egen dator på rummet?
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    egen dator på rummet?

    Hej! Jag är ensamstående mamma till en 11-åring som sååå gärna vill ha egen dator på rummet. För att kunna spela på. Eftersom jag pluggar och vi ofta stör varandra i vardagsrummet när barnet pratar högt på skype och jag läser högt ur kurslitteraturen, så börjar jag fundera på om det kanske faktiskt är en bra idé. Att vara tillsammans när man är tillsammans. Men att INTE störa varann när man inte är tillsammans eller gör nåt ihop. Jag har från början varit ganska mycket emot "för mycket" datoranvändande", men vi har ju en tidsgräns på max två timmar per dag. Och det är mest minecraft som spelas, vilket jag tycker är okej. Vad tänker ni andra föräldrar? När är man gammal/mogen nog att ha egen dator på rummet? Fördelar? Nackdelar? Vet att det är väldigt olika i olika familjer. Vill gärna ha lite input eftersom jag är ensam förälder och inte har en till förälder att resonera med. Bestämmer ju allt själv på gott och ont.
  2. 1
    egen dator på rummet? Hej! Jag är ensamstående mamma till en 11-åring som sååå gärna vill ha egen dator på rummet. För att kunna spela på. Eftersom jag pluggar och vi ofta stör varandra i vardagsrummet när barnet pratar högt på skype och jag läser högt ur kurslitteraturen, så börjar jag fundera på om det kanske faktiskt är en bra idé. Att vara tillsammans när man är tillsammans. Men att INTE störa varann när man inte är tillsammans eller gör nåt ihop. Jag har från början varit ganska mycket emot "för mycket" datoranvändande", men vi har ju en tidsgräns på max två timmar per dag. Och det är mest minecraft som spelas, vilket jag tycker är okej. Vad tänker ni andra föräldrar? När är man gammal/mogen nog att ha egen dator på rummet? Fördelar? Nackdelar? Vet att det är väldigt olika i olika familjer. Vill gärna ha lite input eftersom jag är ensam förälder och inte har en till förälder att resonera med. Bestämmer ju allt själv på gott och ont.
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    Redax
    #2
    Tycker det är jätte svårt... Inför man vissa "tv/spel" tider kanske det kan funka... Tycker generellt att vi måste vara lyhörda på att "nästa" generation fungerar annorlunda från "oss"

    Jag röstr nog för - men med vissa "tidsbestämmelser" :-)
    * Redaktionen på Allt för föräldrar *
    *Du följer väl oss på @alltforforaldrar och på FB? *
  4. 2
    Tycker det är jätte svårt... Inför man vissa "tv/spel" tider kanske det kan funka... Tycker generellt att vi måste vara lyhörda på att "nästa" generation fungerar annorlunda från "oss"

    Jag röstr nog för - men med vissa "tidsbestämmelser" :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar