Vilken temperatur?
Barn som yrke
  1. Anonym
    #1

    Vilken temperatur?

    Finns det någon begränsning i temperatur för att vara ute med barnen på förskolan? Vissa föräldrar kräver att man är ute i alla väder och temperaturer, men andra vill att man är inne då det är kallare för att deras barn fryser.
    Vissa yrkeskategorier har ju köldgränser men finns det för förskolepersonal?
    Det finns barn som inte ens har varma kläder med sig och dem kan man ju inte slita ut.
    Hur är det på era förskolor?
    På mitt barns förskola går de inte ut om det är kallare ute och det är helt okej för mig. Bor i Norrland så d är det ganska kallat.
  2. 1
    Vilken temperatur? Finns det någon begränsning i temperatur för att vara ute med barnen på förskolan? Vissa föräldrar kräver att man är ute i alla väder och temperaturer, men andra vill att man är inne då det är kallare för att deras barn fryser.
    Vissa yrkeskategorier har ju köldgränser men finns det för förskolepersonal?
    Det finns barn som inte ens har varma kläder med sig och dem kan man ju inte slita ut.
    Hur är det på era förskolor?
    På mitt barns förskola går de inte ut om det är kallare ute och det är helt okej för mig. Bor i Norrland så d är det ganska kallat.
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    På dotterns går inte de små ut om det är för kalt, tror inte det finns en gräns utan man går på känsla, blåser det blir det ju värre. Men riktlinje verkar vara att om händerna blir kalla trotts vantar så är det för kallt. De stora som rör sig mer är dock ute i nästan alla väder. Bor i Skåne så det är inte så ofta det blir så kallt och jag har inget emot att de är inne ibland, tror att om man blir ute tvingad i kylan så kan det ta bort endel av glädjen i att vara ute.
  4. 2
    På dotterns går inte de små ut om det är för kalt, tror inte det finns en gräns utan man går på känsla, blåser det blir det ju värre. Men riktlinje verkar vara att om händerna blir kalla trotts vantar så är det för kallt. De stora som rör sig mer är dock ute i nästan alla väder. Bor i Skåne så det är inte så ofta det blir så kallt och jag har inget emot att de är inne ibland, tror att om man blir ute tvingad i kylan så kan det ta bort endel av glädjen i att vara ute.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar