Eran åsikt om bh till barn?!
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Eran åsikt om bh till barn?!

    Jag kunde inte gå in på fråga mammor så jag fick ta det här. Jag är ganska exakt tretton år. Jag vill ha bh. Jag har haft mens i drygt ett år nu. Jag tror min storlek är 70a. Jag känner att ja behöver bh för toppar sitter så dåligt och ger inge stöd. De synns igenom på tröjor också. Så..vad tycker ni om detta? Tycker ni att jag kan skaffa bh? Jag har frågat mamma om bh igår men hon verkade inte lyssna så mycke så vet inte om hon vet vad hon sa ja till. Snälla säg vad ni tycker! Hur gjorde ni när ni var i min ålder? Vad hade ni tyckt om eran dotter hade frågat? Snälla skriv allt ni tycker och vet!*
  2. 1
    Eran åsikt om bh till barn?! Jag kunde inte gå in på fråga mammor så jag fick ta det här. Jag är ganska exakt tretton år. Jag vill ha bh. Jag har haft mens i drygt ett år nu. Jag tror min storlek är 70a. Jag känner att ja behöver bh för toppar sitter så dåligt och ger inge stöd. De synns igenom på tröjor också. Så..vad tycker ni om detta? Tycker ni att jag kan skaffa bh? Jag har frågat mamma om bh igår men hon verkade inte lyssna så mycke så vet inte om hon vet vad hon sa ja till. Snälla säg vad ni tycker! Hur gjorde ni när ni var i min ålder? Vad hade ni tyckt om eran dotter hade frågat? Snälla skriv allt ni tycker och vet!*
  3. Medlem sedan
    Feb 1999
    #2
    Jag ser inget konstigt alls med att ha bh när man är tretton år och har börjat få bröst. När jag var i din ålder ville jag först inte ha bh, för det var inte modernt att ha det då. Men sen kände jag att jag behövde lite stöd för brösten, så då gick jag till mamma och sa att jag ville ha bh. Hon tog med mig till en affär och hjälpte mig köpa. Jag tyckte det var jätteskönt att ha bh när jag väl hade bestämt mig. Jag tycker du ska fråga din mamma igen, du kanske behöver vara tydligare för att hon ska lyssna. Säg till exempel "jag vill ha bh, kan du följa med mig och hjälpa mig köpa en?" Lycka til!
  4. 2
    Jag ser inget konstigt alls med att ha bh när man är tretton år och har börjat få bröst. När jag var i din ålder ville jag först inte ha bh, för det var inte modernt att ha det då. Men sen kände jag att jag behövde lite stöd för brösten, så då gick jag till mamma och sa att jag ville ha bh. Hon tog med mig till en affär och hjälpte mig köpa. Jag tyckte det var jätteskönt att ha bh när jag väl hade bestämt mig. Jag tycker du ska fråga din mamma igen, du kanske behöver vara tydligare för att hon ska lyssna. Säg till exempel "jag vill ha bh, kan du följa med mig och hjälpa mig köpa en?" Lycka til!
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar! Ska försöka prata med henne idag
    Fler?
  6. 3
    Tack för ditt svar! Ska försöka prata med henne idag
    Fler?
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4

    Början på tonåren är ofta en känslig

    period. Man vill inte att för mycket ska synas... än
    Så vill du ha BH så skulle jag följa med dig och handla. Inte för att det ur praktiskt synpunkt är viktigt utanför att det är din önskan och du har helt godtagbara argument.
    Bara måste...... allt....
  8. 4
    Början på tonåren är ofta en känslig period. Man vill inte att för mycket ska synas... än
    Så vill du ha BH så skulle jag följa med dig och handla. Inte för att det ur praktiskt synpunkt är viktigt utanför att det är din önskan och du har helt godtagbara argument.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Min dotter är 12 år om några dagar. Hon använder mjuk BH-topp i bomull. Hon är nöjd med det än så länge. Hon har små bröst och tycker det känns bra som det är nu. Vi pratar om hur hon vill ha det och när hon känner att det är dags så hjälper jag henne gärna.

    Själv köpta jag min första bh runt 14-15-år ålder och så var det inte på något vis "inne" som det har varit nu i ett antal år. Snarare lite skämmigt att behöva det.

    Prata du med mamma igen och be om hjälp att välja ut en!
  10. 5
    Min dotter är 12 år om några dagar. Hon använder mjuk BH-topp i bomull. Hon är nöjd med det än så länge. Hon har små bröst och tycker det känns bra som det är nu. Vi pratar om hur hon vill ha det och när hon känner att det är dags så hjälper jag henne gärna.

    Själv köpta jag min första bh runt 14-15-år ålder och så var det inte på något vis "inne" som det har varit nu i ett antal år. Snarare lite skämmigt att behöva det.

    Prata du med mamma igen och be om hjälp att välja ut en!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar