Är det ett missfall?
Missfall
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Är det ett missfall?

    Jag är enligt mina beräkningar gravid i vecka 9+1 idag. I måndags började jag blöda, först brunt sedan rött och sen har det hållit på lite till och från (3:e dagen idag).
    Jag ringde redan på måndagen till rådgivningen (2 gånger) och berättade detta och dem sa att det är normalt att blöda i graviditeten.
    Jag har inte haft ont, inte blödigt klumpar.
    Men jag kände ändå att något var helt fel.
    Så igår (dag 2 i blödning) ringde jag kvinnokliniken och även där sa hon att det inte låter som ett missafall.
    RIngde idag (dag 3) till kvinnokliniken och berättade att jag vill veta, att jag vill ha klara tecken på vad det är som gör att jag blöder (samma period som mensen skulle ha kommit)

    Så jag fick en jourtid till en läkare.
    Hon kunde se att äggledarna och livmodern såg normal ut, hon kunde se ett foster och även gammalt blod. Dock kunde hon inte hålla med om att jag skulle vara i vecka 9+0 utan räknade fosterlängden till vecka 6+1. Så hon kunde inte se någon hjärtaktivitet.

    Hon tror att det är ett missfall och att kroppen inte förstått att det ska "knuffa" ut fostret. Men hon ville inte säga med 100% att det var dött, så jag ska återkomma om 8 dagar, för då borde hon kunna se om fostret har vuxit eller inte.

    Har det inte vuxit eller ser någon hjärtaktivitet så är det tyvärr dött.

    Jag kan inte annat än gråta och fundera, jag är orolig och nervös.

    Vad tror ni?
  2. 1
    Är det ett missfall? Jag är enligt mina beräkningar gravid i vecka 9+1 idag. I måndags började jag blöda, först brunt sedan rött och sen har det hållit på lite till och från (3:e dagen idag).
    Jag ringde redan på måndagen till rådgivningen (2 gånger) och berättade detta och dem sa att det är normalt att blöda i graviditeten.
    Jag har inte haft ont, inte blödigt klumpar.
    Men jag kände ändå att något var helt fel.
    Så igår (dag 2 i blödning) ringde jag kvinnokliniken och även där sa hon att det inte låter som ett missafall.
    RIngde idag (dag 3) till kvinnokliniken och berättade att jag vill veta, att jag vill ha klara tecken på vad det är som gör att jag blöder (samma period som mensen skulle ha kommit)

    Så jag fick en jourtid till en läkare.
    Hon kunde se att äggledarna och livmodern såg normal ut, hon kunde se ett foster och även gammalt blod. Dock kunde hon inte hålla med om att jag skulle vara i vecka 9+0 utan räknade fosterlängden till vecka 6+1. Så hon kunde inte se någon hjärtaktivitet.

    Hon tror att det är ett missfall och att kroppen inte förstått att det ska "knuffa" ut fostret. Men hon ville inte säga med 100% att det var dött, så jag ska återkomma om 8 dagar, för då borde hon kunna se om fostret har vuxit eller inte.

    Har det inte vuxit eller ser någon hjärtaktivitet så är det tyvärr dött.

    Jag kan inte annat än gråta och fundera, jag är orolig och nervös.

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #2
    Hej!

    Det låter inte bra det här du måste ha det väldigt jobbigt just nu, nu är det en vecka sen du postade detta, så jag hoppas att det har gått bra? Håller tummarna för dig!

    Ibland blöder man under graviditete, det gjorde jag också och blev orolig, men det var ok.
    Jag fick ett tidigt missfall för 3 år sen, det var en otrolig jobbig upplevelse för mig, ävven om det var i v.5 bara, det var själva händelseförloppet som var mest jobbigt. Säg till om du vill prata någon gång.

    kram
    Isabelle, Mamma till Elysia & Adrian

    Bloggar på:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/eladria/

    Ambassadör för Alltförföräldrar.se !
  4. 2
    Hej!

    Det låter inte bra det här du måste ha det väldigt jobbigt just nu, nu är det en vecka sen du postade detta, så jag hoppas att det har gått bra? Håller tummarna för dig!

    Ibland blöder man under graviditete, det gjorde jag också och blev orolig, men det var ok.
    Jag fick ett tidigt missfall för 3 år sen, det var en otrolig jobbig upplevelse för mig, ävven om det var i v.5 bara, det var själva händelseförloppet som var mest jobbigt. Säg till om du vill prata någon gång.

    kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    hej

    Ja, det var tyvärr ett missfall
    Fick klumpat blod 4 dagar in i blödningen, och nu har det gått 6 dagar efter klumparna kommit och jag blöder lite fortfarande.
    Var upp till kvinnokliniken i tisdags och träffade en läkare eftersom jag fortfarande hade klumpat blod. Fick hjälp att ta bort klumparna plus tabletter som ska ta ut de sista.
    Nu har blödningen minskat och jag ser bara framåt nu.

    Jag mår jättedåligt efter denna händelse, men det ska inte stoppa mig att få fler barn.

    Tack för att du svarade
  6. 3
    hej

    Ja, det var tyvärr ett missfall
    Fick klumpat blod 4 dagar in i blödningen, och nu har det gått 6 dagar efter klumparna kommit och jag blöder lite fortfarande.
    Var upp till kvinnokliniken i tisdags och träffade en läkare eftersom jag fortfarande hade klumpat blod. Fick hjälp att ta bort klumparna plus tabletter som ska ta ut de sista.
    Nu har blödningen minskat och jag ser bara framåt nu.

    Jag mår jättedåligt efter denna händelse, men det ska inte stoppa mig att få fler barn.

    Tack för att du svarade
  7. Nr 4 under 2014
    #4
    Fy vad jobbigt <3 Hoppas du får mens igen snart så ni kan börja försöka igen så hoppas jag vi ses i en ny ankomstgrupp snart. Kraam
  8. 4
    Fy vad jobbigt <3 Hoppas du får mens igen snart så ni kan börja försöka igen så hoppas jag vi ses i en ny ankomstgrupp snart. Kraam
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar