Utbrändhetsdepression
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Utbrändhetsdepression

    Har träffat en man som har utbrändhetsdepression. Hans dagsform varierar från dag till dag, detta gör det väldigt svårt för mig att veta hur jag ska agera. Han vill inte direkt prata om det heller, utan sluter det inom sig. Snälla, är det någon som har erfarenhet av detta.
  2. 1
    Utbrändhetsdepression Har träffat en man som har utbrändhetsdepression. Hans dagsform varierar från dag till dag, detta gör det väldigt svårt för mig att veta hur jag ska agera. Han vill inte direkt prata om det heller, utan sluter det inom sig. Snälla, är det någon som har erfarenhet av detta.
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Jag har erfarenhet utav depression, utbrändhet osv. Det är som du säger mycket svårt att leva i en relation där en person mår dåligt men vägrar prata om det. För att en relation överhuvudtaget ska fungera behövs en bra kommunikation, SPECIELLT då någon mår dåligt. Hur ställer han sig till att tillsammans gå och prata med någon (kurator, husläkare, familjerådgivning)? Förstår din frustration, men ni är två i ett förhållande, och du ska inte behöva känna att du står utanför. Även om det är svårt för honom så är det viktigt att ni kan prata om det, för att du ska förstå och veta hur du ska agera. Kram
  4. 2
    Jag har erfarenhet utav depression, utbrändhet osv. Det är som du säger mycket svårt att leva i en relation där en person mår dåligt men vägrar prata om det. För att en relation överhuvudtaget ska fungera behövs en bra kommunikation, SPECIELLT då någon mår dåligt. Hur ställer han sig till att tillsammans gå och prata med någon (kurator, husläkare, familjerådgivning)? Förstår din frustration, men ni är två i ett förhållande, och du ska inte behöva känna att du står utanför. Även om det är svårt för honom så är det viktigt att ni kan prata om det, för att du ska förstå och veta hur du ska agera. Kram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar