  6. 3
    Jag gillar inte lakrits så sånt tar jag långa omvägar kring...

    En väldigt god "hemgjord" glögg är att blanda outspädd flädersaft med Blossas vita alkoholfria glögg till lagom smak. (Jag brukar göra saft varje sommar så jag har hemma i frysen.)

    Sedan brukar jag ta en god äppelmust (tropicanas funkar oxå) och värma med kanelstång, stjärnanis och den typen av kryddor. Låt svalna med kryddorna i och sila sedan av och hetta upp på nytt inför servering.
  7. elsatrulsa
    #4
    Stjärnanis har ju en liten aning av lakrits i sig. Tack för tipset, hur många delar av varje vätska tar du?
  8. 4
    Stjärnanis har ju en liten aning av lakrits i sig. Tack för tipset, hur många delar av varje vätska tar du?
  9. elsatrulsa
    #5
    Ja, smaken är delad, som man brukar säga. Då kanske du inte gillade sorterna med choklad heller? Jag har sett ett par recept på glögg med äkta lakrits i, därav frågan. Vilken av de alkoholfria Blossa-glöggarna föredrar du?
  10. 5
    Ja, smaken är delad, som man brukar säga. Då kanske du inte gillade sorterna med choklad heller? Jag har sett ett par recept på glögg med äkta lakrits i, därav frågan. Vilken av de alkoholfria Blossa-glöggarna föredrar du?
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Tja, glöggen är basen sen pytsar jag i flädersaft tills det känns att det finns fläder i och smakar gott. Det går inte att säga hur många delar av var man ska ta, det beror på hur "stark" saften är och det varierar ju (i synnerhet med hemgjord saft).
    Man får smaka av ett par gånger helt enkelt.

    Och en anings stjärnanis klarar jag, koncentrerad lakritssmak går däremot bort.
  12. 6
    Tja, glöggen är basen sen pytsar jag i flädersaft tills det känns att det finns fläder i och smakar gott. Det går inte att säga hur många delar av var man ska ta, det beror på hur "stark" saften är och det varierar ju (i synnerhet med hemgjord saft).
    Man får smaka av ett par gånger helt enkelt.

    Och en anings stjärnanis klarar jag, koncentrerad lakritssmak går däremot bort.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Alldeles vanlig glögg. Jag vill inte att det ska smaka annat än "det alltid har gjort " :-)
  14. 7
    Alldeles vanlig glögg. Jag vill inte att det ska smaka annat än "det alltid har gjort " :-)
  15. elsatrulsa
    #8
    Okej, ungefär så brukar jag också gå tillväga när jag gör något. Din fläderglögg låter jättegod. Tack för tipset.
  16. 8
    Okej, ungefär så brukar jag också gå tillväga när jag gör något. Din fläderglögg låter jättegod. Tack för tipset.
  17. elsatrulsa
    #9
    Ja, traditionell glögg går ju alltid hem. Men det är roligt med nytt också, tycker jag. Tack för dina tips.
  18. 9
    Ja, traditionell glögg går ju alltid hem. Men det är roligt med nytt också, tycker jag. Tack för dina tips.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar