Planerar ni att gå profylax?
Majbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Planerar ni att gå profylax?

    Jag funderar om det behövs att gå på en profylaxkurs. Alltså, allt som rör sig MVC är gratis, men just prodylax kostar pengar? Varför det? Behövs det inte egentligen?
    Funderar om att ta den tillsammans med min sambo.
  2. 1
    Planerar ni att gå profylax? Jag funderar om det behövs att gå på en profylaxkurs. Alltså, allt som rör sig MVC är gratis, men just prodylax kostar pengar? Varför det? Behövs det inte egentligen?
    Funderar om att ta den tillsammans med min sambo.
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Jag har också funderat på samma sak, varför kostar det pengar?
    Jag har också funderat på att gå den med min sambo, men vet inte om det egentligen är nödvändigt, men det lär ju inte vara dåligt o gå den iaf, tvärtom.
  4. 2
    Jag har också funderat på samma sak, varför kostar det pengar?
    Jag har också funderat på att gå den med min sambo, men vet inte om det egentligen är nödvändigt, men det lär ju inte vara dåligt o gå den iaf, tvärtom.
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3
    Ja, men jag tycker att priset för par borde vara mindre. Nästan 2000 kronor hos Babygruppen. Det är ändå kvinnan som är viktigast.
  6. 3
    Ja, men jag tycker att priset för par borde vara mindre. Nästan 2000 kronor hos Babygruppen. Det är ändå kvinnan som är viktigast.
  7. Medlem sedan
    Feb 2014
    Expert
    #4
    Hej!

    En profylaxkurs är ett komplement till mödravårdens föräldrautbildning. I mödravården pratar man bland annat om föräldraskap, amning och går igenom vad som händer i kroppen under en förlossning rent informativt. En profylaxkurs däremot syftar mer på att ge er en god mental förberedelse samt konkreta tips på hur ni kan tänka och arbeta med avslappning och andning hemma och på förlossningen. Man vill arbeta för att stärka er som team under förlossningen. Detta brukar vara mycket uppskattat framför allt av partnern som får ta en aktiv roll och känna sig meningsfull vilket i sin tur gör kvinnan tryggare.

    Om ni är intresserade av att gå en profylaxkurs i Stockholm så kika in på:
    www.vagafoda.se

    Profylax ingår under friskvårdsbidraget - kom ihåg att ni kan nyttja detta!

    Lycka till!
    /Emma & Ellinor
  8. 4
    Hej!

    En profylaxkurs är ett komplement till mödravårdens föräldrautbildning. I mödravården pratar man bland annat om föräldraskap, amning och går igenom vad som händer i kroppen under en förlossning rent informativt. En profylaxkurs däremot syftar mer på att ge er en god mental förberedelse samt konkreta tips på hur ni kan tänka och arbeta med avslappning och andning hemma och på förlossningen. Man vill arbeta för att stärka er som team under förlossningen. Detta brukar vara mycket uppskattat framför allt av partnern som får ta en aktiv roll och känna sig meningsfull vilket i sin tur gör kvinnan tryggare.

    Om ni är intresserade av att gå en profylaxkurs i Stockholm så kika in på:
    www.vagafoda.se

    Profylax ingår under friskvårdsbidraget - kom ihåg att ni kan nyttja detta!

    Lycka till!
    /Emma & Ellinor
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar