Ensamstående, utförsäkrad och God Jul
Ensamförälder
  1. Medlem sedan
    Nov 2013
    #1

    Ensamstående, utförsäkrad och God Jul

    Vart börjar man? Jag är helt ny på forumet men kände att ja måste ventilera mig nånstans så jag beslutade mig för att leta upp ett forum och hamnade här. Hej förresten! Jag är en ensamstående sjukskriven flerbarnsmor som nog inte är helt ensam i min situation nämligen utförsäkrad. För en tid sen så påbörjade jag min arbetsträning med en stor vilja om att komma tillbaka till arbetslivet, idag är jag inte alls lika positiv! Alla vill vi ju bli sporrade och få cred i de vi gör men det försäkringskassan sysslar med är ju snarare tvärt om, när de sänker ersättningen ju längre in i arb. träningen man kommer. Om jag fattat det rätt, återgår jag till min sjukskrivning så återgår jag till min ursprungliga sjukersättning. (rätta mig om jag har fel) Det finns två sidor av detta som jag ser det i dagsläget, endera ser jag till å bli anställd fort som attan på heltid och fixar mig en lön (vilket är helt omöjligt) eller så återgår jag till att bli sjukskriven för att överleva. Vad människans första val? -Överlev! Jo förresten God Jul på er Nu har jag startat tråden, hoppas många kastar sig in i den. Ska bli intressant å följa er och diskutera med er. Kram /Sjukochslut
  2. 1
    Ensamstående, utförsäkrad och God Jul Vart börjar man? Jag är helt ny på forumet men kände att ja måste ventilera mig nånstans så jag beslutade mig för att leta upp ett forum och hamnade här. Hej förresten! Jag är en ensamstående sjukskriven flerbarnsmor som nog inte är helt ensam i min situation nämligen utförsäkrad. För en tid sen så påbörjade jag min arbetsträning med en stor vilja om att komma tillbaka till arbetslivet, idag är jag inte alls lika positiv! Alla vill vi ju bli sporrade och få cred i de vi gör men det försäkringskassan sysslar med är ju snarare tvärt om, när de sänker ersättningen ju längre in i arb. träningen man kommer. Om jag fattat det rätt, återgår jag till min sjukskrivning så återgår jag till min ursprungliga sjukersättning. (rätta mig om jag har fel) Det finns två sidor av detta som jag ser det i dagsläget, endera ser jag till å bli anställd fort som attan på heltid och fixar mig en lön (vilket är helt omöjligt) eller så återgår jag till att bli sjukskriven för att överleva. Vad människans första val? -Överlev! Jo förresten God Jul på er Nu har jag startat tråden, hoppas många kastar sig in i den. Ska bli intressant å följa er och diskutera med er. Kram /Sjukochslut
  3. Anonym 1
    #2
    Glöm inte att du kan söka pengar från fonder , kyrkans bl. a., speciellt såhär i juletid. Ring diakonissan i din församling.

    Jag lider med dig, är i en liknande situation själv och har två barn.

    Eftersom jag inte har en aning om ditt yrkesområde eller vad du har för skada eller sjukdom så vet jag inte vilka chanserna är att få ett heltidsjobb. Om du kan få arbetsgivaren att anställa dig med något slags lönebidrag eller liknande vore det ju bra, då får du en lön, och kan t.ex. arbeta 25% först och sedan kanske mer, och resten kan du ju få på sjukersättning då, eller?

    Till sist vill jag bara säga FY F-N för ett samhälle där man ska svälta för att man gjort det dåliga valet och bli sjuk!

    Kämpa på!!! Kram från mig!
  4. 2
    Glöm inte att du kan söka pengar från fonder , kyrkans bl. a., speciellt såhär i juletid. Ring diakonissan i din församling.

    Jag lider med dig, är i en liknande situation själv och har två barn.

    Eftersom jag inte har en aning om ditt yrkesområde eller vad du har för skada eller sjukdom så vet jag inte vilka chanserna är att få ett heltidsjobb. Om du kan få arbetsgivaren att anställa dig med något slags lönebidrag eller liknande vore det ju bra, då får du en lön, och kan t.ex. arbeta 25% först och sedan kanske mer, och resten kan du ju få på sjukersättning då, eller?

    Till sist vill jag bara säga FY F-N för ett samhälle där man ska svälta för att man gjort det dåliga valet och bli sjuk!

    Kämpa på!!! Kram från mig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar