Länge sen
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Länge sen

    Nu var det ett tag sen jag var här. Dagarna går så snabbt nu. Har 1,5 v kvar till mitt snitt. Igår hade vi dagiskalas för vår yngsta (blir 4 år). Bjöd hela avdelningen så det blev många barn. Ville gärna klämma in kalaset innan födseln. Hehe så idag är det lite "dagen efter". Annars rullar det på. Är så mysigt att kunna vara hemma när mina skolbarn kommer hem, slippa stressa osv. Magen är stor nu och det är på gränsen att jag kommer åt att knyta skorna nu. Bebiskläderna är strukna och ganska i ordning. Blöjor återstår att köpa och sen funderar jag på en maggördel, men det är så svårt att veta om man blir nöjd med den eller inte. Och den kostar en del och så finns det olika modeller. Vi har ingen spjälsäng, vi brukar samsova. Ska bli så roligt att se vem som gömde sig i magen! Lycka till alla!
  2. 1
    Länge sen Nu var det ett tag sen jag var här. Dagarna går så snabbt nu. Har 1,5 v kvar till mitt snitt. Igår hade vi dagiskalas för vår yngsta (blir 4 år). Bjöd hela avdelningen så det blev många barn. Ville gärna klämma in kalaset innan födseln. Hehe så idag är det lite "dagen efter". Annars rullar det på. Är så mysigt att kunna vara hemma när mina skolbarn kommer hem, slippa stressa osv. Magen är stor nu och det är på gränsen att jag kommer åt att knyta skorna nu. Bebiskläderna är strukna och ganska i ordning. Blöjor återstår att köpa och sen funderar jag på en maggördel, men det är så svårt att veta om man blir nöjd med den eller inte. Och den kostar en del och så finns det olika modeller. Vi har ingen spjälsäng, vi brukar samsova. Ska bli så roligt att se vem som gömde sig i magen! Lycka till alla!
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Spännande med så kort tid kvar! Då blir du kanske först i gruppen att få din bebis.

    Själv har jag nog tre veckor kvar att vänta, men det går ju fort det med. Måste montera bebisens garderob och få kläderna på plats, packa min väska och blivande storasysterns också. Jag funderar också på att köpa maggördel, men vet ingen affär som säljer dem. De finns ju på nätet, men jag vill gärna klämma och känna lite på materialet. :-)

    Den här gången ska jag ha en doula med mig på förlossningen. Vi träffade henne igår och det känns jättebra. Det ska bli så skönt att veta att någon finns där och stöttar hela tiden och bevakar våra intressen när vi själva har annat att tänka på.

    Lycka till med snittet!
  4. 2
    Spännande med så kort tid kvar! Då blir du kanske först i gruppen att få din bebis.

    Själv har jag nog tre veckor kvar att vänta, men det går ju fort det med. Måste montera bebisens garderob och få kläderna på plats, packa min väska och blivande storasysterns också. Jag funderar också på att köpa maggördel, men vet ingen affär som säljer dem. De finns ju på nätet, men jag vill gärna klämma och känna lite på materialet. :-)

    Den här gången ska jag ha en doula med mig på förlossningen. Vi träffade henne igår och det känns jättebra. Det ska bli så skönt att veta att någon finns där och stöttar hela tiden och bevakar våra intressen när vi själva har annat att tänka på.

    Lycka till med snittet!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Tack för lycka till. Allt gick bra. Spännande att det är nära nu. Vet ni vad det blir? Vi fick en kille till, så nu har vi kille, tjej, kille kille. Smart att ha med en doula Håller tummarna att det går bra när det är dags!
  6. 3
    Tack för lycka till. Allt gick bra. Spännande att det är nära nu. Vet ni vad det blir? Vi fick en kille till, så nu har vi kille, tjej, kille kille. Smart att ha med en doula Håller tummarna att det går bra när det är dags!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Grattis!

    Här är det fortfarande lugnt. Mindre än fyra dagar kvar att jobba och sedan hoppas jag på några dagars ledighet och mental förberedelse. Vi vet inte om det blir en pojke eller flicka, så nyfikenheten är stor.
  8. 4
    Grattis!

    Här är det fortfarande lugnt. Mindre än fyra dagar kvar att jobba och sedan hoppas jag på några dagars ledighet och mental förberedelse. Vi vet inte om det blir en pojke eller flicka, så nyfikenheten är stor.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar