Social fobi Östergötland
Psykisk ohälsa
  1. Medlem sedan
    Feb 2013
    #1

    Social fobi Östergötland

    Hej! Har väll alltid vetat om min sociala fobi, men den har blivit extra påtaglig nu i mammarollen. Känner mig jätte granskad. Kände inte alls av den på samma sätt innan jag fick barn i somras. Jobbade på och umgicks med släkt och vänner som vanligt. Fick en förlossningsdepression och vips, blev jag en helt annan person.

    Är nu mammaledig, och så fort jag åker iväg på nått får jag sån ångest. Jag skakar, svettas etc. Vet inte vad jag ska göra?

    Hur gör ni andra föräldralediga med social fobi?
    Hör gärna av er och berätta.
  2. 1
    Social fobi Östergötland Hej! Har väll alltid vetat om min sociala fobi, men den har blivit extra påtaglig nu i mammarollen. Känner mig jätte granskad. Kände inte alls av den på samma sätt innan jag fick barn i somras. Jobbade på och umgicks med släkt och vänner som vanligt. Fick en förlossningsdepression och vips, blev jag en helt annan person.

    Är nu mammaledig, och så fort jag åker iväg på nått får jag sån ångest. Jag skakar, svettas etc. Vet inte vad jag ska göra?

    Hur gör ni andra föräldralediga med social fobi?
    Hör gärna av er och berätta.
  3. Medlem sedan
    Sep 2012
    #2
    Har du ingen kontakt med vården ang din sociala fobi? Du borde ju vara extra bevakad om du haft förlossningsdepression?
  4. 2
    Har du ingen kontakt med vården ang din sociala fobi? Du borde ju vara extra bevakad om du haft förlossningsdepression?
  5. Medlem sedan
    Jun 2008
    #3
    Hej!
    Var inte rädd för att be om hjälp! Börja att prata med bvc och se om de kan hjälpa dig vidare därifrån. Det är verkligen superviktigt att ta det där steget, och det har du ju på sätt och vis delvis gjort här genom att hojta till, berätta och fråga. Du är medveten om att det är ett problem, och då är du också mottaglig för hjälp

    Jag gick in i en depression med panikångest & social fobi efter att ha förlorat min brorson i cancer samt vår bebis i magen på en och samma gång. Låste in mig, gick inte ut, föll ner i ett svart hål. Tog tag i det när jag förstod hur det påverkade min familj och vårt liv. Idag, nästan två år efter diagnos, mår jag bättre och kan hantera mig själv och olika situationer på ett annat sätt. Skriver öppet om det i bloggen under kategorin "panik & fobi" om du vill kika in

    Knäppte några bilder i mina föräldrars trädgård idag, ljuvligt vårväder och visst börjar blommorna ta sig fram

    Hur har ni det i era trädgårdar?


    Kraaam
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie
  6. 3
    Hej!
    Var inte rädd för att be om hjälp! Börja att prata med bvc och se om de kan hjälpa dig vidare därifrån. Det är verkligen superviktigt att ta det där steget, och det har du ju på sätt och vis delvis gjort här genom att hojta till, berätta och fråga. Du är medveten om att det är ett problem, och då är du också mottaglig för hjälp

    Jag gick in i en depression med panikångest & social fobi efter att ha förlorat min brorson i cancer samt vår bebis i magen på en och samma gång. Låste in mig, gick inte ut, föll ner i ett svart hål. Tog tag i det när jag förstod hur det påverkade min familj och vårt liv. Idag, nästan två år efter diagnos, mår jag bättre och kan hantera mig själv och olika situationer på ett annat sätt. Skriver öppet om det i bloggen under kategorin "panik & fobi" om du vill kika in

    Knäppte några bilder i mina föräldrars trädgård idag, ljuvligt vårväder och visst börjar blommorna ta sig fram

    Hur har ni det i era trädgårdar?


    Kraaam
    Dessie - Mamma till ett hjärtebarn & en femkilosbebis
    http://blogg.alltforforaldrar.se/dessie
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar